ارز دیجیتال کامپاند چیست؟ - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
ارز دیجیتال

ارز دیجیتال کامپاند چیست؟

ارز دیجیتال کامپاند چیست؟ فهرست موضوعات Toggle ارز دیجیتال کامپاند چیست؟تاریخچه ارز دیجیتال کامپاندتکنولوژی کامپاندکیف پول ارز دیجیتال کامپاندمزایا و معایب کامپاندپروتکل کامپاند به چه معناستکاربرد این ارز دیجیتال همه چیز درباره ارز دیجیتال کامپاند ارزهای دیجیتال مختلفی وجود دارند که بر روی سیستم های بلاک چین فعالیت خود را…

ارز دیجیتال کامپاند چیست؟

همه چیز درباره ارز دیجیتال کامپاند

ارزهای دیجیتال مختلفی وجود دارند که بر روی سیستم های بلاک چین فعالیت خود را انجام می دهند یکی از این ارزها ارز دیجیتال کامپاند نام دارد که آن را با نماد کامپ می شناسند. این ارز دیجیتال مانند دیگر ارزها دارای نرخ سود مستقلی است. ارز دیجیتال کامپاند به صورت غیر متمرکز و متن باز ایجاد شده که سرمایه داران می توانند با استفاده از آن مبادله های خود را انجام دهند. بسیاری از سرمایه گذاران از ارزهای دیجیتال تنها برای تجارت های خود بهره می برند که در این صورت باید ریسک موجود در این بازار را بپذیرند. حال سوالی که این جا پیش می آید ارز دیجیتال کامپاند چیست؟

سوالات زیادی وجود دارد که ممکن است افرادی که تازه به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شده اند با آن رو به رو شوند. برای به دست آوردن جواب سوال های خود شما هم می توانید تا انتهای مطالب ما را همراهی نمایید.

تاریخچه ارز دیجیتال کامپاند

این ارز دیجیتال را افرادی چون رابرت لشنر که از تحلیلگران اقتصادی می باشد و دو استارتاپ دیگر را راه اندازی کرده است و فرد دیگری چون توری اتسیتی و جفری هیز راه اندازی کرده اند. بر اساس تحلیل کامپاند از سال 2019 که این ارز دیجیتال عرضه شده است تا سال 2020 توانسته است نسبت بزرگ ترین پروتکل دیفا را ازآن خود نماید، چرا که بیش از 500 میلیون دلار ارز دیجیتال قفل شده دارا است و توانست است بیش از 900 میلیون دلار ارزهای دیجیتال دیگر را تامین نماید.

تکنولوژی کامپاند

به طور کلی می توان گفت کامپاند برای اعطای وام به بسیاری از افراد ایجاد شده به همین علت افراد زیادی هستند که به استفاده از این ارز دیجیتال علاقه نشان می دهند. این تکنولوژی بستری را ایجاد کرده که افراد بتوانند وام هایی را برای دریافت ارز دیجیتال درخواست دهند. افرادی که ارز دیجیتال کامپاند را در اختیار داشته باشند می توانند درباره مدیریت شبکه حق رای داشته باشند. مبادلات غیر متمرکزی که انجام می شوند بیشتر بر روی ارز دیجیتال کامپاند فعالیت خود را انجام خواهند داد که ارز دیجیتال آن به وسلیه کوین بیس حمایت خواهد شد.

بیشتر بخوانید!
ارز دیجیتال رزرو رایتس

همان طور که در مطالب بالاتر هم گفته شد کامپاند توانسته است بازار وام دهی غیرمتمرکز را ایجاد کند و از طریق خرید توکن ان کاربران می توانند در رای گیری برای مدیریت پروژه شرکت نمایند. ارزهای دیجیتال به دلیل نواساناتی که دارند مورد توجه بسیاری از افراد واقع می شوند. به این معنی که ممکن است در یک زمان خاص قیمت کامپاند افزایش پیدا کند و در بازه زمانی دیگر این قیمت با افت شدید همراه شود.

کیف پول ارز دیجیتال کامپاند

کیف پول کامپاند می تواند از ارزهای شما به خوبی محافظت نماید. برای نگهداری از ارز دیجیتال شرایط خاصی را پیش رو دارید که یکی از آن ها ایجاد یک کیف پول است. کیف پول های دیجیتال مختلفی وجود دارند که می توانند امنیت دارایی شما را تامین نمایند و برای بهره بردن از بهترین کیف پول موجود باید اطلاعاتی را در مورد آن ها به دست آورد.

کیف پول کامپاند می تواند برای خرید و فروش های شما کارایی مناسبی داشته باشد، چرا که هنگامی که به صرافی مراجعه می کنید برای خرید و فروش ارزهای خود باید آدرس کیف پول خود را وارد نمایید. کیف پول های سخت افزاری گزینه ای بسیار مناسب به شمار می روند.

این نوع از کیف پول ها از هزینه های بسیار زیادی برخوردار هستند، اما امنیت لازم را برای دارایی شما ایجاد خواهند کرد. کلیدهای خصوصی این کیف پول در بستری آفلاین ایجاد می شوند به همین علت می تون آن ها را از حمله هکرها حفظ کرد. برای به دست آوردن قیمت کامپاند می توانید به راحتی به کیف پول خود مراجعه کنید و از طریق آن میزان دارایی خود را بسنجید.

بیشتر بخوانید!
ارز دیجیتال بیت کوین اس وی

مزایا و معایب کامپاند

همان طور که متوجه هستید هر ارز دیجیتال از ویژگی های خاصی برخوردار است که کامپاند هم از این قاعده مستثنا نیست. از مزیت های مهم کامپاند می توان به سرویس مالی غیر متمرکز آن اشاره کرد به این معنی که می تواند انگیزه لازم را برای ایجاد نقدینگی به وجود آورد.

ارز دیجیتال کامپاند نیازی به واسطه ندارد و به صورت همتا به همتا تمام فعالیت های خود را انجام خواهد داد. کسانی که قصد دارند از این ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری استفاده نمایند به راحتی می توانند به سود های مناسبی در ماه دست پیدا کنند، چرا که به راحتی ارز دیجیتال خود را می توانند قرض دهند و در برابر آن مقداری بهره را دریافت کنند.

پروتکل کامپاند به چه معناست

کامپاند به ایجاد بازار پولی پرداخته که بتواند نقدینگی موجود را به صورت وام قرض دهد و در ازای این وام بهره ای را دریافت نماید. نرخ بهره موجود را بر اساس سهم هر تامین کننده می سنجند و آن را تقسیم خواهند کرد.

نرخ بهره را بر پایه یک الگوریتم خاص می سنجند و زمانی که عرضه و تقاضا ایجاد شود می توانند نرخ سود را تعیین کنند. افرادی که قصد دارند از این ارز دیجیتال وام دریافت کنند یا وام بدهند با قراردادهای هوشمند رو به رو خواهند شد که این بحث به این معنی می باشد که نیازی به واسطه نخواهند داشت.

تمامی معاملاتی که برای خرید کامپاند یا فروش آن انجام می گیرد همگی بر روی بلاک چین اتریوم انجام می شوند و به صورت واضح انجام می گیرند. بر روی این بلاک چین تاریخ تمامی تراکنش های صورت گرفته را می توان مشاهده کرد. سودی که به وام دهندگان تعلق می گیرد بعد از ایجاد بلاک قابل پرداخت است.

بیشتر بخوانید!
تحلیل رمز ارز بیت کوین

کاربرد این ارز دیجیتال

در هر زمان و هر ثانیه ای مقدار زیادی سرمایه وارد پروتکل کامپاند می شود . این پروتکل برای کسانی که توسعه آن را بر عهده دارند یا اینکه برنامه های غیر متمرکز را در اختیار دارند بسیار مفید واقع می شود. از این طریق دیگر لزومی به نگرانی برای پر شدن سفارش ها نیست. تریدرها می توانند در این بستر درخواست قرض کنند و آن را به راحتی به فروش برسانند.

این پروژه دقیقا مانند یک بانک فعالیت های خود را انجام می دهد. در این سیستم بسیاری از افراد با خرید کامپاند سرمایه خود را نگهداری خواهند کرد و افرادی دیگر این سرمایه را قرض خواهند گرفت از طرفی دارایی قرض گرفته شده را با سود آن پس خواهند داد.

افراد زیادی هستند که خواهان گرفتن وام می باشند تا بتوانند خواسته های خود را برآورده کنند. باید بگوییم درخواست وام به بانک کمی زمان بر می باشد و ممکن است با درخواست وام هم موافقت نکنند. در این جا طبق تحلیل کامپاند می توان گفت تعداد افرادی که درخواست وام کامپاند را می دهند بسیار زیاد هستند، چرا که بدون هیچ معطلی می توانند پول مورد نیاز خود را به دست آورند.

این پروتکل در اوایل به صورت متمرکز فعالیت های خود را انجام می داد و دارایی های مورد نیاز را توسط تیم فراهم می آوردند. البته به مرور زمان در صدد این بود که بتواند تمامی فعالیت های خود را بر اساس شبکه ای غیرمتمرکز انجام دهند که در نهایت با استفاده از ارز دیجیتال کامپاند توانست به هدف خود دست پیدا کند.

سایت انگلیسی جهت کسب اطلاعات بیشتر : investing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up