ارز دیجیتال ریپل چیست؟ - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
ارز دیجیتال

ارز دیجیتال ریپل چیست؟

ارز دیجیتال ریپل چیست؟ فهرست موضوعات Toggle ارز دیجیتال ریپل چیست؟قیمت لحظه ای ارز دیجتال ( ریپل XRP )ارز دیجیتال ریپلآیا باید در سال 2020 ارز دیجیتال XRP (ریپل) بخرم؟ارز دیجیتال ریپل (XRP) چیست؟هدف از ساخت ارز دیجیتال ریپل چیست ؟محصولات شرکت ریپل کدامند ؟ایکس رپید (xRapid) چیست ؟ایکس کارنت (xCurrent) چیست ؟ایکس ویا (xVia)…

ارز دیجیتال ریپل چیست؟

XRP Coin

زمانی که از ارز دیجیتال ریپل صحبت می شود همان ارز دیجیتال XPR به ذهن می رسد، اما این دو مفهوم با هم تفاوت دارند. ارز ریپل Ripple به صورت کلی به شرکتی گفته می شود که برای نهاد های مالی، بانک ها و … می تواند محصولات غیر مالی را بسازد. این شرکت که در سانفرانسیسکو آمریکا می باشد قصد دارد پول را به سراسر جهان در تمام کشورها به راحتی انتقال دهد.

در این فیلم 3 دقیقه ای با ارز دیجیتال ریپل آشنا شوید

 (

قیمت لحظه ای ارز دیجتال ( ریپل XRP )

ارز دیجیتال ریپل

افرادی که به ارز های دیجیتال علاقه مند هستند با اصطلاحات و کلمات و شرکت های آن آشنایی دارند. ریپل یکی از کلمه های است که برای ارز دیجیتال به کار برده می شود. ریپل با دیگر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم تفاوت های اساسی دارد.

زمانی که به خرید ارز دیجیتال اتریوم می پردازید به این معنی است که بر روی شبکه اتریوم سرمایه گذاری هایی را انجام داده اید، اما زمانی که به خرید XPR می پردازید این را در معرفی ارز دیجیتال ریپل باید بدانید که بر روی ریپل هیچ سرمایه گذاری انجام نشده است.

آیا باید در سال 2020 ارز دیجیتال XRP (ریپل) بخرم؟

وب سایت primexbt سال بدی را برای XRP پیش بینی می کند. … با این وجود ، اگر بتوانید کمی تحمل کنید ، ممکن است زمان خوبی باشد تا XRP را با چنین قیمت پایین جمع کنید. WalletInvestor معتقد است که قیمت تا پایان سال 2020 به حدود 0.46 دلار ، در سال 2021 به 0.58 دلار و در سال 2025 به بیش از 2.00 دلار خواهد رسید ، که XRP را به یک خرید و نگهداری سرمایه گذاری تبدیل می کند.

ارز دیجیتال ریپل (XRP) چیست؟

ارز دیجیتال XPR به صورت یک دارایی می باشد که توسط شرکت ریپل ساخته شده است. XPR بر روی یکی از محصولات این شرکت به نام ایکس ریپد کار انجام می دهد. در سال 2013 شرکت ریپل 100 میلیارد واحد را توانست صادر نماید. ارزهای دیجیتال XPR بر روی دفتری به نام ایکس آر پی لجر توزیع شده و منتقل خواهد شد. یکی از مزیت های XPR کارمزدهای پایین و تراکنش های بالای آن می باشد که امروزه برای هر تراکنش تنها 4 ثانیه زمان نیاز است و با استفاده از آن می توان مقدار زیادی پول را جا به جا کرد.

بیشتر بخوانید!
تحلیل ارز دیجیتال ترون

بسیاری از افراد تصور می کنند که شرکت و ارز دیجیتال XPR غیر متمرکز نیستند، اما شرکت ریپل این موضوع را باز گو می کند که بر روی محصولات خود کنترل خاصی ندارد. تعداد تراکنش هایی که در دفتر کل ریپل صورت می گیرد بسیار کم هستند، اما در این شرایط هم هر کسی می تواند به این دفتر متصل شود.

در معرفی ارز دیجیتال ریپل لازم به ذکر است که بگوییم شرکت ریپل در حال تلاش برای افزایش تعداد تراکنش ها خود می باشد تا بتواند تمرکز بیشتری بر روی شبکه داشته باشد. ارز دیجیتال XPR متن باز است و قواعد خاص خود را دارد که هر کسی برای استفاده از آن باید از این قوانین پیروی نماید.

با توجه به قوانینی که وجود دارد، اگر شرکت ریپل ورشکست شود باز هم ارز دیجیتال XPR و دفتر کل آن می توانند فعالیت خود را هم چنان ادامه دهند، بنابراین می توان گفت شرکت ریپل یک شبکه نیمه متمرکز می باشد که نمی توان به صورت قطعی غیر متمرکز بودن آن را تایید نمود.

هدف از ساخت ارز دیجیتال ریپل چیست ؟

هدف ریپل این است که در کم ترین زمان ممکن بتواند انتقال پول های بین بانکی و بین المللی را ارزان تر و سریع تر نماید. ریپل دارای چند محصول می باشد که تنها یک مورد آن یعنی XPR در حال انجام فعالیت می باشد. شما زمانی که به خرید ریپل می پردازید یعنی بر روی یکی از محصولات این شرکت سرمایه گذاری انجام داده اید.

محصولات شرکت ریپل کدامند ؟

شرکت ریپل برای موسسه ها و بانک ها دارای سه محصول مشترک می باشد که می توانند از آن ها استفاده نمایند. ایکس کارنت، ایکس ریپد و ایکس ویا از محصولات این شرکت به شمار می روند که تنها ایکس ریپد آن کارایی دارد و دو مورد دیگر آن جایگاه زیادی در بین ارزهای دیجیتال ندارند. این سه محصول دارای یک اسم کلی به نام ریپلنت هستند. در ادامه معرفی ارز دیجیتال ریپل به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

  • ایکس رپید (xRapid)
  • ایکس کارنت (xCurrent)
  • ایکس ویا (xVia)
بیشتر بخوانید!
لیست صرافی های بین المللی مناسب برای ایرانی ها

ایکس رپید (xRapid) چیست ؟

یکی از محصولاتی که برای مشکلات نقدینگی در معاملات بین بانکی قرار دارد ایکس ریپد می باشد که از ارز دیجیتال XPR استفاده می کند. این محصول می تواند پول را به ارز دیجیتال تبدیل نماید و آن را به پول مورد نیاز بانک مقصد تبدیل کند. بانک مبدا با استفاده از این روش نیازی به تامین کننده یا بانک واسطه نخواهد داشت.

حال این موضوع را با بیان یک مثال برای شما شرح خواهیم داد. فرض کنید یک شرکت در ایران قصد دارد از شرکتی در چین مواد خام را خریداری کند با ایکس رپید می تواند XPR را خریداری کند و بعد از انتقال این ارز دیجیتال آن را به پول واحد کشور چین تبدیل کند تا بتواند آن را به بانک مقصد برساند.

با انجام این کار نیازی نیست که شرکت ایرانی در بانکی در چین پول نگهداری نماید و به صورت مستقیم می تواند از تولید کننده مواد و محصولات مورد نظر خود را خریداری کند. موانعی بر سر راه گسترش این ارز دیجیتال قرار دارد که یکی از آن ها نقدینگی می باشد. برای این که XPR بتواند به هدف های خود دست پیدا کند باید در صرافی تمامی کشورها شناسایی شود و معاملات زیادی را به دست آورد.

ایکس کارنت (xCurrent) چیست ؟

در مقاله معرفی ارز دیجیتال ریپل می توان به محصول دیگری از این شرکت یعنی ایکس کارنت (xCurrent) اشاره کرد، که بانک ها و موسسات مالی می توانند برای پرداخت های برون مرزی از این پلتفرم استفاده نمایند. ایکس کارنت بر روی یک دفتر کل کار می کند که به وسیله متخصصان و کارشناسان شرکت ریپل طراحی شده است، اما کنترل آن در دست این شرکت نیست. بلکه شرکت جهانی کنسرسیوم غیر انتقالی این ارز دیجیتال را کنترل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید!
تحلیل قیمت رمزارز دی‌ وای دی ایکس

هدف ایکس کارنت انجام پرداخت هایی برای تمامی ارزهای دیجیتال می باشد. ایکس کارنت یک پیام رسان غیر مالی را ایجاد کرده است که توسط آن بانک ها می توانند بدون نگرانی معاملات مالی خود را انجام دهند. برای استفاده از ایکس کارنت لزوما نیازی نیست که به خرید XPR بپردازید.

ایکس ویا (xVia) چیست ؟

در معرفی ارز دیجیتال ریپل گفتیم که این شرکت دارای محصولات مختلفی می باشد که یکی از آن ها ایکس ویا می باشد. ایکس ویا را برای استفاده راحت تر از ایکس رپید و ایکس کارنت طراحی کرده اند و می تواند به راحتی بین دیگر محصولات ریپل ارتباط برقرار نماید. این محصول در سال 2018 ارائه شده است.

24 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • شکیبا دوستی
    1400/10/26 8:16 ق.ظ

    اگر ارز دیجیتال ریپل دادگاه را ببیازد آیند این ارز چه خواهد شد

    پاسخ
    • مدیر محتوای بورس
      1400/10/26 8:17 ق.ظ

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      با سرچ در گوگل جواب این سوال خود را پیدا کنید .

      پاسخ
  • لاله خوش بیان
    1400/10/21 12:48 ب.ظ

    میانگین قیمت ارز دیجیتال ریپل کوین را میشه بفرمایید

    پاسخ
    • مدیر محتوای بورس
      1400/10/21 12:50 ب.ظ

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      سایت‌های معتبری هستند که اینکار را انجام میدهند شما با سرچ در گوگل میتوانید آنها را پیدا کنید .

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up