سرمایه گذاری روی خود - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

سرمایه گذاری روی خود

سرمایه گذاری روی خود فهرست موضوعات Toggle سرمایه گذاری روی خودسرمایه گذاری روی خودمانسرمایه گذاری بر روی خانوادهسعی کنید زمان خود را به خوبی مدیریت کنیددر اینترنت با اهداف مثبت زما بگذرانیدسعی کنید به مهارت های خود بیافزاییدسعی کنید یک زبان دیگر را بیاموزیدسعی کنید در کنار خود یک مشاور…

سرمایه گذاری روی خود

سرمایه گذاری روی خود چیست؟ همه ما از اهمیت سرمایه گذاری مطلع هستیم اما باید بدانیم که سرمایه گذاری دارای انواع مختلفی است. یکی از انواع سرمایه گذاری که می تواند اهداف بلند مدتی را دنبال کند و باعث شود که ما در بلند مدت به خواسته های خود برسیم سرمایه گذاری روی خودمان است.

این کار تعاریف و معانی مختلفی دارد، اما ما در این مقاله قصد داریم به صورت اختصاصی و حرفه ای به این موضوع بپداریم و بررسی کنیم که چگونه سرمایه گذاری روی خودت را انجام دهید تا به آنچه که می خواهید برسید.

نکته مهمی که در مورد سرمایه گذاری روی خود وجود دارد این است که در این سرمایه گذاری شما باید ابتدا هدف اصلی خود را شناسایی کنید و بدانید که با چه دارایی قصد دارید بر روی خودتان سرمایه گذاری کنید و سپس بررسی کنید که آیا نتیجه برای شما مطلوب است یا خیر؟

سرمایه گذاری روی خودمان

همانطور که گفتیم یکی از انواع سرمایه گذاری محسوب می شود که شما در آن به جای سرمایه گذاری نقدی در جاهای دیگر و یا به صورت موازی با سایر سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری روی خودت را آغاز می کنید. در این شرایط احتمالا دو راه اصلی و کلی را در پیش خواهید داشت، صرف زمان و هزینه برای اینکه بتوانید مهارت ها، تخصص و دانش و اطلاعات خود را در زمینه ای افزایش دهید.

در واقع در تمام مدتی که شما چه با صرف زمان، چه با صرف هزینه و یا هر دو در حال آموختن چیزی هستید در حال سرمایه گذاری روی خود می باشید. چرا که با آموختن و کسب دانش، تجربه، تخصص و مهارتی در زمینه ای می توانید از این دانش برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنید. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که می خواهید در مورد چه حوزه ای توانایی های خود را ارتقا دهید.

مهمترین نکته در سرمایه گذاری روی خود این است که حوزه ای که می خواهید به آن ورود کنید را شناسایی کنید. سپس باید سعی کنید زمان بندی رسیدن به دانش و یا تخصص کافی را شناسایی کنید و طبق آن زمانسنجی پیش بروید.

اما سوالی که اینجا برای شما مطرح می شود این است که سرمایه گذاری بر روی خودمان چگونه انجام می شود؟ به همین دلیل در این بخش از مقاله قصد داریم این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم و تمامی شیوه های سرمایه گذاری روی خودمان را بررسی کنیم.

سرمایه گذاری بر روی خانواده

نکته مهمی که باید در مورد سرمایه گذاری روی خود بدانید این است که در ابتدا باید سعی کنید که از درون احساس شادمانی و خوشحالی کنید. برای این کار باید با افراد خانواده خود ارتباطی موثر و مداوم داشته باشید. سعی کنید در هر حالی که هستید، هر آموزشی که می بینید و هر میزان مشغله ای که دارید باز هم یک جای خالی در زمان خود برای خانواده خود در نظر بگیرید. این کار اگر به صورت دائم و به صورت منظمی انجام شود موجب می شود شما در نهایت احساس رضایت درونی بیشتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید!
تورم و فرصت های سرمایه گذاری

سعی کنید زمان خود را به خوبی مدیریت کنید

بسیاری از ما این اخلاق را داریم که پای تلویزیون می نشینیم و برنامه هایی می بینیم که شاید چندان تغییری در زندگی ما ایجاد نکنند. نه اینکه نباید برنامه های سرگرم کننده تلویزیونی را دید بلکه باید سعی کنید زمان خود را به گونه ای مدیریت کنید که وقت کافی برای خود داشته باشید تا بتوانید سرمایه گذاری روی خود را با قدرت بیشتری دنبال کنید. توصیه می کنیم حتی در زمان تماشای برنامه های سرگرم کننده هم دقت کافی به خرج بدهید تا مورد موضوعات برنامه ها تامل کنید.

در اینترنت با اهداف مثبت زما بگذرانید

یکی دیگر از عادت هایی که معمولا افراد دارند این است که زمان زیادی را در فضای مجازی صرف گشت و گذار در سایت هایی با ارزش محتوایی پایین می کنند. یعنی به شما هیچ چیز جدیدی آموزش نمی دهند و همین مسئله می تواند موجب شود که زمان زیادی از شما هدر برود. شما باید برای سرمایه گذاری روی خود وقت خود را به اندازه کافی مدیریت کنید. آماری که از گشت و گذارهای اینترنتی بی فایده وجود دارد آماری بسیار شگفت انگیز و تکان دهنده است.

تصور کنید که شما می توانید به جای اینکه روزانه بیش از دو ساعت در اینستاگرام صرف کنید و برنامه های سرگرم کننده و یا اخبار فوتبال را دنبال کنید، می توانید به راحتی وارد سایت هایی با محتوا مناسب شوید. مطالب آموزشی و انگیزشی بخوانید.

در مورد سرمایه گذاری و یا شیوه های کسب درآمد مطالعه کنید. سعی کنید اطلاعات خود را در حوزه های مختلف افزایش دهید. تمامی این موارد می تواند به شما در سرمایه گذاری روی خود کمک کند. مدیریت زمان خود را در دست بگیرید و زمان خود را به درستی سپری کنید تا چیزی به داشته های شما افزوده شود.

سعی کنید به مهارت های خود بیافزایید

برخی از افراد در این مورد به اشتباه می افتند. یعنی گمان می کنند که باشید مدام مهارت های جدیدی را یاد بگیرند. یکبار در مورد تعمیرات وسایل خانگی مطالعه می کنند و یکبار در مورد چگونگی ساخت شمع و تزیینات دستی، یکبار هم به دنبال شیوه های مقاله نویسی می روند و یک روز هم به دنبال یاد گرفتن فنون نوشتن فیلمنامه می روند.

اینکه برای سرمایه گذاری روی خود باید مهارت های خود را افزایش دهید یک نکته کلیدی می باشد اما باید بدانید که هربار مهارت های جدید و متفاوت چندان کمکی به شما نمی کند.

شما باید روی یک حوزه کاری تمرکز کنید. سعی کنید سرمایه گذاری روی خود را با هدف افزایش مهارت در رشته کاری خود شروع کنید. برای مثال می توانید مدام مطالب و مقالات جدیدی را در مورد حرفه ای که اکنون مشغول به آن هستید مطالعه کنید. سعی کنید مهارت های جدیدی را در حرفه خود بیاموزید و همه تلاش خود را به کار بگیرید که بتوانید در حرفه خود با تکنیک های روز دنیا آشنا شوید. این کار برای شما نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید!
فروش ایده سرمایه گذاری

یکی از مواردی که موجب می شود شما بتوانید درآمد بیشتری کسب کنید این است که بتوانید در حرفه خود در صدر بهترین ها باشید. این یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری روی خود می باشد. برای این کار هم باید همه تلاش خود را به کار بگیرید تا تمامی مهارت های کاری حوزه خود را شناسایی کنید.

شناسایی این مهارت ها به شما کمک می کند که مشغول به یادگیری آنها شوید و سپس از طریق همین مهارت های جدید درآمد بالاتری را نسبت به گذشته کسب کنید تا بتوانید به اهداف بلند مدت و کوتاه مدتی که برای خود در نظر گرفته اید برسید.

سعی کنید میزا فعالیت های خلاقانه خود را افزایش دهید

از دیگر روش های مناسب برای سرمایه گذاری روی خود این است که بتوانید زمان خود را به نحوی مدیریت کنید که فرصت کافی برای رشد و توسعه ذهنی خود داشته باشید. برای اینکه بتوانید مهارت ها و تخصص های جدیدی را بیاموزید و خود را در حرفه ای که مشغول به آن هستید، بالاتر ببرید لازم است که ابتدا ذهن خود را برای پذیرش آموزش های جدید تربیت کنید. اینکار می تواند برای شما به سادگی و با برخی از تمرین های ساده انجام شود.

یکی از مهمترین تمرین ها برای این کار این است که سعی کنید میزان خلاقیت ذهن خود را افزایش دهید. برای این منظور باید به سراغ یکی از هنرهایی بروید که می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

در کنار تمامی فعالیت هایی که برای سرمایه گذاری روی خود می کنید، زمانی را برای فراغت و اشتغال به یک هنر آرامش دهنده کنار بگذارید. برای مثال ساز بزنید و یا نقاشی بکشید. می توانید یک باغچه کوچک برای پرورش گل داشته باشید و زمان هایی را صرف رسیدگی به آن کنید تا در محیطی آرام بتوانید ذهن خود را برای آموزش های بعدی پرورش دهید.

سعی کنید یک زبان دیگر را بیاموزید

برای اینکه بتوانید به خوبی خود را توسعه دهید باید یک زبان دیگر هم بیاموزید. این کار می تواند برای شما مزایای بسیار زیادی به همراه داشته باشد. در واقع یکی از بهترین انواع سرمایه گذاری روی خود صرف زمان برای یادگیری یک زبان جدید می باشد. در صورتی که شما به زبانی بین المللی مسلط باشید می توانید به راحتی موقعیت های شغلی بهتری را برای خود به وجود آورید تا از این موقعیت ها برای کسب درآمدهای جانبی بیشتر استفاده کنید.

از طرفی باید این را هم در نظر بگیرید که این امکان برای شما فراهم است که با توجه به تسلط بر روی یک زبان جدید به سفرهای برون مرزی بروید. رفت به سفرهای خارجی می تواند برای شما جنبه مطالعاتی و تحقیقی هم داشته باشد.

برای اینکه بتوانید به خوبی برنامه سرمایه گذاری روی خود را تنظیم کنید می توانید با رفتن به کشورهای خارجی در زمینه شغلی خود تحقیق کنید و ببینید رقبای شما در کشورهای خارجی از چه تکنیک هایی برای بهبود فرایند شغلی خود استفاده می کنند. با انتقال آن تجربه ها و آموخته های جدید به شغل خود در ایران، میتوانید شرایط شغلی خود را دگرگون کنید.

بیشتر بخوانید!
NFT چیست و چگونه آن را بسازم؟

سعی کنید در کنار خود یک مشاور توانمند داشته باشید

برای اینکه بتوانید به خوبی خود را توسعه دهید و آموزش های خود را دنبال کنید تا نقشه سرمایه گذاری روی خود به بهترین شکل ممکن پیش برود لازم است که برای تصمیم های مهمی که باید در زمینه های جدید بگرید از مشاوره های یک مشاور بسیار توانمند استفاده کنید. فرض کنید می خواهید هم روی خود و هم روی یک بازار سرمایه گذاری کنید. شاید اینجا برای شما سرمایه گذاری روی خودمان ساده به نظر برسد و شما برای سرمایه گذاری در یک بازار جدید نیاز به مشاوره داشته باشید.

اما باید بدانید که در صورتی که از مشاوره های یک مشاور بسیار حاذق استفاده کنید مسیر سرمایه گذاری روی خود هم به بهترین شکل ممکن پیش خواهد رفت. شما باید سعی کنید از انجام اشتباهاتی که می تواند زمان شما را هدر بدهد دوری کنید. اما در مسیر تازه ای که قدم برداشته اید نمی دانید که چه کاری می تواند اشتباه باشد و شما را دوباره به نقطه اول باز می گرداند. به همین دلیل باید سعی کنید که با بهره گیری از مشاوره های درست این موارد را شناسایی کنید.

اهداف خود را تعیین کنید

یکی از مهمترین و اصلی ترین لازمه های سرمایه گذاری روی خود این است که بتوانید برای خود اهدافی را تعیین کنید که دنبال کردن آنها از یک مسیر مشخص میسر است.

فرض کنید میخواهید رانندگی کنید. اگر ندانید مقصد کجاست و بی هدف فقط رانندگی کنید چطور ممکن است به مقصدی برسید که برای شما مناسب باشد. اگر می خواهید در مسیر خود موفق باشید باید هدفی را برای خود در نظر بگیرید و راه های رسیدن به آن را بسنجید و سپس از طریق یکی از این راه ها برای رسیدن به هدف خود اقدام کنید.

همیشه نتایجی که به دست آمده را بررسی کنید

زمانی که شما برای خود هدفی را تعیین می کنید و مسیری را برای رسیدن به هدف خود در نظر میگیرد باید پس از هرگام شرایط پیشرفت خود را بررسی کنید. این کار باعث می شود که سرمایه گذاری روی خود به بهترین شکل ممکن مسیر خود را به شما نشان دهد. اگر نتیاج دور از انتظار باشد یعنی شما یا کند حرکت می کنید و با در مسیری نادرست برای رسیدن به هدفی درست قرار دارید. در نتیجه می توانید خیلی زود مسیر جدید را انتخاب کرده و یا نواقص خود را شناسایی و رفع کنید.

همین حالا انجام دهید

برای سرمایه گذاری رو خودمان همیشه وقت کافی وجود ندارد. به همین دلیل بهتر است که از همین حالا این کار را شروع کنید. سعی نکنید شروع و استارت تغییرات را به زمانی دیگر موکول کنید.

سخن پایانی

بهترین روش برای توسعه خود و دستیابی به فرصت های بیشتری شغلی سرمایه گذاری روی خود می باشد. شما اگر بتوانید داشته های خود را افزایش دهید می توانید از این داشته ها به صورت مداوم درآمد کسب کنید و تبدیل به انسانی موفق تر و شادتر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up