تحلیل رمزارز بیت کوین 19 شهریور - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
ارز دیجیتال

تحلیل رمزارز بیت کوین 19 شهریور

تحلیل رمزارز بیت کوین سلام به همراهان همیشگی وبسایت حسین عظیمی. امروز و در این مقاله قرار است یک تحلیل جامع از بیت کوین ارائه دهیم. با نگاهی به نمودار هفتگی بیت کوین به نکات زیر  پی می بریم: محدوده های مهم شامل ناحیه 42 هزار به عنوان نزدیک ترین…

تحلیل رمزارز بیت کوین

  • سلام به همراهان همیشگی وبسایت حسین عظیمی. امروز و در این مقاله قرار است یک تحلیل جامع از بیت کوین ارائه دهیم.
  • با نگاهی به نمودار هفتگی بیت کوین به نکات زیر  پی می بریم:
  1. محدوده های مهم شامل ناحیه 42 هزار به عنوان نزدیک ترین حمایت به قیمت، محدوده 51 هزار به عنوان نزدیکترین مقاومت به قیمت ، 60 هزار مقاومت بالاتر و 39 و 30 هزار حمایت های مهم پائینتر.
  2. با رسم فیبو ریتریسمنت برای موج بلند نزولی بیت کوین از قله 64 هزار تا 29 هزار دلار می توان دریافت که ناحیه 51 هزار مقارن با سطح 61/8% فیبو بوده و قیمت دقیقا از این محدوده ریزش 10 هزار دلاری خود را تا 43 هزار دلار که مقارن سطح 38/2% بود انجام داد.
  3. با توجه به برگشت قیمت از محدوده 61/8% هزار دلاری می توان به این نتیجه رسید که موج صعودی 29 تا 53  هزاری بیت کوین می تواند یک موج اصلاحی در روند نزولی بیت کوین بوده باشد. از طرفی واکنش RSI به خط روند نزولی خود نیز به این فرضیه قوت می بخشد. بنابراین می توان یک خط روند نزولی جدید برای بیت کوین از 2 پیووت 64 هزار و 53 هزار دلار رسم کرد(خط روند مشکی)
  4. مادامی که کندلی هفتگی بالای این خط روند بسته نشود، در روند میان مدت نزولی قرار داریم.
  5. در نگاهی وسیع تر روند بلند مدت بیت کوین صعودیست. در ریزش اخیر هیچ کندلی زیر میانگین متحرک 52 هفته ای بسته نشد، بنابراین این میانگین متحرک بهترین راهنما برای وضعیت بلند مدت بیت کوین است. محدوده این میانگین،یک حمایت مهم برای قیمت می باشد. بسته شدن کندلی هفتگی زیر این میانگین می تواند روند بلند مدت بیت کوین را عوض کند و چه بسا قیمت به اصلاح زمانی طولانی وارد شود.
  6. با توجه به داده های بازار احتمال نفوذ به این محدوده بعید به نظر می آید و انتظار واکنش های مثبت در محدوده 42 و 39 هزار دلار را داریم.
  • در بررسی چارت بیت کوین در تایم فریم روزانه هم در می یابیم که:
  1. بیت کوین بعد از ریزش قیمت توانست در محدوده 29-30 هزار دلار آرام بگیرد و روند صعودی کوتاه مدت خود را از این نقطه آغاز کند.
  2. مهمترین مقاومت استاتیک قیمت در محدوده 41500 تا 42500 دلار بود. بیش از 5 بار بیت کوین در تایم فریم روزانه به این محدوده واکنش نشان داده بود. بیت کوین این محدوده را با موفقیت رو به بالا شکست ودر مرحله بعدی میانگین متحرک 200 روزه خود را که 3 ماه پیش از دست داده بود، باز پس گرفت. اما نتوانست از این میانگین متحرک فاصله چندانی بگیرد و نهایتا پس از برخود با مقاومت استاتیکی 51-53 هزار دلار با یک کندل نزولی قدرتمند دوباره تا سطح 42500 بازگشت و این بار این سطح که قبلا مقاومت مهم این رمزارز بود به خوبی نقش حمایتی خود را انجام داد و قیمت را به سرعت به بالای 46500 (میانگین 200) بازگرداند. از این رو محدوده 42000 مهمترین حمایت بیت کوین در تایم فریم روزانه می باشد.
  3. از طرفی می توان حرکت صعودی بیت کوین را در یک کانال کوتاه مدتی متصور شد که قیمت صرفا تا کف این کانال ریزش کرده و حمایت شده. مادامی که قیمت از کف کانال خارج نشود این کانال معتبر است و کف این کانال می تواند حد ضرر مناسبی برای خریداران میانمدت باشد.
  4. اگر کندلی زیر میانگین متحرک 200 روزه بسته نشود می توان امیدوار بود تا قیمت در این کانال حرکت خود را رو به بالا آغاز کند.
  • 5. از طرفی در 6 ماه گذشته، قیمت و RSI بازی جالبی با هم داشتند و نقاط تریگر شدن نزول بیت کوین را بخوبی به ما نشان داده اند به RSI دقت کنید. حرکت قیمت در 8 ماه گذشته را به 3 موج 1 و 2 و 3 تقسیم کرده ایم. در موج 1 به وضوح واگرایی بین قیمت و RSI تشکیل شد و منجر به موج 2 ریزشی در بیت کوین شد. موج 1 صعودی 95 روز به طول انجامید و در این مدت 4RSI برخورد با خط روند نزولی خود داشت و در 4 امین برخود به سقف خود در 64 هزار دلار رسید و ریزش خود را با موج دو را شروع کرد.
  • 6. موج 2 نزولی وقتی به اتمام رسید که RSI از زیر خط روند نزولی خود خارج و موج 3 آغاز شد. به تغییرات قیمت در موج 3 و 1  و واگرایی ها دقت کنید. متوجه شباهت زیادشان نمی شوید؟ اگر بنا باشد گذشته تکرار شود این بار هم موج 3 یک موج صعودی بوده و RSI در 4 امین برخورد خود که پریروز اتفاق افتاد می بایست به پایان برسد و شاهد یک سقف قیمتی باشیم و موج شماره 4 که یک موج اصلاحیست اتفاق بیافتد. موج 3،  45 روز به طول انجامیده و اگر این مدل در بیت کوین کار کند می بایست منتظر یک موج 4، 50 روزه باشیم. از مقایسه دو کانال RSI متوجه می شویم اتفاقات در کانال دوم فشرده تر است و در زمان کمتری اتفاق می افتد.
  • 7. طبق درسی که از موج 2 گرفتیم، خرید بیت کوین فعلا ریسک بالایی دارد و خریداران کم ریسک می بایست مجددا منتظر خروج RSI از روند نزولی باشند.
  • در انتها نگاهی به چارت 4 ساعته بیت کوین می اندازیم:
  1. بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته از 30 تا 50 هزار در یک روند صعودی بود. ولی هر چه به جلو تر می رفتیم قدرت روند کمتر می شد.
  2. رسم یک خط صاف برای این روند صعودی ممکن نیست ولی می توان میانگین متحرک 100 کندله را به عنوان منحنی روند بیت کوین در نظر گرفت. هر بار که قیمت به این میانگین بر خورد کرد به بالا برگشت جز بار آخر که قیمت با قدرت این میانگین را رو به پائین شکست. بنابراین می توانیم به پایان این روند صعودی رسیده باشیم.
  3. قیمت در این نزول، میانگین 200 کندله را نیز به پائین شکسته است و یک پول بک به این مووینگ نیز مشاهده می شود که این نیز یک عامل دیگر برای منفی شدن این رمزارز می باشد.
  4. هم اکنون قیمت در باکس قیمتی 44500 تا 47000 در حال نوسان است. خروج از پائین باکس می تواند مؤید نزول بیشتر بیت کوین باشد. حمایت های مهم سر راه بیت کوین 43800 و 42500 می باشد.
  5. روند صعودی در این تایم فریم وقتی تایید می شود که قیمت مجددا به بالای میانگین 100 و 200 کندله برگردد.
بیشتر بخوانید!
ارز دیجیتال کامپاند چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up