انواع سرمایه گذاری در بورس - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

انواع سرمایه گذاری در بورس

انواع سرمایه گذاری در بورس فهرست موضوعات Toggle انواع سرمایه گذاری در بورسروش های سرمایه گذاری در بورسسرمایه گذاری مستقیم در بازار بورسویژگی های سرمایه گذاری مستقیم در بورسسرمایه گذاری غیر مستقیمویژگی های سرمایه گذاری در بورس به روش غیر مستقیم انواع سرمایه گذاری در بورس چیست؟ اگر شما هم…

انواع سرمایه گذاری در بورس

انواع سرمایه گذاری در بورس چیست؟ اگر شما هم مانند برخی از افراد ماهانه بخشی از درآمد خود را پس انداز کرده اید و حالا مقداری سرمایه در اختیار دارید که می خواهید آن را در جایی سرمایه گذاری کنید یکی از بهترین روش ها برای شما این است که وارد بازار بورس شوید.

اما برای آنکه بتوانید در این بازار سرمایه گذاری موفقی داشته باشید لازم است که اطلاعات خود را در خصوص سرمایه گذاری در این بازار تقویت کنید و بدانید که انواع سرمایه گذاری در بورس چیست و ما چند نوع سرمایه گذاری در بورس داریم؟ شاید از خودتان بپرسید که آیا برای ورود به بازار سرمایه گذاری در بورس باید دوره های آموزشی خاصی را بگذرانید و یا اینکه اگر از انواع سرمایه گذاری در بورس اطلاعات داشته باشید برای شما کفایت می کند. با ما همراه باشید تا این موارد را مورد بررسی قرار دهیم.

روش های سرمایه گذاری در بورس

روش های سرمایه گذاری در بورس نیاز به گذراندن دوره های آموزشی دارد؟به طور کلی یکی از بهترین بازار ها برای سرمایه گذاری، بازار بورس می باشد که علاوه بر منافع فردی برای شما می تواند منافع اجتماعی زیادی هم داشته باشد. چرا که ورود به این بازار به بسیاری از شرکت ها برای پیشبرد اهدافشان کمک می کند و در نهایت موجب رونق اقتصادی کشور می شود.

اما انواع سرمایه گذاری در بورس را باید بدانید که چیست تا بتوانید تصمیم بگیرید که برای ورود به این بازار نیاز یه دوره های خاصی دارید یا خیر؟ به طور کلی دو روش را می توانیم به عنوان انواع سرمایه گذاری در بورس یه شما معرفی کنیم که این روش ها عبارتند از:

  • سرمایه گذاری مستقیم
  • سرمایه گذاری غیر مستقیم

از مهم ترین انواع سرمایه گذاری در بورس می توانیم به این دو روش کلی اشاره کنیم. اگر شما می خواهید به صورت مستقیم در بورس سرمایه گذاری کنید و این روش را انتخاب کرده اید باید بدانید که نیاز به تسلط، مهارت و دانش کافی دارید و برای این کار استفاده از مشاوره های یک مشاور خبره نیز نمی تواند به تنهایی کارساز باشد.

بیشتر بخوانید!
سرمایه گذاری بدون ریسک

اما اگر از بین انواع سرمایه گذاری در بورس روش غیر مستقیم را انتخاب کنید دیگر نیازی به داشتن دانش ها و تخصص و تسلط در این بازار را نخواهید داشت. در این روش سرمایه گذاری می توانید به راحتی وارد بازار شده و سرمایه گذاری خود را به بهترین شکل ممکن و با ریسک کم انجام دهید.

سرمایه گذاری مستقیم در بازار بورس

یکی از انواع سرمایه گذاری در بورس ورود به این بازار به روش مستقیم می باشد. در این بازار شما به تنهای می توانید از طریق یک گوشی یا لپ تاپ  وارد بازار شوید. در این شرایط بازار را رصد می کنید و اتفاقات افتاده در بازار را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهید و در نهایت برای خرید و یا فروش سهامی که در بازار است و یا در اختیار داریدو اقدام می کنید در این روش شما نهایتا یک مشاور خوب را در کنار خود دارید که از کمک های او استفاده می کنید.

این روش که یکی از پر ریسک ترین انواع سرمایه گذاری در بورس می باشد شما را وادار می کند که طلاعات کافی و کاملی را در خصوص شرایط بازار، تحلیل ها و همچنین ساز و کار های بورس بدانید و بر تمامی این موارد مهارت و تسلط کافی داشته باشید.

اگر شما بدون داشتن مهارت کافی وارد بازار بورس شوید و از روش مستقیم سرمایه گذاری استفاده کنید باید بدانید که ریسک ها و چالش های زیادی سر راه شما قرار می گیرد که می تواند منجر به شکست شما در این بازار شود.

فراموش نکنید که بین انواع سرمایه گذاری در بورس پر ریسک ترین نوع سرمایه گذاری همین روش مستقیم می باشد. شما باید تمامی ساز و کار های این بازار را به خوبی بشناسید و باید قدرت تحلیل و پیش بینی سهام را داشته باشید.

البته برخی از افراد که به صورت مستقیم سرمایه گذاری می کنند و تخصص کافی را ندارند برای کاهش میزان ریسک از قانون پانزده در صد طبعیت می کنند به این صورت که سود و یا زیان آنها به 15 درصد که رسید برای فروش سهام اقدام می کنند هر چند که می تواند چالش کمتری داشته باشد اما روشی مفید محسوب نمی شود.

بیشتر بخوانید!
موفقیت در بازارهای مالی

ویژگی های سرمایه گذاری مستقیم در بورس

همان طور که گفتیم یکی از انواع سرمایه گذاری در بورس، ورود به روش مستقیم می باشد که این روش دارای ویژگی های ذیل می باشد:

  • سرمایه گذار شخصا وارد معاملات شده و خود اقدام به خرید و فروش سهام می کند.
  • سرمایه گذار می تواند به صورت آنلاین و یا تلفنی و یا حتی حضوری وارد بازار شده و برای خرید و فروش سهام اقدام کند.
  • برای این روش سرمایه گذاری باید سرمایه گذار آگاهی و تسلط و مهارت و دانش کافی داشته باشد.
  • این روش که یکی از انواع سرمایه گذاری در بورس با ریسک بالا می باشد به گونه ای است که فرد سرمایه گذار باید توانایی و روحیه ریسک پذیری بالایی داشته باشد.
  • در این روش فرد سرمایه گذار باید زمان کافی را برای رصد کردن بازار در اختیار داشته باشد. در این روش سرمایه گذاری فرد نباید به این کار به عنوان یک شغل جانبی نگاه کند و باید به خوبی تمام وقت خود را صرف شناسایی فرصت ها بازار کرده و شرایط بازار را به خوبی رصد کند تا بتواند بهترین تصمیم ها را در زمان درست بگیرد.

سرمایه گذاری غیر مستقیم

یکی از انواع سرمایه گذاری در بورس ورود به بازار بورس به روش غیر مستقیم می باشد. در این روش افراد خودشان وارد بازار معاملات نمی شوند. بلکه سرمایه خود را در اختیار یکی از صندوق ها و یا سبد های سرمایه گذاری قرار می دهند. این صندوق ها دارای شرایط مشخصی می باشند به همین دلیل شما با تحقیق در خصوص هر یک از این صندوق ها می توانید سوابق آنها را چک کرده و سپس تصمیم بگیرید که سرمایه و دارایی خود را در اختیار یکی از بهترین این صندوق های سرمایه گذاری قرار دهید.

در این شرایط شما نیازی نیست که تخصصی خاص را در زمینه سرمایه گذاری داشته باشید. سرمایه گذاری غیر مستقیم یکی از انواع سرمایه گذاری در بورس می باشد که دارای ریسک بسیار کمتری است چرا که تمامی تحلیل ها توسط مدیران و پرسنل صندوق ها صورت می پذیرد.

بیشتر بخوانید!
بازار سرمایه

همچنین دیگر سرمایه گذار نیاز ندارد که زمان زیادی را آنلاین باشد و به تحلیل بازار و رصد کردن شرایط بازار بورس بپردازد. به همین دلیل یکی از بهترین انواع روش های سرمایه گذاری در بازار بورس می تواند سرمایه گذاری غیر مستقیم باشد که ریسک کمتر و همچنین تخصص کمتری را لازم دارد.

ابزار های سرمایه گذاری در بازار بورس به روش غیر مستقیم

اگر در بین انواع سرمایه گذاری در بورس تصمیم گرفته اید که سرمایه گذاری به روش غیر مستقیم را انتخاب کنید باید این را بدانید که به دو ابزار کلی برای سرمایه گذاری در این بازار نیاز دارید. این دو ابزار را در این بخش به شما معرفی می کنیم و شما می تانید با تحقیق در همین وب سایت در خصوص این ابزار ها بهترین آن ها را انتخاب کرده و برای سرمایه گذاری به روش غیر مستقیم از کمک و تخصص آنها استفاده کنید:

  • صندوق سرمایه گذاری
  • سبد گردانی اختصاصی

صندوق های سرمایه گذاری دارای انواع مختلفی هستند که هر یک در همین سایت در بخش بهترین صندوق های سرمایه گذاری به شما معرفی شده اند و شما می توانید نرخ سود دهی هر یک را در بازه های زمانی مختلف ببینید و برای خود هر یک را انتخاب کنید. در بررسی انواع سرمایه گذاری در بورس قصد داریم به ویژگی های سرمایه گذاری غیر مستقیم به عنوان سخن پایانی این مطلب بپردازیم و ویژگی های این سرمایه گذاری را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

ویژگی های سرمایه گذاری در بورس به روش غیر مستقیم

به طور کلی پنج ویژگی مهم برای این نوع سرمایه گذاری در بورس وجود دارد که عبارت اند از:

  • سرمایه گذاری از طریق ابزار های مالی مانند صندوق های سرمایه گذاری در این نوع سرمایه گذاری ممکن است
  • این سرمایه گذاری مناسب افراد مختلف با هر سطح ریسک پذیری می باشد.
  • برای افرادی که فرصت رصد بازار را ندارند انتخاب خوبی است.
  • افرادی که می خواهد ریسک را در بازار مدیریت کنند از این روش استفاده می کنند
  • این روش که یکی از کم رسیک ترین انواع سرمایه گذاری در بورس است برای افراد غیر حرفه ای مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up