سرمایه گذاری فارکس - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

سرمایه گذاری فارکس

سرمایه گذاری فارکس فهرست موضوعات Toggle سرمایه گذاری فارکسسرمایه گذاری در فارکس به چه معنا است؟نحوه سرمایه گذاری در فارکس چگونه است؟آغاز خرید و فروش در فارکسمزایای سرمایه گذاری در فارکسمعایب سرمایه گذاری در فارکسسخن پایانی سرمایه گذاری فارکس چگونه انجام می شود؟ اکثر افرادی که به سرمایه گذاری علاقه…

سرمایه گذاری فارکس

سرمایه گذاری فارکس چگونه انجام می شود؟ اکثر افرادی که به سرمایه گذاری علاقه مند هستند و سرمایه گذاری در بورس را انجام می دهند معمولا بارها نام سرمایه گذاری در فارکس را شنیده اند، چرا که در بازارهای معاملاتی افراد بسیار زیادی هستند که مدعی کسب سود بسیار بالا و قابل قبول از فارکس شده اند و این نوع سرمایه گذاری را به نوعی تبلیغ کرده اند.

به همین دلیل هم هست که افراد زیادی از این بازار استقبال می کنند و می خواهند نحوه سرمایه گذاری در فارکس را آموزش ببینند. سرمایه گذاری فارکس با توجه به مزایای خوبی که دارد مانند بسیاری از بازارهای مالی می تواند یکی از گزینه های بسیار خوب و مناسب برای سرمایه گذاری و کسب سود بیشتر محسوب شود. شما برای ورود به این بازار سرمایه گذاری علاوه بر نحوه ورود به آن باید اطلاعات بسیار مهمی از قوانین آن داشته باشید.

سرمایه گذاری در فارکس به چه معنا است؟

سرمایه گذاری فارکس به معنای بازار ارزهای خارجی می باشد که این کلمه در واقع مخفف عبارت foreign exchange market می باشد. نکته ای که باید در مورد این بازار سرمایه گذاری بدانید این است که فارکس هیچ بازاری به صورت فیزیکی ندارد که معاملات به صورت حضوری در آن محل صورت بگیرد. کشورهایی مانند آمریکا، ژاپن و انگلیس به عنوان مراکز معاملات ارزی شناخته می شوند.

با حجم معاملاتی حدود پنج تریلیون دلار در روز یکی از مشهورترین و معتبرترین بازارهای مالی و سرمایه گذاری در سراسر جهان محسوب می شود. در بازار فارکس معمولا تمامی ارزهای رایج به صورت شبانه روزی معامله می شوند. در این بازار افراد به خرید و فروش ارز اقدام می کنند اما تفاوت مهمی که سرمایه گذاری فارکس با سایر بازارهای ارزی دارد این است که هیچ ارزی در این بازارها به فروش نمی رسد.

تمامی افرادی که به سرمایه گذاری فارکس اقدام کرده اند به صورت کاملا آنلاین ارزی را در قبال خرید ارزی دیگر به فروش می رسانند. برای اینکه بتوانید در این بازار به خوبی موفق شوید باید حتما نحوه سرمایه گذاری در فارکس را به خوبی بدانید و اطلاعات کافی را در این زمینه داشته باشید.

بیشتر بخوانید!
بازار فارکس چیست؟

چرا که در صورت داشتن اشراف و آگاهی کامل می توانید مسیر حرکتی خود را برنامه ریزی کرده و با رعایت برخی نکات و دستورالعمل ها به سمت کسب سودهای بیشتر در این بازارها اقدام کنید، در غیر این صورت احتمال زیادی برای شکست شما وجود دارد.

نحوه سرمایه گذاری در فارکس چگونه است؟

شما به عنوان کسی که سرمایه ای را در اختیار دارید و می خواهید وارد یکی از بازارهای مالی شوید، می توانید سرمایه گذاری فارکس به عنوان یکی از گزینه های مناسب در نظر بگیرید. اما به همین راحتی و سادگی نمی توانید به این بازار ورود کنید و انتظار موفقیت در آن را هم داشته باشید. از همین رو ما قصد داریم برخی از نکاتی که شما باید حتما پیش از سرمایه گذاری در فارکس به آنها مسلط هستید را در اختیار شما قرار دهیم تا با مطالعه آنها نرخ ریسک را کاهش دهید.

  • کسب اطلاعات جامع در مورد فارکس: با توجه به این موضوع که سرمایه گذاری فارکس در واقع ورود به یک بازار بین الملل محسوب می شود نرخ ریسک سرمایه گذاری در آن نسبت به سایر بازارهای دیگر بالاتر می باشد. برای اینکه بتوانید در این بازار به درستی وارد شوید و اقدام به معاملات کنید باید اطلاعات خود را در مورد اصطلاحات، قوانین و پیچ و خم های آن کامل کنید، تمامی این موارد برای اینکه بتوانید در این بازار موفق باشید و از زیان دیدن و هدر رفت سرمایه های خود در امان باشید ضروری می باشد.
  • انتخاب واسطه های سرمایه گذاری مناسب: واسطه های سرمایه گذاری همان کارگزاری ها هستند که تمامی سرمایه گذاران باید سعی کنند که یکی از این کارگزاری ها را انتخاب کنند. بروکرها در واقع تسهیل کننده سرمایه گذاری فارکس محسوب می شوند که باید ویژگی های بسیار مناسبی داشته باشند. برای انتخاب یکی از کارگزاری ها به عنوان واسطه باید ویژگی های ذیل را در مورد کارگزاری مورد ارزیابی قرار دهید: واریز و برداشت آسان، پلتفرمی که در آن کار می کنید، میزان امنیتی که دارد، حق کمیسیونی که در معاملات دریافت می کند و میزان اسپرد دریافتی از معامله گران.
  • تعیین نوع حساب سرمایه گذاری: به طور کلی چهار نوع حساب در بازار فارکس وجود دارد. برای ورود و سرمایه گذاری فارکس شما باید این چهار حساب را بشناسید و بعد از اینکه کارگزار خود را انتخاب کردید یکی از این انواع حساب ها را انتخاب کنید. حساب استاندارد و حساب سهام دو مورد از انواع این حساب ها هستند که عموما افراد زیادی یکی از این دو نوع را انتخاب می کنند. اما افرادی که تجربه بیشتری در بازار فارکس دارند یکی از انواع حساب های ارزهای دیجیتال یا حساب pro را می توانند انتخاب کنند و به آن ورود کنند.
  • پر کردن حساب کاربری: یکی از مهمترین دلایلی که شما یک بروکر را انتخاب می کنید که این است که این بروکرهای امکان افتتاح حساب را به شما می دهند. شما در یکی از این کارگزاری ها حساب باز می کنید و سپس مبلغ مورد نظر برای سرمایه گذاری فارکس را در این حساب ها واریز می کنید. بعد از انجام این کار می توانید نام کاربری و پسورد خود را دریافت کنید. با اطلاعات محرمانه خود وارد حساب کاربری خود شوید و شروع به رصد و بررسی و ارزیابی بازار و اتفاقات هر روز کنید.
بیشتر بخوانید!
استراتژی حفظ سرمایه

آغاز خرید و فروش در فارکس

زمانی که شما تمامی مراحل ثبت نام و ورود به بازار فارکس را انجام دهید به صورت قانونی دیگر برای سرمایه گذاری فارکس مجاز هستید. می توانید نسبت به خرید و فروش ارزها اقدام کنید.

اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که در این بازارها روش های زیادی برای خرید و فروش وجود دارد که شما به عنوان یک سرمایه گذار باید بر اساس شرایطی که وجود دارد و تشخیصی که می دهید یکی از این روشها را انتخاب کنید. اشراف شما به این روش ها می تواند باعث انتخاب های دقیق و صحیح شود. برخی از روش های بسیار مهم خرید و فروش در فارکس عبارت است از:

  • خرید در لحظه: این روش خرید معمولا برای افرادی که تازه وارد سرمایه گذاری شده اند و میخواهند نوسان گیری کنند یکی از بهترین انتخاب ها می باشد. در این حالت افراد با توجه به شرایط ارزهای به محض ورود به حساب کاربری خود سعی می کنند که یک جفت ارز را خریداری کنند. این کار با ریسک کمتری نسبت به سایر روش های خرید و فروش در سرمایه گذاری فارکس محسوب می شود که بسیار هم رایج است.
  • انجام خرید و فروش های شرطی: یکی از روش های سرمایه گذاری بلند مدت با نرخ سوددهی و البته ریسک بالا معاملات شرطی می باشد که معمولا توسط افرادی که سرمایه گذاری فارکس به خوبی می شناسند و در آن حرفه ای هستند به دو روش کلی انجام می شود. روش اول به این صورت است که افراد توانایی بالایی در پیش بینی روند بازار دارند به همین دلیل خرید و یا فروش را بر روی یک قیمت مشخص در آینده ثابت می کنند و وقتی ارز به آن قیمت رسید معامله بسته می شود. روش ورود به محدودیت نام دارد. روش دیگر اما برای جلوگیری از تحمیل بیش از حد زیاد به سرمایه گذار می باشد که میزان زیاد را متفاوت با نرخ فعلی در نظر می گیرد و به محض رسیدن ارز به آن منطقه معامله بسته می شود. به این روش خرید و فروش روش stop-loss order می گویند.
بیشتر بخوانید!
سرمایه گذاری لایت کوین

مزایای سرمایه گذاری در فارکس

  • سرمایه گذاری فارکس به صورت شبانه روزی و در پنج روز از هفته صورت می گیرد.
  • شما به راحتی می توانید با اینترنت از هر جای جهان وارد فارکس شوید.
  • کمیسیون های معامله در این بازار بسیار پایین است.
  • شما در این بازار معاف از مالیات هستید.
  • میزان نقد شوندگی در این بازار بسیار بالا می باشد و این مهمترین مزیت سرمایه گذاری فارکس محسوب می شود.
  • معمولا کارگزار اعتبار اولیه را به شما معامله گر ارائه می دهد که سرمایه گذار به کمک آن اعتبار می تواند تا چند برابر سرمایه اولیه خود معامله کند.

معایب سرمایه گذاری در فارکس

  • نرخ ریسک در بازار سرمایه گذاری فارکس به نسبت برخی از بازارهای سرمایه گذاری بسیار بالا می باشد.
  • معمولا سرمایه گذاری در فارکس بسیار پیچیده بوده و شفافیتی برای معامله گران در زمان سرمایه گذاری و خرید و فروش وجود ندارد از همین رو کار سرمایه دارانی که به این بازارها ورود می کنند چندان هم کار ساده ای نیست.

سخن پایانی

باید این نکته را بدانید که سرمایه گذاری فارکس اگرچه برای شما با ریسک های زیاد و پیچیدگی های اولیه بسیاری همراه خواهد بود اما در صورتی که بتوانید به این بازار تسلط کافی را پیدا کنید و انواع حساب ها و معاملاتی که در این بازار وجود دارد را شناسایی کنید، دیگر این موارد برای شما محسوس نخواهد بود. شما برای شروع ورود به بازار سرمایه گذاری فارکس می توانید با افرادی که تجربه های زیادی در این زمینه دارند همکاری کرده و از آنها برای ورود صحیح به بازار مشورت بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up