ساعت معاملات بیت کوین - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
ارز دیجیتال

ساعت معاملات بیت کوین

ساعت معاملات بیت کوین فهرست موضوعات Toggle ساعت معاملات بیت کوینساعت کاری بیت کوینبهترین ساعت معاملات بیت کوین (ارز دیجیتال)اوج ساعت معاملات بیت کوینسوالات پر تکراربهترین زمان معامله بیت کوین چه ساعت هایی است؟اوج ساعت معامله بیت کوین چه زمانی است ؟در چه زمانهایی معامله گران ترید نمی‌کنند؟ اگر قصد…

ساعت معاملات بیت کوین

اگر قصد این را داشته باشید تا در بازار کریپتوکارنسی فعالیت داشته باشید، بهتر است تا در وهله اول با ساعت معاملات بیت کوین نیز آشنا شوید. به طور کلی در برخی از ساعات، حجم معاملات بالاتر است و به همین دلیل امکان ایجاد نوسانات قیمتی نیز به مراتب بیشتر خواهد شد. پس اگر شما دی تریدر هستید یا اینکه قصد نوسان گرفتن از بیت کوین و سایر رمز ارزها را دارید، بهتر است تا حتما با ساعات معاملات بیت کوین و نکات مربوط به آن به خوبی آشنا شوید.

ساعت کاری بیت کوین

در چند سال گذشته و به دلیل رشد قیمت سرسام آور بیت کوین و سایر رمز ارزها، افراد زیادی به سمت بازار کریپتوکارنسی کشیده شده‌اند. بهتر است بدانید که ساعت معاملات بیت کوین مانند بازار نیویورک و بورس ایران نیست و تفاوت‌های زیادی با آن‌ها دارد.

به طور کلی بازار رمزارزها به صورت بیست و چهار ساعته به فعالیت خود ادامه می‌دهد و همین موضوع موجب می‌شود تا در هز زمان که اراده کنید وارد پوزیشن خرید یا فروش شوید.

البته این ساعت کاری بیت کوین که بیست و چهار ساعته است، ممکن است در برخی موارد دردسرهایی را نیز برای شما به ارمغان بیاورد. دلیل اصلی آن نیز، این است که اگر شما معامله‌ای را باز کنید و برای آن استاپ لاس ( حد ضرر ) قائل نشوید، ممکن است با یک خبر، بازار به سرعت واکنش مثبت یا منفی داشته باشد و موجب شود تا پوزیشن شما قابلیت کنترل نداشته باشد. پس همواره سعی کنید تا قبل از معامله، تمام نکات مربوط به ساعت معاملات بیت کوین و سایر رمز ارزها را مورد نظر خود قرار دهید.

 ? What time of day is crypto most traded

Cryptocurrencies are most commonly traded between 8am to 4pm in local time. While the crypto market is 24/7, your trades are more likely to be executed when there is the highest level of activity. Outside of these hours, when trading is lighter, it can be more difficult to open and close trades

https://www.forex.com/ie/markets-to-trade/cryptocurrency-trading/cryptocurrency-market-hours

بازار کریپتو در چه زمانی از روز بیشتر معامله می شود؟
ارزهای دیجیتال معمولاً بین ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر به وقت محلی معامله می شوند. در حالی که بازار کریپتو 24 ساعته است، معاملات شما با بالاترین سطح فعالیت انجام می شود. در خارج از این ساعات، زمانی که معاملات سبک تر است، باز کردن و بستن معاملات می تواند دشوارتر باشد.

بهترین ساعت معاملات بیت کوین (ارز دیجیتال)

برای افرادی که تازه وارد بازار رمز ارزها می‌شوند، همواره این سوال وجود دارد که بهترین ساعت معامله ارز دیجیتال و بیت کوین چه زمانی است؟ برای پاسخ به این سوال، بهتر است بدانید که همبستگی بیت کوین و بازار رمز ارزها چند سالی است که با بازار بورس نیویورک بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید!
ارز دیجیتال رن

این آمارها نشان می‌دهند که بسیاری از افرادی که در بازار نیویورک آمریکا به معامله می‌پردازند، علاقه‌مند هستند تا به صورت همزمان به خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیز بپردازند، پس در ساعات شروع به کار بازار نیویورک، بازار ارزهای دیجیتال نیز حجم معاملات بالاتری را خواهد داشت و مناسب برای نوسان‌گیری خواهد شد.

البته با مقایسه‌ای که میان اوج ساعت معامله بیت کوین و شروع بازارهای بورس لندن و آسیا به عمل آمده است، اثبات شده است که همبستگی زیادی بین آن‌ها وجود ندارد و بیشتر اتفاقاتی که در قیمت بیت کوین رخ می‌دهد تا می‌توان به بازارهای بورس آمریکا نسبت داد.

اوج ساعت معاملات بیت کوین

یکی از معامله‌گران ارشد ارزهای دیجیتال به نام ساکا ( Saka )، اثبات کرده است که اوج ساعت معاملات بیت کوین با شروع بازارهای آمریکا در ارتباط نزدیکی بوده است.

به همین ترتیب، ساعت حدود 3-4 به وقت گرینویچ ( ساعت 7:30-8:30 به وقت تهران )، بیشترین حجم معاملات روزانه به ثبت می‌رسد و به همین ترتیب اگر قصد این را دارید تا در اوج ساعت معاملات بیت کوین شروع به ترید و معامله کنید، این زمان بسیار مناسب خواهد شد. خوشبختانه این زمان نیز در ابتدای صبح به وقت تهران است و نگرانی بابت شب بیداری برای تریدرهای ایرانی وجود ندارد.

همچنین ساکا بر اساس نتایج صرافی‌های مطرح بین المللی مانند بایننس و بیس کوین، به این نتیجه رسیده است که اواسط هفته به نسبت اوایل و اواخر هفته، زمان مناسب‌تری برای ترید و معامله خواهد بود.

دلیل این موضوع، این است که در روزهای آخر هفته ( شنبه و یکشنبه )، بورس نیویورک و LME لندن تعطیل است و بسیاری از معامله‌گران در این زمان اقدام به ترید نمی‌کنند و در نهایت هم حجم معاملات پایین‌تر است و هم نوسانات قیمتی زیادی را بر روی بیت کوین و سایر آلت‌ کوین‌ها شاهد نخواهید بود. علاوه بر این نیز، بهتر است بدانید که در ساعت 9 به وقت گرینویچ ( ساعت 13:30 به وقت تهران ) کمترین میزان حجم معاملات و ترید اتفاق می‌افتد و به عبارتی بازار فاز خاموشی را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید!
ارز دیجیتال بیت کوین کش چیست؟

به طور کلی اگر قصد این را دارید تا در اوج ساعت معامله بیت کوین اقدام به خرید و فروش یا ترید کنید، بهتر است تا به نکته دیگری نیز در ارتباط با آن توجه کنید. درست است که در زمان شروع بازارهای نیویورک امکان نوسانات قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد اما این همبستگی در قیمت نیز وجود دارد.

این بدان معنی است که اگر در طی روزهایی بازارهای نیویورک و شاخص S@P 500، جهش یا ریزش شدیدی را تجربه کنند، این همبستگی برای بیت کوین و سایر رمز ارزها مانند شیبا و دوج کوین نیز وجود خواهد داشت.

تا چند سال قبل که بیت کوین را طلای دیجیتال می‌نامیدند، همبستگی آن با نوسانات قیمتی طلا بیشتر بود اما امروزه اکثر رفتارهای بیت کوین به بازار نیویورک شبیه شده است و این نکته را همواره در ذهن خود داشته باشید تا بتوانید در ساعات معاملات بیت کوین، عملکرد بهتری را داشته باشید.

اگر قصد معامله در بازار کریپتوکارنسی را دارید، بهتر است بدانید که ساعات معاملات بیت کوین به صورت بیست و چهار ساعته است و از این نظر محدودیتی مانند بازار بورس نیویورک و تهران ندارد. بر اساس داده‌های دریافت شده توسط صرافی‌های بایننس و بیس کوین، اثبات شده است که اوج ساعت معاملات بیت کوین در ساعت 3-4 به وقت گرینوچ ( 7:30 – 8:30 به وقت تهران) است.

با شروع به کار بازار نیویورک در این ساعت، بازار کریپتوکارنسی نیز حجم معاملات بالاتری را به ثبت می‌رساند. این اطلاعات نشان می‌دهد که در چند سال گذشته همبستگی زیادی بین بازار نیویرک و ارزهای دیجیتال به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید!
کیف پول دیجیتال چیست؟

سوالات پر تکرار

بهترین زمان معامله بیت کوین چه ساعت هایی است؟

در ساعات شروع به کار بازار نیویورک، بازار ارزهای دیجیتال نیز حجم معاملات بالاتری را خواهد داشت و مناسب برای نوسان‌گیری خواهد شد.

اوج ساعت معامله بیت کوین چه زمانی است ؟

اوج ساعت معاملات بیت کوین در ساعت 3-4 به وقت گرینوچ ( 7:30 – 8:30 به وقت تهران) است.

در چه زمانهایی معامله گران ترید نمی‌کنند؟

در روزهای آخر هفته ( شنبه و یکشنبه )، بورس نیویورک و LME لندن تعطیل است و بسیاری از معامله‌گران در این زمان اقدام به ترید نمی‌کنند.

7 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • فرهادی
    1402/07/09 4:21 ق.ظ

    منظورتون از ۷ونیم صبح هست یا ۷ونسم بعدازظهر.
    متوجه نمیشم

    پاسخ
  • حدیث کلامی
    1401/02/06 11:56 ق.ظ

    ساعت کاری بازار بیت کوین به چه صورت تنظیم میشه

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مقاله فوق در مورد موضوع ساعت کاری بازار بیت کوین بصورت کامل توضیح داده ایم .

      پاسخ
  • لیلی بخشی
    1401/01/28 11:41 ق.ظ

    بهترین ساعت معامله ارز دیجیتال چه ساعتی میباشد ؟

    پاسخ
    • مدیر محتوای بورس
      1401/01/28 11:45 ق.ظ

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بهترین ساعت معامله ارز دیجیتال 7:30 – 8:30 به وقت تهران میباشد .

      پاسخ
  • پگاه نقدی
    1401/01/27 10:43 ق.ظ

    بهترین ساعت و زمان نوسان گیری چه تایمی است ؟

    پاسخ
    • مدیر محتوای بورس
      1401/01/27 10:44 ق.ظ

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در ساعات شروع به کار بازار نیویورک، بازار ارزهای دیجیتال نیز حجم معاملات بالاتری را خواهد داشت و مناسب برای نوسان‌گیری خواهد شد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up