سرمایه گذاری طلا - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

سرمایه گذاری طلا

سرمایه گذاری طلا فهرست موضوعات Toggle سرمایه گذاری طلامنظور از سرمایه گذاری طلا چیست؟ انواع سرمایه گذاری طلا  نکات پیرامون سرمایه گذاری در طلا کلام پایانی سرمایه گذاری طلا در دنیای امروز که شاهد تورم شدید در اقتصاد هستیم، می تواند راهی برای نجات از این نا به سامانی ها…

سرمایه گذاری طلا

سرمایه گذاری طلا در دنیای امروز که شاهد تورم شدید در اقتصاد هستیم، می تواند راهی برای نجات از این نا به سامانی ها باشد. طلا و یا همان زر از دیرباز مورد توجه مردم جهان بوده ات. این فلز خوش رنگ به دلیل ارزش بالایش نقش مهمی را در اقتصاد ایفا می کند. زمانی که شاهد افزایش نقدینگی و درنتیجه رشد صعودی تورم هستیم، مقداری زیادی وجه نقد بدون پشتوانه ی طلا در اقتصاد تزریق شده است.

طلا نه تنها به دلیل ماهیتی که دارد، بلکه وابسته به جایگاه آن در اقتصاد یک سرمایه و ارزش بسیار بزرگ است. سرمایه گذاری طلا در واقع یکی از بهترین نوع سرمایه گذاری در ایران و حتی جهان می باشد. در این مقاله هدف ما پرداخت به سرمایه گذاری طلا و بررسی نکات مفید پیرامون این موضوع است. اگر درخشش این فلز چشمان شما را نوازش داده است و خواهان جمع آوری طلا و سرمایه گذاری طلا هستید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

منظور از سرمایه گذاری طلا چیست؟

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با سرمایه گذاری طلا صحبت کنیم، ابتدا لازم بوده تا واژه سرمایه گذاری و این فعالیت را به خوبی شرح دهیم. هسته ی ترکیب لغوی  سرمایه گذاری  را واژه سرمایه تشکیل داده است. سرمایه به آن قسمت از دارایی های فرد اطلاق می شود که دیگران ادعایی در جهت مالکیت آن ندارند و سرمایه تماما متعلق به فرد و یا افرادی است.

سرمایه تنها ماهیت نقدی نداشته و هر گونه دارایی از جمله؛ وجه نقد، زمین، تجهیزات، دارایی های نا مشهود و … را شامل می شود. زمانی که در رابطه با سرمایه گذاری صحبت می کنیم، منظور ما انحصار سرمایه به یک دارایی خاص می باشد. به عنوان مثال سرمایه گذاری روی طلا بدین معناست که تمام و یا بخشی از سرمایه فرد و یا افرادی جهت خرید طلا صرف شود.

سرمایه گذاری روی طلا می تواند نتایج مثبت زیادی داشته باشد، البته به شرطی که اصول و استاندارد های کار بی کم و کاست رعایت شود. سرمایه گذاری منحصر به یک بازه ی زمانی مشخصی نخواهد بود. شما می توانید سرمایه گذاری روی طلا انجام دهید و مدت سرمایه گذاری تان چند ماهه و یا چند ساله باشد. این زمان وابسته به هدفی است که دارید.

بیشتر بخوانید!
سرمایه گذاری طلا یا دلار

سرمایه گذاری روی طلا یک بحث جدید و سرمایه گذاری تازه ای نیست، سال ها افراد به این فلز توجه خاص داشته اند. این موضوع باعث شده تا سرمایه گذاری طلا ریسک زیادی را طلب نکند. این سرمایه گذاری خاص اگر پیرو شرایط و اصول خود محقق شود، می تواند فردی را از سقوط و شکست نجات دهد.

انواع سرمایه گذاری طلا  

طلا به اشکال مختلف در بازار وجود دارد، یکی از جذابیت های این نوع از سرمایه گذاری یعنی سرمایه گذاری روی طلا این است،  که هر فردی با هر میزان بودجه ای که دارد، می تواند روی طلا سرمایه گذاری کند. بدون این که به سرمایه دیگران نیاز پیدا کرده و به دنبال ایجاد شراکت باشد. با توجه به اشکال مختلف طلا در بازار شاهد انواع سرمایه گذاری طلا هستیم. انواع سرمایه گذاری طلا به شرح زیر می باشد؛

  • سرمایه گذاری روی سکه طلا : سکه طلا از گذشته تا به امروز وجود داشته است. سکه ها در وزن های مختلف ساخته شده اند. در حال حاضر ساهد سکه طلا یک گرمی، سکه طلا بهای آزادی، سکه طلا پارسیان، ربع سکه و نیم سکه هستیم. تنوع وزن سکه باعث شده تا همه ی افراد با هر میزان سرمایه ای که دارند، برای خرید سکه اقدام کنند. افرادی که خواهان سررمایه گذاری در طلا هستند، می توانند به سراغ سرمایه گذاری روی سکه طلا بیایند. این نوع سرمایه گذاری در واقع بهترین نوع سرمایه گذاری در طلا است. چرا که هزینه های مختلفی هم چون هزینه ناشی از ساخت و یا اجرت  بالا را به همراه ندارد. اجرت ساخت سکه کمتر از ساخت زیورآلات است. هر فردی به راحتی می تواند در بازار انواع سکه را خرید و فروش نماید.

 

  • سرمایه گذاری روی شمش طلا : یکی دیگر از انواع سرمایه گذاری در طلا سرمایه گذاری روی شمش طلا است، شمش طلا به قالب هایی اط طلا گفته می شود که دارای عیار خاصی هستند و ضرب شده اند. این طلا به راحتی قابل خرید و فروش نبوده و نیازمند سلسله مراتب خاصی است. شمش طلا نیز در وزن مختلفی ساخته شده اما وزن این شمش ها از سکه ها بالا تر بوده و نیازمند وجه بیشتری است. از این رو هر فردی نمی تواند برای سرمایه گذاری در طلا به سراغ شمش طلا برود. افراد باید سرمایه زیادی برای خرید شمش طلا داشته باشند. شمش طلا نیز دارای هزینه های ناشی از اجرت بالا نبوده و هنگام خرید و فروش آن ملزم به پرداخت وجی بیشتر از ارزش شمش نخواهید بود.
بیشتر بخوانید!
اهداف سرمایه گذاری

 

  • سرمایه گذاری روی زیورآلات طلا: زیورالات ارزشمند و جواهرات غالبا از فلز طلا ساخته شده اند. زیورآلات در هر وزنی وجود دارد، کمترین میزان آن از سوت شروع شده و شاهد طلای چند صد گرمی نیز هستیم. زیور آلات همیشه ماهیت زیبایی و زینتی ندارند، بسیاری از افراد سرمایه خود را به زیورآلات طلا تبدیل کرده و به عبارتی برای سرمایه گذاری در طلا، زیورآلات را انتخاب نموده اند. این نوع از سرمایه گذاری طلا علاوه بر این که مزایای زیادی دارد، دارای معایب مختلفی نیز می باشد. زمانی که شما اقدام به خرید هر نوع زیورآلاتی می کنید، علاوه بر ارزش طلا ملزم به پرداخت هزینه اجرت ساخت طلا و سود طلا فروش نیز هستید. هنگامی که قصد فروش زیورالات طلا را دارید، طلا فروش برای هر گرم طلای 18 عیار، 21 عیار و 24 عیار ارزش روز طلا را محاسبه نکرده و به عنوان طلای دست دو از شما خریداری می کند. ارزش هر گرم طلای دست دو درصدی کمتر از هر گرم طلا به نرخ روز می باشد. اگر خواهان سرمایه گذاری روی طلا هستید، توصیه می شود که به سراغ زیورآلات طلا نروید. چرا که سود ناشی از این سرمایه گذاری منهای هزینه های پرداختی شما خواهد شد.

 

  • سرمایه گذاری روی حساب طلا: یکی دیگر از انواع سرمایه گذاری در طلا، سرمایه گذاری روی حساب طلا است. بسیاری از بانک ها و موسسات اعتباری معتبر در کشور حسابی تحت عنوان حساب طلا ایجاد کرده اند. با ایجاد حساب طلا در واقع شما وجه خود را به بانک سپرده اید، بان به صورت واسطه ای عمل کرده و به صورت کلان سرمایه گذاری روی طلا انجام می دهد. در اثر این اتفاق همه ی افراد قادر به ایجاد حساب طلا و در نتیجه سرمایه گذاری روی طلا هستند و هیچ گونه محدودیتی برای ایشان وجود ندارد.
بیشتر بخوانید!
چه ارز دیجیتالی بخریم؟

 

  • سرمایه گذاری روی طلای خام : طلای خام در بازار نیز وجود داشته که هیچ گونه عملیاتی روی ان انجام نشده است. یعنی نه به شمش تبدیل شده و نه آن را به سکه یا جواهرات تبدیل نموده اند. احتمال ناخالصی در طلای خام وجود داشته و کلاهبرداری در این نوع سرمایه گذاری طلا وجود دارد. اما اگر شما برای سرمایه گذاری روی طلا به سراغ طلای خام بروید، باید در نظر داشته باشد که طلای خریداری شد، کاملا خالص بوده و هیچ گونه ناخالصی از فلزاتی مانند تیتانیوم؛ نقره و یا مس در آن وجود ندارد. هنگام خرید طلای خام شما هیچ گونه هزینه ای را پرداخت نخواهید کرد و معادل ارزش طلا ی خام ان را از شما خریداری می کنند.

نکات پیرامون سرمایه گذاری در طلا

طلا نیز مانند هر نوع کالایی دارای نوسانات مختلف است. ممکن است در طول یک هفته شاهد دو نمودار قیمت طلا باشیم که اختلاف چشمگیری با همدیگر دارند. اگر شما این نوع سرمایه گذاری یعنی سرمایه گذاری روی طلا را انتخاب نموده اید، نباید فریب این نوسانات و تغییر قیمت را بخورید.

زمانی سرمایه گذاری طلا سودمند خواهد بود که زمان زیادی را برای این سرمایه گذاری در نطر گرفته باشید. حباب سکه کمک زیادی به شما خواهد کرد، برای خرید و فروش سکه طلا کافی است حاب سکه و نمودار آن را تحلیل نمایید. 

کلام پایانی

سرمایه گذاری روی طلا یکی از بهترین انواع سرمایه گذاری بوده که می تواند سود زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. با وجود سود زیاد ناشی از سرمایه گذاری در طلا شاهد متضرر شدن بسیاری از افراد نیز هستیم، چرا که سرمایه گذاری طلا نیاطمند یک سری تکنیک خاص است.

در صورتی که اصول و شرایط آن به درستی رعایت نشود، تنها ضرر عاید افراد خواهد شد. در میان انواع سرمایه گذاری طلا، سرمایه گذاری روی سکه و شمش گزینه بهتری می باشد. برای این نوع سرمایه گذاری توجه به حباب سکه بسیار اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up