سرمایه گذاری هوشمند - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

سرمایه گذاری هوشمند

سرمایه گذاری هوشمند فهرست موضوعات Toggle سرمایه گذاری هوشمندسرمایه گذاری هوشمند چیست؟چرا باید هوشمندانه سرمایه گذاری کرد؟چگونه سرمایه گذاری هوشمند انجام دهیم؟سخن پایانی سرمایه گذاری هوشمند چیست؟ اگر شما با برنامه ریزی دقیق و با دید بالا به یک بازار سرمایه گذاری ورود کنید و بتوانید از آن بازار سود…

سرمایه گذاری هوشمند

سرمایه گذاری هوشمند چیست؟ اگر شما با برنامه ریزی دقیق و با دید بالا به یک بازار سرمایه گذاری ورود کنید و بتوانید از آن بازار سود مناسبی را به دست آورید سرمایه گذاری خود را به صورت هوشمندانه انجام داده اید. اینکه شما به صورت هوشمندانه وارد بازارهای سرمایه گذاری شوید یکی از مهمترین الزامات موفقیت را فراهم کرده اید.

در این شرایط نرخ سودآوری شما می تواند بالاتر باشد و درصد ریسک شما تا حد امکان کاهش می یابد. اما در صورتی که نتوانید سرمایه گذاری هوشمند یا هوشمندانه را انجام دهید قطعا با شکست مواجه خواهید شد.

سرمایه گذاری هوشمند چیست؟

همانطور که از این کلمه پیدا است اگر شما هوش زیادی را در سرمایه گذاری به خرج دهید هوشمندانه سرمایه گذاری کرده اید. از طرفی به کار بردن هوش در سرمایه گذاری هم به این معنا است که شما به کسب اطلاعات کامل در مورد آن بازار وارد بازار شوید.

داده و اطلاعات بازار را مورد ارزیابی قرار دهید. نمودارهای سوددهی و زیان باری یک بازار را در بلند مدت و کوتاه مدت مورد ارزیابی قرار داده باشید. ظرفیت ها و ریسک های بازار را شناسایی کرده باشید و به طور کلی اطلاعات کاملی در اختیار داشته باشید.

حتما می دانید که انجام تمامی این موارد برای شما ساده نیست. نیازمند این است که دوره های مختلفی را پشت سر بگذارید، آموزش های زیادی را ببینید و یا از طریق تجربه و آزمون و خطا به این مهارت ها دست یابید و بعد از آن برای سرمایه گذاری هوشمند اقدام کنید.

بیشتر بخوانید!
تحلیل قیمت بیت کوین 14 مهر

اما این نکته را باید در نظر داشته باشید امکان دارد در آزمون و خطا تمامی سرمایه خود را از دست دهید و دیگر چیزی برای سرمایه گذاری هوشمندانه برای شما باقی نماد. از همین رو باید بدانید که بهترین راه برای سرمایه گذاری هوشمند چیست؟

چرا باید هوشمندانه سرمایه گذاری کرد؟

تصور کنید مبلغی را در اختیار دارید که می خواهید آن را پس انداز کنید. یکی از راهکارها برای شما این است که این مبلغ را به صورت پول نقد در خانه خود نگهداری کنید. در آینده چه اتفاقی برای شما رخ خواهد داد؟ با خطراتی مانند از دست دادن پول به خاطر دزدی اصلا کاری نداریم.

در یک سال بعد ارزش پول شما در چه جایگاهی خواهد بود؟ با تورم رشد می کند؟ اهمیت سرمایه گذاری هوشمند در اینجا مشخص می شود. در زمانی که شما باید سعی کنید ارزش پول خود را در برابر تورم حفظ کنید.

بنابراین باید سرمایه گذاری کنید. اما تصور کنید یکی از کم ریسک ترین انواع راه ها برای سرمایه گذاری را انتخاب می کنید. یعنی میروید به سراغ سرمایه گذاری در سپرده های بانکی، در این صورت چه اتفاقی می افتد.

قطعا سودی برای شما لحاظ می شود اما آیا این سود از نرخ تورم بالاتر یا با نرخ تورم برابر است؟ آیا سرمایه گذاری هوشمند محسوب می شود؟ قطعا این طور نیست و شما با وجود اینکه در این حالت سود کرده اید اما همچنان از تورم عقب هستید و پول شما ارزش خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید!
سرمایه گذاری با 4 میلیون تومان

اما سرمایه گذاری هوشمند دقیقا برعکس این دو حالتی است که به شما توضیح دادیم. یعنی پول خود را به بازاری وارد می کنید که بعد از گذشت بازه زمانی مشخصی که برای آن هدف گذاری کرده اید، از تورم پیشی رفته اید.

البته اینکه سرعت رشد پول خود را با تورم حفظ کنید هم اتفاق بدی نیست اما هوشمندی به آن معنا است که شما بتوانید تورم را دور بزنید. امروز با سرمایه خود می توانید یک پراید بخرید، هوشمندانه این است که سال آینده بتوانید با این سرمایه دو پراید را خریداری کنید.

چگونه سرمایه گذاری هوشمند انجام دهیم؟

راه هایی برای اینکه بتوانیم یک سرمایه گذاری را به صورت هوشمندانه انجام دهیم وجود دارد. ما در این جا برخی از این راه ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. به افرادی که به شما کمکی نمی کنند پول ندهید: امکان دارد مشاوران مالی را انتخاب کنید که سرمایه شما را چند برابر کنند اما این افرادی که از شما حقوق هم دریافت می کنند نمی توانند به خوبی بازار را تحلیل کنند. در نتیجه سرمایه شما به باد می رود. به همین دلیل بهتر است که از این کار منصرف شوید و یا به سراغ افرادی بروید که توانایی بالایی دارند و یا اینکه خودتان مدیریت مالی را بیاموزید.
  2. داشتن برنامه مالی: یکی از بهترین اقدامات برای سرمایه گذاری هوشمند داشتن یک برنامه مشخص مالی می باشد. اگر بدون برنامه ریزی مشخصی در بازار حرکت کنید به هیچ عنوان نمی توانید در سرمایه گذاری هوشمند موفق باشید و عملا با دید بسته و بی برنامه قدم برداشتن به معنای مخالف حرکت در مسیر هوشمندی است.
  3.  اشراف به بازارها: باید بدانید که چه بازارهایی در حال حاضر مناسب هستند. اگر به خوبی بازار را بشناسید سرمایه گذاری هوشمند را انجام داده اید. به خصوص در مورد بازارهای سرمایه ای مالی مانند بورس این ویژگی دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد و نقشی تعیین کننده دارد. چه زمانی باید چه سهامی را خریداری کنید و در چه زمانی باید برای فروش کدام یک از سهام های خود اقدام کنید تا بتوانید از این معاملات سود مناسبی را به دست آورید.
  4. باید همیشه در برابر تمامی اتفاقاتی که رخ می دهد گوش به زنگ باشید تا بهترین تصمیمات را در شرایط بحرانی در هر لحظه اتخاذ کنید.
  5. باید همیشه با هوش و زیرک باشید و حواس خود را به وقایعی که در بازارها در جریان است جمع کنید تا بتوانید به موقع واکنش های لازم را برای رسیدن به نقطه سوددهی اتخاذ کنید.
  6. اشراف به اینکه در این لحظه کدام دارایی ها برای خرید و فروش بهترین انتخاب ممکن است تا بتوانید در زمان درست برای خرید آنها اقدام کنید.
بیشتر بخوانید!
افزایش سرمایه سهم

سخن پایانی

زمانی شما می توانید بگویید که در یک سرمایه گذاری هوشمند وارد شده اید که تمامی این موارد را رعایت کرده باشید. این توانایی ها اگر در شما نیست می توانید به اعتماد به صندوق های سرمایه گذاری، هوشمندی در سرمایه گذاری را به آنها بسپارید که در این کار مهارت بالایی دارند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up