کجا سرمایه گذاری کنیم؟ - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

کجا سرمایه گذاری کنیم؟

کجا سرمایه گذاری کنیم؟ فهرست موضوعات Toggle کجا سرمایه گذاری کنیم؟شناسایی بهترین روش سرمایه گذاریکجا سرمایه گذاری کنم در سال 1401چرا باید در بورس سرمایه گذاری کنیم؟سخن پایانی کجا سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم نتایج قابل توجهی را به دست آوریم؟ در ابتدا باید بدانید که سرمایه گذاری در همه…

کجا سرمایه گذاری کنیم؟

کجا سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم نتایج قابل توجهی را به دست آوریم؟ در ابتدا باید بدانید که سرمایه گذاری در همه جوامع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اما در ایران با توجه به وضعیت تورم که روز به روز در حال افزایش میباشد سرمایه گذاری وجه ای دیگر دارد. معمولا برای اینکه افراد از تورم عقب نمانند و ارزش پول خود را در طول زمان حفظ کنند نیاز دارند که سرمایه گذاری کنند، اما باید کجا سرمایه گذاری کنیم که ریسک کمتری داشته باشد؟

گاهی گمان می کنیم یک بازار به خاطر تحولاتی که در روزها و یا هفته های اخیر داشته، می تواند بازار مناسبی باشد، به هجوم بی سابقه مردم برای سرمایه گذاری در بورس فکر کنید، همیشه این طور نیست. ما برای اینکه بتوانیم یک سرمایه گذاری خوب داشت باشیم باید بدانیم چه می خواهیم تا متوجه شویم که باید کجا سرمایه گذاری کنیم؟

شناسایی بهترین روش سرمایه گذاری

مهمترین نکته در سرمایه گذاری این است که باید به سراغ بازارهایی برویم که نرخ سود در آنها قابل قبول و از طرفی میزان ریسک در آنها پایین باشد. البته که رسیدن به حداکثر بازدهی در کنار حداقل ریسک ممکن نیست. اما پیدا کردن نقطه تعادل در این بخش کار سختی نیست. باید با توجه به برخی از مولفه ها بهترین بازار را برای سرمایه گذاری شناسایی کنیم.

برای اینکار می توانیم به صورت کوتاه مدت و بلند مدت بازدهی بازارهای مختلف را مورد بررسی قرار دهیم تا بر اساس این داده متوجه شویم باید کجا سرمایه گذاری کنیم؟ برای مثال در کوتاه مدت بورس یکی از ضعیف ترین بازارهای سرمایه گذاری به نظر می رسد در حالی که در بلند و طی پنج سال گذشته و قبل از این وقایع بورس و با رشدی بیش از هزار درصد در صدر بهترین بازارها قرار داشته است.

بیشتر بخوانید!
کوچینگ و منتورینگ

از طرفی بازار طلا رشدی نزدیک به هزار درصدی را تجربه کرده و مسکن بازاری بوده است که موفق شده بیش از ششصد درصد بازدهی داشته باشد. در ادامه دلار با بازدهی بالای پانصد درصد و سپرده های بانکی با بازدهی زیر صد درصد روبرو بوده اند.

با توجه به این آمار و ارقام می توانیم متوجه شویم که باید کجا سرمایه گذاری کنیم تا سود مناسبی به دست آوریم؟ در برخی از بازه های زمانی برخی از این بازارها میزان سوددهی بسیار بالایی را تجربه کرده اند که بی سابقه بوده است. اما ما باید به چه چیزی برای انتخاب بازار سرمایه گذاری دقت کنیم؟

توجه داشته باشید بررسی دقیق بازدهی هر بازار در دراز مدت و کوتاه مدت یکی از عواملی است که ما می توانیم بازار خوب را شناسایی کنیم. بازاری که در دراز مدت سود ده بوده و عموما هم کسانی که در آن حضور داشته اند زیان ندیده اند بازار مناسبی است.

اما برای اینکه دقیقا متوجه شویم که باید کجا سرمایه گذاری کنیم بررسی نرخ بازدهی بازارها برای ما تنها راه حل ممکن نیست. چرا که باید به توانایی خودمان در ورود به بازارها هم توجه کنیم. شاید ما اصلا نتوانیم وارد برخی از این بازارها شویم.

امکان دارد سرمایه اولیه ما برای ورود به بازاری که بازدهی بالایی دارد کافی نباشد. برای مثال یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که مسکن بازاری است که رشد بسیار خوبی را می شود در آن تجربه کرد، اما شما با سرمایه کم و یا متوسط نمی توانید به این بازار وارد شوید.

بیشتر بخوانید!
سرمایه گذاری 30 میلیون تومانی

به همین دلیل اگر کمتر از صد میلیون سرمایه در اختیار دارید و یا حداکثر چند صد میلیون سرمایه در اختیار دارید در واقع امکان ورود به این بازار را ندارید. پس ما باید کجا سرمایه گذاری کنیم؟

باید به بازاری وارد شویم که با بودجه ما تناسب بیشتری دارد، بازاری باشد که ما بتوانیم به آن وارد شده و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در آن کار کنیم. بازاری که نقدشوندگی بالایی داشته باشد.

اینها برخی از مهمترین ویژگی های مهم یک بازار سرمایه گذاری می باشد که ما می توانیم در کنار میزان سرمایه اولیه و میزان بازدهی به آنها توجه کنیم تا متوجه شویم که باید کجا سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم درآمد قابل قبولی را در کنار ریسک پایین تجربه کنیم. اما در بین این بازارها کدامیک از آنها شرایط بهتری برای ما دارد؟

کجا سرمایه گذاری کنم در سال 1401

همانطور که گفتم باید بازارها را به صورت بلند مدت و کوتاه مدت و با توجه به ویژگی های مختلفی مورد بررسی قرار دهیم. با توجه به تمامی مواردی که ما مورد بررسی قرار داده ایم بازار بورس می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای شما باشد.

حالا که می دانیم باید کجا سرمایه گذاری کنیم باید بدانیم که چرا سرمایه گذاری در این بازار برای ما می تواند مناسب باشد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا برخی از دلایل مهم برای سرمایه گذاری در بورس را بررسی کنیم.

چرا باید در بورس سرمایه گذاری کنیم؟

  •     بازدهی بالا: البته در بلند مدت اگر به بورس نگاه کنیم
  •     نقدشوندگی بالا: به خصوص اگر از طریق کارگزاری هایی با ضامن نقدشوندگی اقدام کنیم
  •     امکان سرمایه گذاری با هر مبلغی
  •     انجام معاملات در بورس چندان پیچیده نمی باشد
  •     معاملاتی که در بورس انجام می شوند دارای شفافیت بالایی هستند
بیشتر بخوانید!
فیوچرز چیست؟

البته باید بدانید که در صورت ورود به بازار با چشمان بسته نمی توانیم نتایج قابل توجهی را به دست آوریم. افراد زیادی طی دو سال گذشته به صورت گسترده ای در این بازار زیان دیده و سرمایه خود را از دست داده اند. از همین رو باید برای ورود به این بازار با دقت بالا و دانش کافی وارد شد.

در صورتی که از دانش کافی برای ورود به این بازار برخوردار نیستید می توانید سرمایه گذاری را به صورت غیر مستقیم انجام دهید تا اطمینان بیشتری از معاملات داشته باشید.

سخن پایانی

با توجه به مواردی که در این مطلب مطالعه کردیم متوجه شدیم که باید در کجا سرمایه گذاری کنیم تا نتایج بهتری را به دست آوریم. اما باید این را بدانید که در نهایت مالک سرمایه شما هستید و این شما هستید که باید تصمیم بگیرید سرمایه خود را وارد چه بازاری کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up