سرمایه گذاری در ملک - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ملک

سرمایه گذاری در ملک فهرست موضوعات Toggle سرمایه گذاری در ملکمزایای سرمایه گذاری در ملکمعایب سرمایه گذاری در ملکسخن پایانی سرمایه گذاری در ملک یکی از محبوب ترین انواع سرمایه گذاری ها در ایران می باشد. این بازار با وجود اینکه از رشد بسیار خوبی برخوردار می باشد و از…

سرمایه گذاری در ملک

سرمایه گذاری در ملک یکی از محبوب ترین انواع سرمایه گذاری ها در ایران می باشد. این بازار با وجود اینکه از رشد بسیار خوبی برخوردار می باشد و از محبوب ترین بازارهای سرمایه ای ایران محسوب می شود، معایبی هم دارد که موجب می شود همه افراد به راحتی نتوانند به این بازار ورود کنند. از همین رو ما در این مطلب قصد داریم برخی از مهمترین مزایا و معایب ورود به این بازار محبوب را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید شناخت بهتری را در مورد این سرمایه گذاری به دست آورید و با دید بازی برای این کار اقدام کنید.

مزایای سرمایه گذاری در ملک

یکی از بازارهایی که شما برای سرمایه گذاری در اختیار دارید بازار ملک می باشد. بازاری که سال ها است در ایران همیشه از سودآوری خوبی برخوردار بوده است و بسیاری از افراد به دلیل اینکه به این بازار ورود نکرده اند چندان احساس خوبی ندارند و افسوس می خورند. در صورتی که شما بخواهید برای سرمایه گذاری در ملک اقدام کنید باید بدانید که با برخی از مزایای مهمی روبرو هستید که این مزایا موجب می شود شما این بازار را انتخاب کنید. برخی از مهمترین مزایای این بازار عبارت اند از:

  •     عدم نیاز به دانش تخصصی

برای سرمایه گذاری در ملک معمولا شما نیازی ندارید که دانش خاصی را داشته باشید. حتی در صورتی که شما در این بازار تجربه خوبی هم نداشته باشید باز می توانید به این بازار ورود کرده و در آن به سودآوری خوبی دست پیدا کنید. البته باید برخی از مراقبت ها را در خصوص اینکه مورد کلاهبرداری قرار نگیرید رعایت کنید، یعنی چشم بسته نباید به این بازار ورود کنید اما به هر حال برای ورود به این بازار نیازی ندارید دوره ای ببینید و یا اینکه حتما مطالعات خاصی را داشته باشید.

  •     امکان کسب سود از طریق اجاره بها
بیشتر بخوانید!
چگونه کوچینگ شویم؟

سرمایه گذاری در ملک گاهی برای شما با خرید و فروش همراه می باشد و گاهی نیز با ساخت و ساز می تواند همراه باشد. اما علاوه بر این دو روش کسب سود از این سرمایه گذاری شما می توانید از این بازار بازدهی خوبی را از طریق دریافت اجاره بها به دست آورید.

البته این مسئله به ملکی که خریداری کرده اید بستگی دارد. معمولا ملک های اداری و تجاری برای شما در زمینه دریافت اجاره بها سودآوری بیشتری دارد و دریافت اجاره بها پرسود برای شما زمانی در خصوص املاک مسکونی ممکن می باشد که شما ملک با ارزشی داشته باشید.

  •     امکان عدم سرقت و یا آسیب های جدی

توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در ملک گاهی می تواند به دلیل برخی از عوامل مانند سیل و زلزله و آتش سوزی با مشکلاتی همراه شود. اما به صورت کلی این نوع سرمایه گذاری برای شما ریسک کمتری را در خصوص دارایی شما دارد. ملک شما به سرقت نمی رود و از طرفی معمولا شما با آسیب های جدی به غیر از مواردی که به شما گفته شد روبرو نیستید به همین دلیل این بازار میتواند یکی از بازارهای خوب برای شما محسوب شود.

معایب سرمایه گذاری در ملک

سرمایه گذاری در ملک اگرچه برای شما می تواند سودآور باشد و می تواند موجب شود که شما به سود خوبی دست پیدا کنید. اما باید بدانید که این بازار خالی از ایراد هم نمی باشد و برخی از معایب آن موجب می شود که برخی از افراد نتوانند به این بازار ورود کنند و یا از ورود به این بازار منصرف شوند. از همین رو برای شناخت بیشتر شما در مورد این بازار، در این بخش قصد داریم برخی از مهمترین معایب رایج در این نوع سرمایه گذاری را به شما معرفی کنیم که عبارت اند از:

  •     نیاز به سرمایه اولیه بالا
بیشتر بخوانید!
سرمایه گذاری 1 میلیارد تومان

معمولا برای سرمایه گذاری در ملک شما به سرمایه اولیه بالایی نیاز دارید. به صورتی که شما این روزها با یک میلیارد تومان هم نمی توانید به راحتی وارد این بازار شوید. از طرفی ورود به این بازار با مبالغی بین یک میلیارد تا سه میلیارد هم چندان برای شما سودآور نخواهد بود. به همین دلیل بسیاری از افراد از ورود به این بازار ناتوان بوده اند و نمی توانند به راحتی وارد آن شوند و از رشد چشمگیر این بازار تنها متضرر می شوند چرا که قدرت خرید خود را از دست می دهند.

  •     مستهلک شدن ساختمان به مرور زمان

یکی دیگر از معایب ورود به بازار سرمایه گذاری در ملک این است که ملک شما به مرور زمان مستهلک می شود. این به آن معنا است که اگر بازار در شرایط رکود باشد ملک شما ارزش اولیه خود را از دست می دهد. به همین دلیل امکان دارد شما در این شرایط زیان ببینید یا سود قابل توجهی را به دست نیاورید. هرچند با توجه به وضعیت فعلی شاید چنین موردی برای شما بسیار دور از دسترس باشد اما این موضوع یکی از قواعد در خرید و فروش ملک محسوب می شود.

  •     هزینه معاملات ملک بسیار بالا می باشد

سرمایه گذاری در ملک یک سرمایه گذاری بی هزینه نیست. شما باید هزینه های جانبی زیادی را در این نوع سرمایه گذاری پرداخت کنید که برخی از این هزینه ها شامل هزینه های جستجوی ملک می باشد. هزینه های انتقال سند و کارمزد به آژانس های املاک، هزینه های مربوط به مالیات و عوارض هم باید روی هزینه های خود محاسبه کنید در نتیجه شما با میزان هزینه بالایی روبرو هستید که کار را برای شما در این نوع از سرمایه گذاری می تواند بسیار سخت کند.

بیشتر بخوانید!
ترید رمز ارز

  •     ناهمگن بودن بازار مسکن

از دیگر معایب سرمایه گذاری در ملک این است که قیمت ها در این بازار ناهمگن می باشد. یعنی قیمت گذاری بر اساس محله ای که مسکن و یا ملک شما در آن واقع شده است به نسبت محله منحصر می باشد. در این صورت یک خانه صد متری در دو محله متفاوت دو قیمت متفاوت دارد و میزان رشد و افت یکسانی را هم طی نمی کنند. این موضوع باعث می شود که قیمت گذاری برای شما با چالش های مختلفی همراه باشد.

  •     میزان نقدشوندگی پایین

با توجه به اینکه برای خرید املاک هزینه اولیه زیادی نیاز می باشد شما نمی توانید در شرایط عادی ملک خود را به راحتی و با سرعت بالا نقد کنید. به همین دلیل احتمال دارد در صورت نیاز مالی مجبور شوید ملک خود را با قیمتی کمتر از قیمت بازار به فروش برسانید و این از خطرات این سرمایه گذاری محسوب می شود.

سخن پایانی

سرمایه گذاری در ملک یکی از محبوب ترین انواع سرمایه گذاری ها محسوب می شود اما باید بدانید که این سرمایه گذاری در کنار تمامی مزایایی که دارد با معایبی هم همراه می باشد که دانستن آنها می تواند برای شما به عنوان یک سرمایه گذار بسیار مهم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up