سرمایه گذاری با 5 میلیون - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

سرمایه گذاری با 5 میلیون

سرمایه گذاری با 5 میلیون فهرست موضوعات Toggle سرمایه گذاری با 5 میلیونبهترین سرمایه گذاری با 5 میلیون تومانخرید طلا و سکه:ارز دیجیتالی با سرمایه ‌گذاری 5 میلیونبازار جهانی:بهترین سرمایه گذاری با 5 میلیون تومان در سال 1401سرمایه گذاری در بازار فارکس  در سال 1401معرفی کسب و کارهایی با سرمایه…

سرمایه گذاری با 5 میلیون

امروزه با شرایط بد اقتصادی انسان‌های زیادی به دنبال سرمایه گذاری برای خودشان و فرزندانش هستند که بتوانند درآینده پس اندازی داشته باشند و سوالشان این است، با سرمایه‌گذاری 5 میلیون می‌شود پس انداز کرد یا نه؟

ممکن است با خود بگویید با این گرانی‌ها این مبلغ پولی نیست که بشود کاری کرد، در صورتی که با سرمایه‌گذاری 5 میلیون در بانک می‌توانید هر روز یا هر هفته مقداری پول روی آن بگذارید و جمع کنید به قول ضرب المثل: قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود، وقتی پولتان بیشتر شد کم کم وارد چرخه سرمایه گذاری خوبی می‌شوید.

برای اینکه بتوانید با سرمایه گذاری 5 میلیون پس انداز کنید، بهتر است که در این زمینه تجربه و اطلاعات داشته باشید، اگر خودتان تخصصی ندارید، می‌توانید از کسانی که در این زمینه تخصص دارند مانند مشاوره کسب و کار سوال کنید تا شما را راهنمایی کنند.

نکته بعدی که باید درباره سرمایه گذاری با پول کم رعایت کنید این است که صبر و حوصله داشته باشید و توقع این را نداشته باشید که در یک شب به سود برسید، هر بی حوصلگی و عجله در سرمایه گذاری می‌تواند باعث شود شما اشتباه زیادی برای رسیدن به سود کنید که این خودش یک نوع ریسک بالا است.

بهترین سرمایه گذاری با 5 میلیون تومان

در چند زمینه‌ای که قسمت زیر برای شما توضیح داده می‌شود، می‌توانید سرمایه‌گذاری 5 میلیونی انجام دهید.

خرید طلا و سکه:

کسانی به دنبال سرمایه گذاری 5 میلیون هستند و نمی‌خواهند خطر کنند، عجله‌ای هم ندارند، خرید طلا برایشان خوب است. یکی از کارهایی را که کارمندان دولتی و افرادی که حقوق ثابت ماهانه دارند هر ماه می‌توانند کمی از حقوق خود را برای طلا کنار بگذارند.

با خرید طلا شما اگر سود نکنید، ضرری هم نمی‌کنید چون بازار طلا یکی از کم ریسک‌ترین زمینه سرمایه کردن برای سرمایه گذاری 5 میلیون است. اگر طلا افت زیادی در ایران پیدا کند شما می‌توانید صبور باشید تا دوباره سودآوری حاصل شود، چون در دراز مدت رشد خوبی دارد و میزان نقد شوندگی خوبی خواهد داشت. رشد قیمت طلا در بازار بیشتر از تورم جاری می‌باشد و طلا بهترین سرمایه گذاری 5 میلیون خواهد بود.

ارز دیجیتالی با سرمایه ‌گذاری 5 میلیون

اگر اهل ریسک و بی حوصله هستید و می‌خواهید هر چه زودتر به سود برسید، ارز دیجیتال با سرمایه ‌گذاری 5 میلیون بهترین انتخاب است. بازار ارز دیجیتال به بازار مبهم معروف است و مناسب افراد اهل خطر می‌باشد. بنابراین توصیه می‌شود همه پس انداز خود را در ارز دیجیتال سرمایه گذاری نکنید و گزینه‌های دیگر را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید!
سرمایه گذاری روی خود

شما با سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال فقط می‌توانید زودتر به بخشی از آن چیزی که می‌خواهید برسید، چون همیشه بازار مطابق میل شما نیست و شما به جای سود، ضرر هم خواهید کرد.

بازار جهانی:

ما در کشوری زندگی می‌کنیم که برای اینکه پیشرفت داشته باشیم و سریع‌تر رشد کنیم باید به فکر ارزهای جهانی باشیم؛ چرا که ارزش ریال در ایران روز به روز در حال افت است و ما اگر بتوانیم با دلار کسب درآمد داشته باشیم، در آینده سرمایه گذاری موفقی خواهیم داشت.

بهترین سرمایه گذاری با 5 میلیون تومان در سال 1401

سرمایه گذاری در بازار بورس در سال 1401 با توجه به محدودیت‌هایی که کاربران ایرانی برای سرمایه ‌گذاری در بازارهای خارجی دارند، بورس داخلی بهترین و در دسترس‌ترین پس انداز برای هموطنان گرامی است. در سال‌های قبل وضعیت بازار بورس ایران، باعث بی اعتمادی مردم به آن شد، اما سرمایه گذاری در بورس ایران خودش دارای مزیت‌هایی است که اگر این مزیت ها در سال 1401 باعث سود برای مردم نشود، هیچ اهمیتی نخواهد داشت.

بازار بورس ایران در سال 91 و 92 روند نزولی داشته است و در آن سالانه یک سال و نیم هیچ سودی به سرمایه گذاران خود نداده است. این نکته مهم است که بدون اطلاعات وارد بازار بورس نشوید و با تجربه و مشورت با افراد متخصص وارد بورس شوید که دوباره ضرری نکنید تا با اطلاع کامل و پس انداز وارد سرمایه‌گذاری خوب در سال 1401 شوید.

البته این مورد را هموطنان عزیز باید بدانند که امکان توافق هسته‌ای به برجام هنوز وجود دارد و اگر توافق اتفاق بیفتد، یک محرک قوی در بازار بورس است.

سرمایه گذاری در بازار فارکس  در سال 1401

برای بهترین سرمایه گذاری در سال 1401 برای کسانی که می‌خواهند رشد سریعی داشته باشند و افراد حرفه‌‌ای، کسانی که تمرکز و دقت کافی برروی تحلیل تکنیکال بازارهای مالی دارند، بازار فاکس است.

بازار فاکس پر از فرصت های مختلف در بازه‌های زمانی میان مدت است، بازه‌های زمانی دراز مدت در این بازار توصیه نشده است، کسانی که به دنبال سرمایه گذاری عالی و مطمئن هستند؛ بازار فاکس بهترین انتخاب است. حتی برای کسانی که خواستار سرمایه کردن با سرمایه‌گذاری 5 میلیون هستند. با سرمایه‌گذاری در این بازار درآمد ثابت ماهیانه دلاری خواهید داشت و بازار فاکس آینده خوبی را برایتان رقم می‌زند.

معرفی کسب و کارهایی با سرمایه ‌گذاری 5 میلیون

کسب و کارهای اینترنتی:

بیشتر بخوانید!
سرمایه گذاری 20 میلیونی

برای راه اندازی یک سایت هزینه‌هایی کمتر از ۲ میلیون تومان مورد نیاز است. از موارد آشکار این کسب و کارها می‌توان به سایت‌های فروش شارژ کارت، سایت‌های تبلیغاتی و مدیر سبز اشاره کرد. برای اینگونه کارها رایانه، اینترنت و یک خط تلفن نیاز است که می‌توان یک فروشگاه اینترنتی را راه انداخت.

کسب و کارهای خانگی:

مشاغلی مانند تولید شمع تزئینی، بسته بندی مواد و فروش آن به مغازه‌های محله پرورش قارچ، تهیه غذاهای خانگی و خیلی از کسب و کارهای بزرگی که الان در ایران معروف می‌باشند، از کسب و کارهای خانگی هستند که می‌توانید با سرمایه کم این کسب و کارها را شروع کنید.

کسب و کارهای خانوادگی:

چند خانواده مانند فامیل و آشنایان سرمایه خود را روی هم می‌گذارند و یک کارگاه کوچک راه اندازی می‌کنند؛ بدین ترتیب اینگونه کسب و کارهایی در شهرهایی چون قم، اصفهان مثل تولیدی‌های سوهان و گز دیده می‌شود. شما هم می‌توانید این نوع کسب و کار را راه اندازی کنید.

کسب و کارهای روستایی:

شغل‌های نوپا در روستاها با هزینه‌های خیلی کم با منابع طبیعی زیاد از جمله پرورش گیاهان تزئینی و حیوانات خانگی، می‌توان راه اندازی کرد. این‌ها واقیعت‌هایی هستند که اغلب مردم آن را نادیده می‌گیرند یا مسخره می‌کنند؛ چرا که این کسب و کارهای کوچک مزایای خاصی دارند، مانند زود بازده، حمایت دولت و صندوق‌های کارآفرینی اشاره کرد.

اهداف سرمایه‌گذاری

در این قسمت به بیان اهداف سرمایه گذاری خواهیم پرداخت که برای بسیاری از افراد آشنایی با این هدف‌ها دارای اهمیت بسیار است از جمله این موارد:

سرمایه گذاری کم ریسک

اگر قرار است بازنشسته شوید به احتمال قوی نمی‌خواهید از ارزش پولتان کم شود؛ زیرا برای یک عمر زندگی روی آن حساب کرده‌اید، به همین دلیل اگر می‌خواهید سرمایه پس‌انداز کنید سرمایه‌گذاری کم خطر عاقلانه‌تر است. سرمایه‌گذاری‌هایی مانند خرید اوراق مشارکت، خرید واحدهای سرمایه گذاری مشترک.

سرمایه گذاری با ریسک متوسط

اگر پولتان را برای چند سال نیاز ندارید و می‌توانید ریسک زیادی را پذیرا باشید، سرمایه گذاری در سهام شرکت‌های بزرگی که دوام بیشتری دارند و سود نقدی خوبی می‌دهند بهترین انتخاب است.

سرمایه‌گذاری پر ریسک

اگر تحمل ریسک زیادی با پولتان برای دستیابی به بازدهی بالاتر دارید، پس ارتقاء بیشتر گزینه مناسبی برای شما است.

بورس برای سرمایه گذاری های کم

یکی از بهترین مزیت‌های بورس این است که شما می‌توانید با ۵۰۰ هزار تومان یا ۱ میلیون تومان سرمایه‌گذاری را آغاز کنید. این ویژگی از دو جهت دارای امتیاز است؛ شما با پول کم می‌توانید معامله کنید تا وقتی که با تجربه و حرفه‌ای شوید و سپس پول بیشتری وارد سرمایه گذاری کنید. اگر مبلغ ناچیزی دارید می‌توانید کم کم با سرمایه‌گذاری کردن در بورس آن را بیشتر کنید.

افرایش قیمت سهام در بورس بر اساس درصد است، یعنی کسی که ۱ میلیون تومان سهام خریده اگر ۱۰درصد سود کند ۱۰۰ هزار تومان نصیب آن می‌شود.

بیشتر بخوانید!
بیزینس کوچینگ

نوسان در بورس

در بورس تهران نوسان قیمت‌ها را محدود کرده است؛ یعنی هر سهام در یک روز معاملاتی نمی‌تواند بیشتر از ۵ درصد مثبت یا منفی افزایش یا کاهش قیمت داشته باشد. وقتی یک روند صعودی در یک سهام شروع شود، بعضی اوقات تا چند روز پشت سر هم ۵ درصد مثبت افزایش پیدا می‌کند.

بورس برای جوانان

آموزش یادگیری بورس یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی است که یک فرد در ۲۰ سالگی خود شروع می‌کند. این کار باعث می‌شود شخص فرصت‌های اشتغال خود در جوانی پیدا کند. مزیت جانبی این سرمایه گذاری این است که دید شما نسبت به پول و مسائل اقتصادی تغییر می‌کند؛ زیرا بورس دنیایی است که عوامل زیادی روی آن تاثیر می‌گذارد.

نکات مهم در مورد سرمایه گذاری‌ها

انتخاب بهترین‌ بازار برای سرمایه گذاری دغدغه فکری بسیاری از سرمایه‌گذاران است که نیاز به تجربه و آگاهی از شرایط اقتصادی و سیاسی فعلی جامعه دارد. بهترین زمان باید جزو اولویت یک سرمایه گذار باشد تا خود را در مقابل افت بازار و ارز محافظت کند.

هدف از سرمایه گذاری در زندگی خود را مشخص کنید؛ نه تنها در سرمایه گذاری بلکه در تمامی امور زندگی‌تان، نداشتن هدف برابر است با شکست؛ ولی داشتن هدف باعث ایجاد انگیزه می‌شود که یکی از اصول تعیین کننده در سرمایه‌ گذاری است.

بسیاری فکر می‌کنند که بانک جای امنی برای پول آن‌ها است شاید این درست باشد؛ اما با بودن پول‌تان در بانک از ارزش وجه نقد شما در مقابل تورم محافظت نمی‌شود؛ فقط افرادی که از ریسک در بورس و سرمایه‌گذاری می‌ترسند به سراغ بانک می‌روند. سپرده گذاری در بانک را نمی‌توان یک سرمایه گذاری به حساب آورد؛ چون سود بانکی در مقابل تورم سالیانه رقم ناچیزی به شمار می‌آید.

سخن پایانی

قبل از سرمایه گذاری ۵ میلیون تومان، میزان تحمل ریسک در خودتان را بسنجید که در کدام دسته از ریسک قرار دارید، پر ریسک، کم ریسک و خنثی؟ اگر تحمل ضرر و زیان را ندارید به سراغ سرمایه گذاری کم ریسک بروید ولی اگر می‌توانید برای بازدهی بالاتر در آینده، زیان موقت را تحمل کنید سرمایه‌ گذاری‌های پر ریسک را انتخاب کنید.

 تورم بالا و کاهش ارزش پول باعث شده است که مبلغی را که امروز پس‌انداز می‌کنیم روز بعد از ارزش پایین‌تری برخوردار باشد. توصیه می‌شود که آن پول را پس‌انداز کنید تا حداقل ارزش پولتان حفظ شود. در واقع سرمایه گذاری یک فعالیت اقتصادی است که همه‌ی ما با هر سبک تحصیلات و هر میزان دارایی حتی با مبلغ ۵ میلیون تومان باید به نوعی آن را وارد زندگی‌مان کرده تا پیشرفت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up