ارز زی کش - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
ارز دیجیتال

ارز زی کش

ارز زی کش فهرست موضوعات Toggle ارز زی کشارز دیجیتال زی کش چیست؟تاریخچه زی کشتکنولوژی زی کشکیف پول zcashمزایا و معایب زی کشآینده ارز دیجیتال زی کشنحوه کار ارز دیجیتال زی کشقیمت زی کشخرید و فروش ارز دیجیتال زی کش ارز دیجیتال زی کش چیست؟ ارز دیجیتال زی کش Zcash…

ارز زی کش

ارز دیجیتال زی کش چیست؟

ارز دیجیتال زی کش Zcash یکی از ارزهایی است که بر پایه محرمانگی ایجاد شده و کاملا متن باز می باشد. ارز دیجیتال بیت کوین زمانی که ارائه شد با مشکلات زیادی رو به رو بود. به همین علت افراد زیادی در صدد ایجاد توکن هایی بودند که بتوانند آن مشکلات را حل نمایند.

زی کش هم از الگوریتم بیت کوین استفاده می کند، تنها تفاوتی که دارد این است که از پردازش های نیمه شفاف استفاده می کند و توانسته است عملکرد خود را بهتر نشان دهد. یعنی می توان گفت این رمز ارز می تواند از شفاف بودن بیت کوین جلوگیری به عمل آورد و اطلاعات کاربران را تنها در اختیار خود آن ها قرار خواهد داد.

در پاسخ به این سوال که ارز دیجیتال زی کش چیست باید بگوییم، زی کش یک هارد فورک از بیت کوین می باشد که دارای میزان توکن ثابتی است، یعنی 21 میلیون واحد را دارا می باشد. کل ارزش زی کش را حدود 217 میلیون دلار برآورد نمایند.

تاریخچه زی کش

در سال 1990 میلادی یک ارز دیجیتال به نام زیرو کوین ایجاد شد که می توان ریشه های این رمز ارز را به آن اختصاص داد. ارز دیجیتال zcash به وسیله استاد دانشگاه جان هاپکینز ایجاد شده است. در آن زمان وی مدرک فارغ التحصیلی خود را از همین دانشگاه اتخاذ کرده بود.

زیرو کوین برای انجام تراکنش ها از الگوریتمی به نام اثبات دانایی صفر استفاده کرده بود  که باعث می شود تمام اطلاعات معامله گران پنهان باقی بماند و آن ها را ناشناس اعلام کند.  زمانی که تیم توسعه این ارز دیجیتال به همکاری با شرکت Zooko Wilcox  پرداختند ارز دیجیتال خود را از زیرو کوین به زی کش تغییر دادند.

بر اساس تحلیل زی کش می توان گفت این همکاری در سال 2015 به صورت علنی مطرح گردید  و در سال 2016 توانستند بلاک چین زی کش را ارائه دهند. هنگام ارائه این ارز دیجیتال هیچ گونه سرمایه ای وجود نداشت. تنها افرادی مثل راجر ور، باری سیلبرت، نوال  راوی کانت  و … این پروژه را مورد حمایت خود قرار داده بودند.

بیشتر بخوانید!
نهنگ ها در ارز دیجیتال چه کسانی هستند؟

تکنولوژی زی کش

زی کش یکی از ارزهای دیجیتالی می باشد که می تواند از حریم خصوصی کاربران به خوبی محافظت نماید و آن را بر روی یک شبکه بلاک چین متن باز ایجاد کرده اند. این ارز دیجیتال کاملا غیر متمرکز می باشد  و برای پیشی گرفتن از دیگر ارزهای دیجیتال آن را ایجاد کرده اند.

تراکنش های ارز دیجیتال زی کش شامل هزینه تراکنش ها، آدرس های ارسال شده و دریافت نمودن آدرس می شود. در تراکنش هایی که با این ارز دیجیتال انجام می شود آدرس های ارسال شده و دریافت شده به خوبی محافظت خواهند شد.

کیف پول zcash

بسیاری از افراد هنگام استفاده از ارز دیجیتال زی کش قصد سرمایه گذاری بر روی آن را دارند، بنابراین باید برای مدت زمان کوتاهی زی کش را در کیف پول نگهداری نمایند. مانند حساب های بانکی کیف پول های دیجیتالی هم محل امنی برای محافظت از دارایی ها به شمار می رود.

برای نگهداری از ارزهای دیجیتال کیف پول های مختلفی ایجاد شده اند که آن ها را در دسته های سخت افزاری، نرم افزاری و کاغذی قرار داده اند. برای انتخاب کیف پول زی کش می توانید به وب سایت رسمی تیم توسعه دهنده این ارز دیجیتال مراجعه نمایید.

این کیف پولی که تیم توسعه دهنده زی کش ایجاد کرده اند تنها بر روی سیستم عامل لینوکس اجرا خواهد شد و بر روی دیگر سیستم عامل ها کار نخواهد کرد. برای اینکه بتوانید از این کیف پول استفاده کنید باید  یک اینترنت پر سرعت را در اختیار داشته باشید تا بتوانید تراکنش های خود را به انجام برسانید.

دقت داشته باشید که هنگام انتخاب کیف پول زی کش به ویژگی هایی که یک کیف پول باید داشته باشد دقت کنید.  کیف پول های دیگری مثل کیف پول های دستکتاپی وجود دارند که قابلیت نگهداری از دارایی های شما را دارا هستند.

بیشتر بخوانید!
معرفی بهترین ارزهای دیجیتال

مزایا و معایب زی کش

تراکنش هایی که در شبکه زی کش انجام می شود شامل آدرس فرستنده و دریافت و … می شوند  که در معامله ها این دو آدرس مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو بر اساس تحلیل زی کش می توان گفت یکی از مزایای این رمز ارز  محافظت از اطلاعات حساب فرد معامله گر می باشد.

از دیگر مزایای زی کش می توان به انجام هر چه سریع تر معامله ها و تراکنش اشاره کرد. به این صورت که در زیر یک ثانیه می تواند تراکنش های زیادی را به تایید برسانند. علت آن هم ایجاد بلاک های جدید در مدت زمان کمی می باشد.

آینده ارز دیجیتال زی کش

کارشناسان زیادی بر روی ارز دیجیتال زی کش تحقیقاتی را انجام می دهند که بر اساس تحلیل هایی که به دست آورده اند نسبت به آینده نظرات مثبتی را اعلام کرده اند، بنابراین طبق این تحلیل ها می توانید به خرید  زی کش بپردازید تا در آینده با سود مناسبی رو به رو شوید.

این ارز دیجیتال موفق به جلب اعتماد سرمایه گذاران شده است  که علت آن شبیه بودن به ارز دیجیتال بیت کوین می باشد و این باعث می شود که کاربران تصور کنند این ارز دیجیتال مانند بیت کوین در آینده دارای ارزش بسیار زیادی می شود.

از دلایل دیگری که باعث می شود سرمایه گذاران به این  ارز دیجیتال توجه نشان دهند و برای خرید زی کش علاقه داشته باشند، این است که شبکه آن تاکید بر محرمانه ماندن اطلاعات دارد. این موضوع باعث می شود که زی کش در تمامی کشورها به عنوان سرمایه گذاری استفاده شود.

نحوه کار ارز دیجیتال زی کش

زی کش از یک الگوریتم اثبات کار استفاده می کند که در برابر ASIC  مقاومت می نماید و این خود باعث می شود که بتواند از اطلاعات و حریم خصوصی کاربران به خوبی محافظت کند. ایسیک یک دستگاه ماینیگ می باشد  که مقاومت در برابر آن باعث تمرکز زدایی می شود.

الگوریتم EQUIHAS می تواند تراکنش ها را خیلی سریع تر از دیگر ارزهای دیجیتال به انجام برساند. معاملاتی که در این شبکه انجام می شوند شفاف هستند  و آن ها را  تیم اثبات دانایی صفر کنترل خواهند کرد، معاملاتی که در این حالت رخ می دهند کاملا محافظت شده می باشند.

بیشتر بخوانید!
ارز دیجیتال کامپاند چیست؟

قیمت زی کش

همان طور که در مطالب بالاتر هم ذکر شد ارز دیجیتال zcash در سال 2016 ایجاد شد  و از آن زمان تا به امروز این رمز ارز در بازار کریپتو مورد معامله قرار گرفته است. برای اطلاع از قیمت زی کش می توانید به صرافی ها و سایت های مختلفی مراجعه نمایید.

در بیشتر مواقع قیمت این ارز دیجیتال با توجه به نوساناتی که در بازار رخ داده همراه بوده است  و در سال 2017 ارزش خود را با قیمت 30 دلار معرفی کرد که تا سال 2018 همین قیمت را دارا بود، اما با توجه به اینکه  بازار خرسی ایجاد شد از سال 2018 تا سال 2020 همچنان سیر نزولی نسبت به بیت کوین داشته است.

قیمت زی کش امروزه با توجه به بررسی هایی که صورت گرفته است طبق نمودار سیر صعودی را دارا می باشد، بنابراین سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز با هیچ گونه نگرانی رو به رو نخواهد بود.

خرید و فروش ارز دیجیتال زی کش

برای خرید رمز ارز زی کش می توانید مانند دیگر رمز ارز ها مراحل موجود را طی نمایید. در این جا صرافی هایی وجود دارند که می توانید با بررسی هایی که انجام می شود مطمعن ترین آن ها را بیابید.  سپس اقدام به ایجاد حساب کاربری و خرید نمایید.

صرافی هایی مثل کوین مارکت از ارز دیجیتال زی کش پشتیبانی می کنند و آن را در لیست معاملات خود قرار داده اند. هنگام استفاده از صرافی های ایرانی برای خرید این ارز دیجیتال باید هزینه های زیادی را به عنوان کارمزد پرداخت نمایید.

استفاده از صرافی های بین المللی هم دارای محدودیت هایی است، بنابراین زمانی که قصد خرید و فروش ارز دیجیتال zcash را داشته باشید باید هنگام استفاده از صرافی وی پی ان های خارجی را مورد استفاده قرار دهید تا به طور ناگهانی بر اساس تحریم ها حساب شما را بلوکه نکنند.

سایت انگلیی جهت کسب اطلاعات بشتر : z.cash

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up