تحلیل قیمت بیت کوین 14 مهر - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
ارز دیجیتالسرمایه گذاری

تحلیل قیمت بیت کوین 14 مهر

تحلیل قیمت بیت کوین سلام به همراهان همیشگی وبسایت حسین عظیمی. امروز و در این مقاله قرار است  تحلیل کاملی از بیت کوین در 3 تایم فریم هفتگی، روزانه و 4 ساعته ارائه دهیم و مروری به سناریو های محتمل پیش روی این رمزارز داشته باشیم. با نگاهی به نمودار…

تحلیل قیمت بیت کوین

سلام به همراهان همیشگی وبسایت حسین عظیمی. امروز و در این مقاله قرار است  تحلیل کاملی از بیت کوین در 3 تایم فریم هفتگی، روزانه و 4 ساعته ارائه دهیم و مروری به سناریو های محتمل پیش روی این رمزارز داشته باشیم.

با نگاهی به نمودار هفتگی بیت کوین به نکات زیر  پی می بریم:

  • محدوده های مهم شامل ناحیه 51 هزار دلار به عنوان نزدیک ترین مقاومت به قیمت و محدوده 45 هزار دلار به عنوان نزدیکترین حمایت به قیمت ، 60 هزار مقاومت بالاتر و 39 و 31 هزار  دلارحمایت های مهم پائینتر.
  • قیمت مقید به خط روند نزولی در حال حرکت است. مادامی که کندلی هفتگی بالای این خط روند بسته نشود، در روند میان مدت نزولی قرار داریم. کندل فعلی هم اکنون دقیقا روی این خط است و یکشنبه هفته بعد بسته خواهد شد. بنابراین برای قضاوت در مورد تغییر روند میانمدت بیت کوین می بایست تا آن زمان منتظر بمانیم.
  • در نگاهی وسیع تر روند بلند مدت بیت کوین صعودیست. در ریزش اخیر هیچ کندلی زیر میانگین متحرک 52 هفته ای بسته نشد، بنابراین این میانگین متحرک بهترین راهنما برای وضعیت بلند مدت بیت کوین است. محدوده این میانگین،یک حمایت مهم برای قیمت می باشد. بسته شدن کندلی هفتگی زیر این میانگین می تواند روند بلند مدت بیت کوین را عوض کند و چه بسا قیمت به اصلاح زمانی طولانی وارد شود.
  • با توجه به داده های بازار احتمال نفوذ به این محدوده بعید به نظر می رسد.
  • در RSI هم شاهد ایجاد یک حمایت داینامیک می باشیم. RSI این خط روند را به بالا شکسته است ولی می بایست تاآخر هفته منتظر باشیم تا شکست تائید شود. چه بسا تا آخر هفته RSI به زیر خط برگردد.
  • شکست همزمان این دو خط معیار صعودی شدن بازار در میانمدت می باشد.
بیشتر بخوانید!
تحلیل رمزارز بیت کوین 19 شهریور

در بررسی چارت بیت کوین در تایم فریم روزانه هم در می یابیم که:

  • بیت کوین بعد از ریزش قیمت توانست در محدوده 29-30 هزار دلار آرام بگیرد و روند صعودی کوتاه مدت خود را از این نقطه آغاز کند.
  • مهمترین مقاومت استاتیک قیمت در محدوده 41500 تا 42500 دلار بود. بیش از 5 بار بیت کوین در تایم فریم روزانه به این محدوده واکنش نشان داده بود. بیت کوین این محدوده را با موفقیت رو به بالا شکست ودر مرحله بعدی میانگین متحرک 200 روزه خود را که 3 ماه پیش از دست داده بود، باز پس گرفت. اما نتوانست از این میانگین متحرک فاصله چندانی بگیرد و نهایتا پس از برخود با مقاومت استاتیکی 51-53 هزار دلار با یک کندل نزولی قدرتمند دوباره تا سطح 42500 دلار بازگشت و این بار این سطح که قبلا مقاومت مهم این رمزارز بود به خوبی نقش حمایتی خود را انجام داد و قیمت از این محدوده به بالا برگشت. از این رو محدوده 40 تا 42 هزار دلار مهمترین حمایت بیت کوین در تایم فریم روزانه می باشد.
  • حرکت بیت کوین در میان مدت را می توان در یک کانال نزولی(کانال آبی رنگ) دید. هم اکنون قیمت در سومین تماس با سقف این کانال می باشد و آماده شکست آن است.
  • از طرفی می توان حرکت صعودی بیت کوین را در یک کانال کوتاه مدتی(کانال زرد) متصور شد که قیمت صرفا تا کف این کانال ریزش کرده و حمایت شده و قیمت هم اکنون در میدلاین این کانال است. مادامی که قیمت از کف کانال خارج نشود این کانال معتبر است و کف این کانال می تواند نقطه خرید و حد ضرر مناسبی برای خریداران کوتاه مدت باشد.
  • اما از طرفی حرکت RSI هم مقید به یک خط روند نزولی بوده و میبینیم که با هر برخورد به خط روند، روند نزولی شده است.
  • هم اکنون قیمت در نقطه پرتلاقی انواع مقاومت های استاتیک و داینامیک است و RSI هم سیگنال منفی دارد. لذا می بایست منتظر واکنش قیمت به سطح 51 هزار دلار باشیم. در صورت ادامه‌ی نشانه های پرایس اکشنی منفی در این سطح می توان معامله شورت گرفت.
بیشتر بخوانید!
ارز دیجیتال تزوس

اما در صورتی که قیمت واکنش شدیدی به این سطح ندهد منتظر شکست سقف کانال آبی و خط روند RSI می مانیم تا با هدف سقف قبلی بیت کوین وارد معامله لانگ شویم.

در انتها نگاهی به چارت 4 ساعته بیت کوین می اندازیم:

  • بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته از 30 تا 50 هزار دلار در یک کانال صعودی بود. ولی هر چه به جلو تر می رفتیم قدرت روند کمتر می شد و نهایتا قیمت تا کف این کانال یعنی 41 هزار ریزش کرد و این کف توانست جلوی ریزش بیشتر بیت کوین را بگیرد.
  • روند صعودی بعدی یک روند شارپ تر بوده که روی نمودار، با خط بنفش در قیمت و RSI مشاهده می کنید. از آنجایی که قیمت در میدلاین کانال قرار دارد نگاهمان به خطوط روند بنفش است. در صورت از دست رفتن این خطوط، می توان منتظر اصلاح مجدد قیمت بود. در این صورت حمایت های 48900، 44600 و 40800 دلار معتبراند.
  • در صورت شکست میدلاین به بالا هم مقاومت  52800 دلار و سقف کانال  می تواند اهداف معامله احتمالی خرید ما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up