سرمایه گذاری 1 میلیارد تومان - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

سرمایه گذاری 1 میلیارد تومان

سرمایه گذاری 1 میلیارد تومان فهرست موضوعات Toggle سرمایه گذاری 1 میلیارد تومانبا یک میلیارد تومان وارد چه بازار هایی می توان شد؟سخن پایانی سرمایه گذاری 1 میلیارد تومان: بدون تردید با توجه به شرایط اقتصادی ایران به دست آوردن مبلغ یک میلیارد تومان برای سرمایه گذاری کار ساده ای…

سرمایه گذاری 1 میلیارد تومان

سرمایه گذاری 1 میلیارد تومان: بدون تردید با توجه به شرایط اقتصادی ایران به دست آوردن مبلغ یک میلیارد تومان برای سرمایه گذاری کار ساده ای نیست اما باید بدانید که سرمایه گذاری کردن این مبلغ برای شما کار دشوار تر و پیچیده تری خواهد بود که نیاز به یک مشاوره درست دارد.

اگرچه شما به عنوان یک انسان در ایران بازارهای زیادی را پیش روی خود دارید اما انتخاب بهترین بازار بخصوص وقتی حجم سرمایه شما بالا باشد کار سختی خواهد بود. با توجه به این دشواری ها ما قصد داریم در این مطلب شما را در خصوص سرمایه گذاری با مبلغ یک میلیارد تومان راهنمایی کنیم.

با یک میلیارد تومان وارد چه بازار هایی می توان شد؟

سرمایه گذاری 1 میلیارد تومان در کدام بازارها برای ما سودآور است؟ بدون شک این یکی از مهمترین سوالاتی است که در ذهن شما که دارای چنین سرمایه ای هستید شکل گرفته است.

با توجه به این که ما در همه بازارها نوسانات زیادی را می توانیم شاهد باشیم، باید بهترین بازار را انتخاب کنیم که بتوانیم از سرمایه گذاری خود، سود قابل توجهی را به دست آوریم. به همین دلیل انتخاب بازار برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در این بخش قصد داریم برخی از بازارهایی که امکان ورود به آن با این مبلغ وجود دارد را به شما معرفی کنیم:

  1. سرمایه گذاری در بازار بورس

یکی از گزینه های ما برای سرمایه گذاری 1 میلیارد تومان بازار بورس می باشد. شاید نگرش ها در مورد این بازار بسیار متفاوت باشد. چرا که این بازار از چند سال پیش تا کنون فراز و نشیب های زیادی را به خود دیده است. افراد زیادی در این بازار سرمایه های خود را از دست داده اند و این برای شما شاید یک نکته منفی باشد. از سوی دیگر افراد زیادی هم در این بازار کسب سرمایه کرده و ثروت خود را به خوبی افزایش داده اند. به همین دلیل نگرش ها در مورد این بازار بسیار متفاوت است.

بیشتر بخوانید!
سرمایه گذاری بدون ریسک

با بررسی های صورت گرفته افرادی که به صورت مستقیم و هیجانی به بازار وارد شده اند چندان موفق نبوده و زیان های زیادی را متحمل شده اند. اما افرادی که یا به بازار مسلط بوده و با به سراغ صندوق های سرمایه گذاری رفته اند و یا به صورت سبدگردانی سرمایه گذاری کرده اند موفقیت های بیشتری را به دست آورده اند. بنابراین سرمایه گذاری 1 میلیارد تومان در بورس اگر به صورت اصولی و با تکیه بر دانش و مهارت باشد می تواند برای شما سودآور باشد، در غیر این صورت ما به شما ورود به بورس را توصیه نمی کنیم.

  1. سرمایه گذاری در بازار جهان ارزهای دیجیتال

یکی دیگر از گزینه هایی که شما برای سرمایه گذاری 1 میلیارد تومان پیش روی خود دارید ورود به بازار جهانی ارزهای دیجیتال می باشد. این بازار در ابتدا چندان مورد توجه قرار نداشت و البته اطلاعات زیادی هم در خصوص آینده و یا پایه های این بازار در دسترس نبود. اما طی چند سال اخیر این بازار با رشد حیرت انگیزی روبرو شده است که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است به همین دلیل گزینه ای قابل تامل برای ما محسوب می شود.

بر همین اساس این بازار را با یک بررسی دقیق مورد ارزیابی قرار خواهیم داد تا متوجه شویم که آیا سرمایه گذاری 1 میلیارد تومان در بازار ارزهای دیجیتال برای شما می تواند مفید باشد یا خیر؟ رشد این بازار طی چند سال اخیر به صورت حیرت آوری افزایش پیدا کرد، اما از سال 1400 بود که این بازار وارد یک سقوط ارزش قابل توجه شد.

بیشتر بخوانید!
سرمایه گذاری در بانک یا بورس

پس از این سقوط این بازار در بازه ای بسیار محدود در نوسان می باشد که نمی تواند برای سرمایه گذاران زیان و یا سود قابل توجهی را به همراه داشته باشد. از همین رو و با توجه به بسیاری از ابهاماتی که هنوز در این بازار وجود دارد ما سرمایه گذاری با مبلغ یک میلیارد تومان را در این بازار توصیه نمی کنیم.

  1. سرمایه گذاری در بازار طلا و دلار

از دیگر بازارهایی که شما برای سرمایه گذاری 1 میلیارد تومان می توانید به آنها ورود کنید بازار طلا و دلار می باشد. این بازارها از جمله محبوب ترین انواع بازارهای ایران محسوب می شوند اما آمارهای ارائه شده در خصوص این بازارها به ما نشان می دهد چندان اعتمادی به آنها نمی شود داشت. بازار دلار ما در سال 1400 رشد قابل توجهی را تجربه نکرده ایم و افزایش دارایی 10 درصدی را پشت سر گذاشتیم هر چند از سال 1396 تا 1400 شاهد یک رشد 9 برابری و در بازه ای 10 برابری هم بودیم.

بعد از رکودی که در بازار دلار به وجود آمد اخیرا بازار دلار در کانال صعودی قرار دارد اما همچنان ورود به این بازار می تواند با ریسک های زیادی همراه باشد و پیش بینی ها نشان از این ندارند که در یک سال سود به دست آمده به پنجاه درصد هم برسد.

از طرفی همین شرایط در خصوص بازار طلا هم وجود دارد و میانگین رشد قابل توجهی را شاهد نبوده ایم. هرچند در مقاطعی این بازار به صورت حیرت آوری رشد می کند اما نوسانات بسیار زیادی را در این بازار شاهد هستیم که شاید موجب شود سرمایه گذاری 1 میلیارد تومان در این بازار چندان انتخاب مناسبی محسوب نشود.

  1. سرمایه گذاری در ملک و زمین

از دیگر گزینه هایی که شما برای سرمایه گذاری 1 میلیارد تومان پیش روی خود دارید ورود به بازار ملک و زمین می باشد. بازاری که می تواند برای شما سودآوری بسیار زیادی داشته باشد اما برای ورود به آن شما نیاز دارید سرمایه ای بسیار بیشتر از یک میلیارد تومان داشته باشید.

بیشتر بخوانید!
سرمایه گذاری با 700 میلیون تومان

در صورت ورود به این بازار با این مبلغ شما نمی توانید ملک ارزشمندی را خریداری کنید به همین دلیل در کوتاه مدت هم نه می توانید روی نقدشوندگی آن حساب کنید و نه روی رشد قابل توجه آن، اگرچه در موقعیت فعلی این بازار بسیار ایده آل می باشد، اما با مبلغ یک میلیارد تومان این بازار نمی تواند برای شما چندان بازار مطمئنی محسوب شود.

  1. سرمایه گذاری به روش سبدگردانی

یکی دیگر از راهکارهایی که شما برای سرمایه گذاری 1 میلیارد تومان در پیش دارید سبد گردانی می باشد. شاید بشود با قطعیت گفت با توجه به وضعیت بازارهای مختلف در ایران و میزان سرمایه ای که شما در اختیار دارید بهترین بازار برای شما ورود به بازارهای مالی باشد.

اما ورود به این بازارها برای شما به این سادگی ها نخواهد بود. چرا که در این بازارها دانش و تخصص و تجربه حرف اول را می زند و شما برای کسب این دانش و تجربه باید زمان زیادی را صرف کنید از همین رو نمی توانید به تنهایی و به صورت مستقیم وارد این بازارها شوید از همین رو باید از روش سبدگردانی استفاده کنید.

سخن پایانی

روشی که ما برای ورود به بازارهای سرمایه گذاری به شما توصیه می کنیم ورود به بازارهای مالی است. اما برای سرمایه گذاری 1 میلیارد تومان در این بازارها آنچه به شما توصیه می کنیم استفاده از روش سبدگردانی می باشد. سبد گردانی یعنی شما با سرمایه ای که دارید و بدون نیاز به هیچ گونه تخصصی در زمینه بازارهای مالی می توانید با تکیه بر دانش و مهارت های افرادی که در این زمینه تجربه و تخصص کافی را دارند، سرمایه گذاری خود را با حداقل میزان ریسک انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up