فروش ایده سرمایه گذاری - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

فروش ایده سرمایه گذاری

فروش ایده سرمایه گذاری فهرست موضوعات Toggle فروش ایده سرمایه گذاریفروش ایده سرمایه گذاری چگونه است؟چگونه می توانیم ایده خود را بفروشیم؟مراحل فروش ایده سرمایه گذاریجمع آوری اطلاعاتمعرفی قوی ایده سرمایه گذاری تضمین کننده موفقیت در فروشبازار هدفی که دارید را مشخص کنیدفروش ایده سرمایه گذاریسخن پایانی فروش ایده سرمایه…

فروش ایده سرمایه گذاری

فروش ایده سرمایه گذاری چگونه است و چه معنایی دارد؟ در بسیاری از موارد افرادی هستند که برای راه اندازی یک کسب و کار تازه سرمایه های لازم را دارند اما ایده ای برای راه اندازی یک کسب و کار ندارند و نمی دانند باید سرمایه خود را در چه کسب و کاری وارد کنند تا به سود خوبی دست پیدا کنند.

از طرفی در سمت مقابل هم افرادی هستند که ایده های بسیار خوبی برای راه اندازی یک کسب و کار سودآور دارند و می دانند که باید چه رفتار اقتصادی داشته باشند و در این بازه زمانی بر اساس نیازهای بازار چه شغلی را انتخاب کنند که بتوانند بر اساس آن به خوبی شرایط اقتصادی خود را دگرگون سازند اما سرمایه اولیه لازم را برای راه اندازی یک کسب و کار جدید که ایده آن را در سر پرورش داده اند ندارند و ایده آنها عبث می ماند.

فروش ایده سرمایه گذاری چگونه است؟

تا به این بخش از مطلب به این نتیجه رسیدیم که دو طرفی هستند که یکی سرمایه لازم را برای راه اندازی تجارت دارد اما ایده ای ندارد و دیگری ایده های نابی برای راه اندازی تجارت دارد اما سرمایه های اولیه لازم را در این رابطه در اختیار ندارد. این دو زمانی که با هم در ارتباط قرار می گیرند فروش ایده سرمایه گذاری شکل می گیرد.

در این شرایط این دو می توانند با دو حالت مختلف و متفاوت با یکدیگر کار کنند. روش اول کار این دو این است که یکی ایده را به میان آورد و دیگری سرمایه را به میان آورد و یک تجارت جدید را راه اندازی کنند و بر اساس توافقاتی که با یکدیگر می کنند سود حاصل را میان خود تقسیم کرده و وظایف اجرایی و مدیریتی را نیز با یکدیگر سهیم شده و تقسیم نمایند و تجارت خود را پیش ببرند.

اما روش دوم فروش ایده سرمایه گذاری است. یعنی کسی که ایده را در اختیار دارد حتما در کسب و کاری که قرار است را اندازی شود نقش اجرایی و مدیریتی ندارد. بلکه ایده خود را به فروش می رساند، بابت آن مبلغی را دریافت می کند و تنها در حد راه اندازی کسب و کار در کنار تجارت می ماند.

در هر دو صورت ما به فروش ایده های ناب و منحصر به فرد سرمایه گذاری روبرو هستیم اما در یکی صاحب ایده، فروش را به صورت مستقیم انجام می دهد و در دیگری فروش غیر مستقیم صورت می گیرد.

چگونه می توانیم ایده خود را بفروشیم؟

فروش ایده سرمایه گذاری با ریسک های متفاوتی روبرو می باشد و به این قدرها که به نظر می رسد ساده نیست. شاید شما ایده خود را مطرح کنید و در نهایت قبل از اینکه مبلغ خود را دریافت کنید سرمایه گذار با ایده شما مخالفت نماید و بعد از مدتی بر اساس ایده شما بدون پرداخت هیچ هزینه ای کسب و کاری را راه اندازی کند. شاید هم شما برای دریافت یک ایده موفق مبلغی را پرداخت کنید اما در نهایت ایده ای که به شما داده می شود ارزش سرمایه گذاری را نداشته باشد.

بیشتر بخوانید!
کوچینگ شغلی

درست در این نقطه است که فروش ایده سرمایه گذاری اهمیت پیدا می کند. ما برای کسب درآمد از طریق ایده پردازی و فروش آن باید در مرحله اول به خوبی بدانیم که باید چگونه ایده خود را به فروش برسانیم تا بتوانیم در این تجارت سود خوبی را برای خود به دست آوریم.

اگر در این مرحله نتوانیم موفق عمل کنیم احتمالا ایده های ما یا دزدیده می شود و یا اینکه برای همیشه در همان مرحله ایده باقی می ماند و نمی تواند از این مرحله فراتر رفته و سودآوری خوبی به ارمغان آورد.

در ابتدا باید بدانیم که هر ایده ای که خیال پردازی می کنیم نمی تواند فکر نابی برای فروش ایده سرمایه گذاری باشد. امکان دارد خیال پردازی ها و رویا پردازی ها ما در تئوری شرایط خوبی داشته باشد اما در عمل ارزش اقتصادی و ارزش سرمایه گذاری را نداشته باشد.

ایده ها باید پردازش شوند و در شرایط حقیقی مورد بررسی قرار بگیرند. نیازهای بازار به خوبی سنجیده شود و در نهایت ایده آماده فروش شود. ما قصد داریم برای شما چهار مرحله فروش ایده های ناب سرمایه گذاری را در ادامه معرفی کنیم.

مراحل فروش ایده سرمایه گذاری

همانطور که گفتیم فروش ایده سرمایه گذاری باید بر اساس برخی از دستورالعمل ها و مراحل مشخص صورت بگیرد. ما در این مطلب قصد داریم به شما چهار مورد از مراحلی را نام ببریم و آنها را به شما معرفی کنیم که شما با شناخت آنها می توانید ایده های خود را مورد پردازش قرار دهید، آنها به ارزش و توجیه اقتصادی برسانید تا بتوانید سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری بر روی این ایده ها به سمت کسب و کار و تجارت خود جذب کنید و در این امر به سود خوبی دست پیدا کنید. این چهار مرحله عبارت هستند از:

  1. جمع آوری اطلاعات در مورد بازاری که قرار است ایده سرمایه گذاری را در آن مطرح کنیم
  2. معرفی قوی ایده ای که داریم تا از فرصت سوزی در آینده جلوگیری کنیم
  3. مشخص کردن بازاری که قرار است ایده ما در آن بازار به موفقیت برسد
  4. فروش ایده سرمایه گذاری

به همین راحتی به نظر می رسد اما باید بدانید همه چیز این قدرها هم ساده نیست. ما در ادامه هر یک از این مراحل را به شما معرفی می کنیم تا شما بتوانید به خوبی مراحل فروش ایده های خود را بیاموزید.

جمع آوری اطلاعات

اولین مرحله از فروش ایده سرمایه گذاری جمع آوری اطلاعات می باشد. همیشه اولین قدم ها و اولین مراحل دارای اهمیت بسیار زیادی هستند. تصور کنید که قرار است بنایی را بسازید و آن را به فروش برسانید.

شما باید قدم اول را محکم بردارید و به اصطلاح پی ساختمان خود را به خوبی بنا کنید. اگر در قدم اول که مهمترین قدم می باشد ضعف های خود را شناسایی نکنید در ادامه مسیر هرچقدر هم که موفق عمل کنید باز احتمال بازدهی بالایی را نمی توانید برای ایده خود در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید!
سرمایه گذاری سکه و طلا

جمع آوری اطلاعات در فروش ایده سرمایه گذاری دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. همه شما می دانید که ما در عصر ارتباطات و اطلاعات زندگی می کنیم و این اطلاعات هستند که دارای ارزش بسیار زیادی هستند.

به همین دلیل باید در مورد حوزه ای که قرار است ایده خود را در آن به فروش برسانیم اطلاعات خود را کامل کنیم. در واقع ما باید اطلاعات بسیار زیادی را در مورد بازخورد ایده و یا اختراعی که داریم جمع آوری کنیم تا از واکنش بازار به تولید و یا راه اندازی کسب و کاری مشخص مطلع شویم و بتوانیم بازار را نیازسنجی کنیم.

برای جمع آوری اطلاعات پیش از فروش ایده سرمایه گذاری می توانید بازخوردهای لازم را در خانواده خود و یا در جمع دوستان خود مورد آزمایش و ارزیابی قرار دهید.

همچنین باید بدانید که اگر ایده ای در بازار مشابه ایده شما وجود دارد آن ایده چه نقاط قوت و ضعفی نسبت به ایده شما دارد و مزیت های رقباتی شما در مقایسه با آن ایده مشابه چه مواردی می تواند باشد. زمانی که تمامی این موارد را در نظر گرفتید زمان آن رسیده است که به سراغ مرحله دوم یعنی معرفی برویم.

معرفی قوی ایده سرمایه گذاری تضمین کننده موفقیت در فروش

مرحله دوم فروش ایده سرمایه گذاری معرفی می باشد. شما برای فروش هر چیزی باید به خوبی به چیزی که می فروشید مسلط باشید. باید بدانید که چه چیزی را در اختیار چه افرادی می خواهید قرار دهید و چه نیازهایی را برطرف کنید. این موارد را در بخش جمع آوری اطلاعات به دست آورده اید اما حالا باید این موارد را به خریدار خود هم منتقل کنید. خریدار شما هم باید بداند که چه چیزی را قرار است در ازای دریافت چه چیزی از شما خریداری کند و این خرید چه نیازهایی را از او برطرف می کند.

در مرحله معرفی برای فروش ایده سرمایه گذاری باید بدانید که شما وقت زیادی را در اختیار ندارید. معمولا افراد حوصله این را ندارند که شما ساعت ها با آنها در مورد ایده ای که دارید صحبت کنید و بعد تصمیم بگیرند که آیا از ایده شما استقبال کنند یا خیر. شما باید سعی کنید در یک بازه زمانی نهایتا پانزده دقیقه ای با استفاده از تکنیک های زبان بدن و تسلط بر کلمات و استفاده از جمله بندی های درست و قابل درک و فهم مخاطب ایده خود را ارائه دهید.

در این مرحله از فروش ایده سرمایه گذاری باید بدانید که نباید دست خالی باشید و تنها حرف بزنید. در واقع حرف هایی که شما می زنید باید توضیحاتی باشد بر آنچه که سرمایه گذار باید ببیند.

برای مثال سعی کنید مدارک و مستندات خوبی را در اختیار داشته باشید، جداول و نمودارهایی که توضیحات شما روی آن کمک می کند. اگر کامپیوتر شخصی شما همراه شما باید و در پاورپوینت بتوانید به خوبی اسلاید های مشخصی از ایده خود را آماده کرده باشید و روی آن توضیحات خود را ارائه دهید معرفی بسیار قوی تری در کنار زبان بدن و تسلط کلام خود خواهید داشت.

بیشتر بخوانید!
تورم و فرصت های سرمایه گذاری

بازار هدفی که دارید را مشخص کنید

در مرحله سوم فروش ایده سرمایه گذاری شما باید بازار هدف خود را مشخص کنید. یکی دیگر از مراحل بسیار مهمی که شما باید به آن توجه کنید. مشخص کردن بازار هدف از چند جهت میتواند صورت بگیرد.

این که شما قرار است ایده خود را در اختیار کسانی قرار دهید که برای راه اندازی آن نیاز به سرمایه های زیاد، کم و یا متوسط دارند. مشخصا برای راه اندازی ایده ای با سرمایه های کلان نباید به سراغ سرمایه گذاران متوسط بروید و زمان خود را هدر دهید.

وقتی در این مرحله از فروش ایده سرمایه گذاری بخش مورد نظر خود را شناسایی کردید زمان آن رسیده است که در بین آن شرکت ها و یا افرادی که می خواهید ایده خود را به آنها بدهید بهترین گزینه ها را انتخاب کنید.

در ابتدا یک فهرست از همه آنها تهیه کنید، سپس در مورد هر یک تحقیقات خود را شروع کنید، نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی کنید. ببینید ایده شما چه نیازهایی را در آنها برطرف می کند و چه مزایای رقابتی به آنها نسبت به رقبایشان می دهد. باید دست پر به این جلسات بروید.

باید در این مرحله از فروش ایده سرمایه گذاری به خوبی در مورد رقبا و همچنین خود شرکت ها بدانید. وقتی شما جلسات را ست می کنید باید مدیران و سرمایه گذاران متوجه شوند که دید شما به این حوزه از کسب و کارها بسیار باز می باشد.

این که شما به خوبی نقاط ضعف و قوت رقبای آنها را آنالیز کرده اید. آنها می دانند با کسی صحبت می کنند که در مورد این تجارت و تمامی زوایای پنهان و تمامی فرصت های بالقوه آن آشنا می باشد پس برای ایده شما و خود شما زمان خوبی را در نظر میگیرند تا بتوانید ایده خود را به خوبی به آنها معرفی کنید.

فروش ایده سرمایه گذاری

وقتی شما موفق شدید به خوبی مدارک و مستندات خود را جمع آوری کنید و ایده خود را به خوبی به صاحبان تجارت ها و یا سرمایه گذاران معرفی کنید زمان فروش ایده سرمایه گذاری رسیده است. دیگر شما موفق شده اید آنها متقاعد کنید که باید از این ایده استفاده کنند.

اما نکته مهم در این جا توافقی است که باید حاصل شود. قطعا آنها دوست دارند این ایده را با قیمتی بسیار مناسب برای خود به دست آورند و شما دوست دارید ایده خود را بهتر بفروشید. توافق باید بر اساس مهارت هایی باشد که در مطالب دیگری به آن خواهیم پرداخت تا شما بتوانید یک توافق خوب را تجربه کنید.

سخن پایانی

ما در این مطلب آموختیم که فروش ایده سرمایه گذاری چگونه است اما باید بدانید که همه چیز به خود شما بستگی دارد. اگر در هر یک از مراحل چهارگانه فروش ایده سرمایه گذاری نتوانید به خوبی عمل کنید باید بدانید که در فروش و یا در نهایت در توافقی که قرار است حاصل کنید همه چیز برای شما به خوبی پیش نخواهد رفت.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • ادریس کریمی
    1401/12/13 2:06 ب.ظ

    سلام من یه ایده واختراع نظامی داشتم باید چیکار کنم میخوام بفروشم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up