سرمایه گذاری خوب - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

سرمایه گذاری خوب

سرمایه گذاری خوب فهرست موضوعات Toggle سرمایه گذاری خوبچه سرمایه گذاری در ایران خوب است؟خرید زمین و مسکنخرید طلا و سکه به طور فیزیکیخرید دلار یا خرید سایر ارز های رایجسرمایه گذاری در سپرده های بانکیخرید خودروسرمایه گذاری در بورس سرمایه گذاری خوب چیست و چه چیزی برای سرمایه گذاری…

سرمایه گذاری خوب

سرمایه گذاری خوب چیست و چه چیزی برای سرمایه گذاری خوب است؟ در ابتدا باید این را بدانید که سرمایه گذاری یکی از بهترین راه کار ها برای این است که بتوانید ارزش پول خود را حفظ کرده و در مسیر ثروتمند شدن قدم بگذرید. البته در ایران با سرمایه های محدود بسیاری از افراد قصد دارند که تنها ارزش پول خود را حفظ کرده و تورم عقب نمانند.

اما نکته ای که در این رابطه برای افراد سوال است این است که سرمایه گذاری خوب چیست اگر بخواهیم سرمایه گذاری کنیم چه چیزی برای سرمایه گذاری خوب است؟ همانطور که می دانید سرمایه گذاری دارای ارزش و اهمیت بسیار بالایی می باشد. برای اینکه یکه سرمایه گذاری خوب را تجربه کنید و بدانید که بهترین سرمایه گذاری ها در ایران چیست می توانید این مطلب را تا انتها دنبال کنید و اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید.

چه سرمایه گذاری در ایران خوب است؟

در ابتدا باید بدانیم که سرمایه گذاری خوب چیست و ما به چه سرمایه گذاری می گوییم سرمایه گذاری خوب؟ به طور کلی سرمایه گذاری که بتواند ما در برابر تورم حفظ کند و سپس بتواند منجر به افزایش سرمایه ما نسبت به تورم شود می تواند به عنوان سرمایه گذاری مناسب و خوب شناخته شود.

اگر شما برای سرمایه گذاری به سمت روش هایی بروید که در نهایت بعد ار پایان دوره سرمایه گذاری ارزش پول شما از تورم عقب مانده باشد و یا اینکه کمتر از قبل شده و زیان کرده باشید سرمایه گذاری خوب را تجربه نکرده و در سرمایه گذاری خود شکست خورده اید. به همین دلیل باید این را بدانید که روش های سرمایه گذاری چیست و چه سرمایه گذاری در ایران خوب است که در این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • خرید زمین و مسکن
  • خرید طلا و سکه به صورت فیزیکی
  • خرید دلار و یا ارز های رایجج دیگر
  • سرمایه گذاری در سپرده های بانکی
  • خرید خودرو
  • سرمایه گذاری در بورس
بیشتر بخوانید!
رشته بازارهای مالی

این موارد از مهم ترین انواع سرمایه گذاری خوب در ایران محسوب می شود که شما می توانید به صورت مستقیم یا غیر مستقیم و یا اینکه به صورت بلند مدت یا کوتاه مدت وارد هر یک از آنها شود. در ادامه این مطلب سعی می کنیم هر یک از این موارد را برای شما به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم و کوتاه مدت یا بلند مدت بودن، مستقیم با غیر مستقیم بودن را بررسی کنیم.

خرید زمین و مسکن

این نوع سرمایه گذاری از جمله سرمایه گذاری خوب می تواند محسوب شود. مهم ترین مسئله در این سرمایه گذاری ها این است که این نوع سرمایه گذاری معمولا به سرمایه های بسیار زیادی نیاز دارد. همچنین در این سرمایه گذاری شما می توانید به طور مستقیم وارد بازار شوید و این کار نیازی به تخصص های خیلی خاصی ندارد.

البته که این روش سرمایه گذاری می تواند به عنوان یکی از سرمایه گذاری های بلند مدت باشد چرا که بازدهی در این سرمایه گذاری معمولا در بازه های زمانی طولانی مفید تر بوده و سود دهی بیشتری دارد.

خرید طلا و سکه به طور فیزیکی

یکی از انواع سرمایه گذاری خوبی می تواند سرمایه گذاری در حوزه خرید طلا و سکه باشد که بر خلاف سرمایه گذاری های ملک و املاکی شما می توانید با سرمایه های کم وارد بازار شوید و برای خرید اقدام کنید. در این سرمایه گذاری ها هم شما می توانید به صورت مستقیم وارد شوید و تنها نکته مهم این است که از اصل بودن خرید خود مطمئن باشید و بدانید که جنس تقلبی نمی خرید. این سرمایه گذاری هم در دسته سرمایه گذاری های کوتاه مدت می باشد.(البته با توجه به شرایط ایران)

بیشتر بخوانید!
سرمایه گذاری طلا

خرید دلار یا خرید سایر ارز های رایج

یکی دیگر از انواع سرمایه گذاری خوب این است که شما وارد بازار ارز های فیزیکی شده و برای خرید دلار یا سایر ارز ها اقدام کنید. البته که مهمترین ارزی که برای شما می تواند قدرت نقد شوندگی بالایی داشته باشد دلار می باشد. در این بازار هم شما می توانید به صورت مستقیم وارد شده و اقدام به خرید و فروش ارز انتخابی خود کنید و سرمایه گذاری خود را در این نوع سرمایه گذاری به صورت بلند مدت و یا کوتاه مدت انجام دهید.

سرمایه گذاری در سپرده های بانکی

سرمایه گذاری در سپرده های بانکی یکی از انواع سرمایه گذاری خوب در ایران می باشد که دارای میزان ریسک بسیار کم می باشد. تقریبا اگر شما در انتخاب بانک دقت کافی داشته باشید می توانیم بگوییم که میزان ریسک در این سرمایه گذاری با صفر برابر است. این روش سرمایه گذاری جزو روش های غیر مستقیم محسوب می شود و بانک تصمیم می گیرد که در کجا و با چه میزان ریسکی برای سرمایه گذاری اقدام کند. همچنین این سپرده های بانکی به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شوند.

خرید خودرو

خرید خودرو جز یکی از پر رسیک ترین انواع سرمایه گذاری ها محسوب می شود. هنوز در مورد این که این سرمایه گذاری خوب است یا خیر اختلافات زیادی وجود دارد. برای ورود به بازار خودرو معمولا در ورش کلی وجود دارد یکی خرید و فروش حواله خودرو صفر که کم ریسک ترین نوع سرمایه گذاری بوده اما دسترسی به حواله ها معمولا با محدودیت هایی رو به رو می باشد و البته که نوع سرمایه گذاری کم ریسک پر سود اما غیر اخلاقی محسوب می شود ودر نظر بسیاری این روش پسندیده نیست.

بیشتر بخوانید!
بازارهای مالی اسلامی

این سرمایه گذاری در روش دوم به صورت خرید و فروش فیزیکی خودرو می باشد که یک سرمایه گذاری خوب از نظر اخلاقی بوده اما دارای میزان ریسک بالایی می باشد. در این سرمایه گذاری بهتر است که شما به صورت مستقیم وارد بازار سرمایه گذاری شوید اما باید بدانید که تخصص کافی و مهارت کافی را باید داشته باشید.

به صورت غیر مستقیم اگر بخواهید وارد بازار شوید سودی که به دست می آورید در نهایت سود قابل توجهی نمی باشد. در نهایت این سرمایه گذاری از انواع سرمایه گذاری کوتاه مدت محسوب می شود و برای بلند مدت نمی تواند گزینه خوبی باشد.

سرمایه گذاری در بورس

این نوع سرمایه گذاری را می توانیم یک سرمایه گذاری خوب معرفی کنیم که دارای میزان ریسک بسیار کم می باشد. البته اگر در بروس به صورت مستقیم وارد شوید باید دانید که سرمایه گذاری شما با ریسک و چالش های بسیار زیادی رو به ور خواهد بود. چرا که در این شرایط باید تخصص و تجربه و دانش کافی را در خصوص بازار بورس داشته باشید و تمامی کم و زیاد های این بازار را شناسایی کرده و بدانید که ساز و کار حضور در این بازار چگونه است.

اما اگر بخواهید به صورت غیر مستقیم وارد بازار بورس شوید و در این بازار سرمایه گذای کنید باید بدانید که از نظر میزان ریسک یک سرمایه گذاری خوب را انجام داده اید. چرا که در این حالت نیازی ندارید که تخصصی خاص داشته باشید و کار را به دست کاردان می سپارید تا تمامی چالش ها را با تخصص و دانشی که دارند پشت سر بگذارند. شما برای ورود به این بازار به سرمایه های زیادی نیاز ندارید و می توانید به صورت کوتاه مدت و یا به صورت بلند مدت بسته به شرایطی که دارید وارد این بازار سرمایه گذاری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up