معایب و مزایا بیت کوین - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
ویدیوهای عظیمی

معایب و مزایا بیت کوین

معایب و مزایا بیت کوین فهرست موضوعات Toggle معایب و مزایا بیت کویننکات مهم در معایب و مزایا بیت کوینسوالات متداول Bitcoin بیت کوین همیشه جزئی یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتالی هست که در بازار رمز ارزها وجود داشته است. از این رو در این مقاله تصمیم گرفتیم به معایب و…

معایب و مزایا بیت کوین

Bitcoin

بیت کوین همیشه جزئی یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتالی هست که در بازار رمز ارزها وجود داشته است. از این رو در این مقاله تصمیم گرفتیم به معایب و مزایای بیت کوین اشاره داشته باشیم. 

بیت‌کوین معروف‌ترین و اولین ارز دیجیتالی است که توسط یک فرد ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو به دنیا معرفی شد و یک نرم‌افزار متن‌باز بود که در سال 2009 ظهور کرد. بیت‌کوین یک نسخه همتا به همتا از پول الکترونیک است که این اجازه را به افراد می‌دهد تا به صورت آنلاین پرداخت‌های خود را به دیگر افراد در سراسر دنیا (بدون نیاز به نهادهای مالی) انجام دهند.

  1. اولین مزیت بیت کوین این هست که تراکنش هاش به صورت ناشناس انجام میشه و اطلاعات هویتی شما زمانی که بیت کوین می خرید و می فروشید قابل شناسایی و سرقت نیست.
  2. مزیت دوم این هست که تراکنش های بیت کوین بدون واسطه انجام مشوند و خبری از شخص سوم مثل بانک ها یا نهاد های مالی وجود ندارد.نقد شوندگی بالا
  3. مزیت سوم بیت کوین، بیت کوین را میشه به اکثر رمز ارز ها تبدیل کرد برای همین همیشه خریدار و فروشنده خودش را دارد و به راحتی میشه معمله اش کرد.
  4. شاید برات جالب باشه که بدونی ویژگی چهارم بیت کوین این هست که به لطف تکنولوژی بلاک چین امکان تقلب، سرقت و دست کاری در موجودی بیت کوین شما به هیچ عنوان وجود ندارد و هیچ شخص یا دولتی قدرت نفوذ،دخالت و مسدود کردن بیت کوین را ندارد
  5. مزیت پنجم این هست که میشه از بیت کوین به عنوان نقل و انتقالات مالی بزرگ بین المللی استفاده کرد چون دیگه نه نیازی به صرافی و بانک داره و نه کارمزد اضافی پرداخت میکنی به طوری که برای انتقال یک میلیون دلار فقط چند دلار کارمزد پرداخت میکنی.
بیشتر بخوانید!
بهترین کیف پول ارز دیجیتال

نکات مهم در معایب و مزایا بیت کوین

نکته ای که باید اضافه کنم اکثر این مزایا مختص به بیت کوین نیستند و اکثر ارز های دیجیتال این خصوصیات را دارند.  اما لازمه بدونی که بیت کوین و به طور کلی رمز ارز ها یک سری خطراتی را هم دارند

نکته اول

اول این که اگر با ساز و کار نقل و انتقال رمز ارز ها و دنیای فناوری شون آشنا نباشید افراد سود جو می توانند ازت کلاه برداری کنند و ممکنه سرمایه ات را از دست بدی.

نکته دوم

دوم این که اونجایی که تراکنش های ارز های دیجیتال به صورت ناشناس انجام میشه متاسفانه برای مجرمین اینترنتی و حتی باند های تبهکار بین المللی بسیار جذاب است و برای همین هست که همیشه رمز ارز ها مورد نقد نهاد های حکومتی و قضایی در سراسر دننیا هستند.

نکته سوم

نکته سوم اینه که بیت کوین و به طور کلی کریپتو کارنسی ها نوسان های زیادی دارند و ممکن است تو یک روز حتی پنجاه درصد افزایش یا کاهش قیمت داشته باشند و این خصوصیت باعث میشه کسب و کار ها برای پذیرش رمز ارز ها به عنوان ابطار پرداخت مقاومت داشته باشند. توجه داشته باش که هر پدیده ای در دنیا هم وجه مثبت و خوب دارد و هم وجه منفی و بد دارد پس مهمه که یادبگیریم که همیشه به هردو جنبه این پدیده ها دقت کنیم و حتما آگاهی و دانش لازم را برای کار با آن ها پیدا کنیم .

سوالات متداول

مزایا بیت کوین چیست ؟

بیشتر بخوانید!
ترید به سبک رونالدو

تراکنش هاش به صورت ناشناس انجام میشه ، نقد شوندگی بالا ، به اکثر رمز ارز ها تبدیل میشود ، سرقت و دست کاری در موجودی بیت کوین وجود ندارد ، میشه از بیت کوین به عنوان نقل و انتقالات مالی بزرگ بین المللی استفاده کرد .

امکان کلاه برداری در سرمایه گذاری رمز ارزها وجود دارد ؟

اگر با ساز و کار نقل و انتقال رمز ارز ها و دنیای فناوری شون آشنا نباشید افراد سود جو می توانند ازت کلاه برداری کنند و ممکنه سرمایه ات را از دست بدی.

16 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • همتا نبوی
    1401/01/23 11:46 ق.ظ

    مزایا و معایب استخراج بیت کوین چیست

    پاسخ
    • مدیر محتوای بورس
      1401/01/23 11:47 ق.ظ

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مورد مزایا و معایب استخراج بیت کوین بصورت کامل در همین مقاله توضیح داده ایم .

      پاسخ
  • عاطفه پارسا
    1401/01/23 11:23 ق.ظ

    امکان تغییر معایب و مزایای بیت کوین وجود دارد

    پاسخ
    • مدیر محتوای بورس
      1401/01/23 11:24 ق.ظ

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بله این نکته را فراموش نکنید که بیت کوین دائما در حال تغییر و تحول است، بنابراین برخی از معایب و مزایای بیت کوین ممکن است در آینده تغییر کند یا از بین برود.

      پاسخ
  • زینب مهدوی
    1401/01/23 11:17 ق.ظ

    مهمترین معایب و مزایا بیت کوین چیست

    پاسخ
    • مدیر محتوای بورس
      1401/01/23 11:19 ق.ظ

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      از مهترین معایب و مزایا بیت کوین میتوان به موارد ذیل اشاره کرد :
      مزایا :غیر متمرکز بودن معاملات ، عدم وجود واسطه در معاملات ، نفوذ ناپذیر بودن ، امنیت بالا و …
      معایب : نوسانات قیمتی ، زمان بر بودن تراکنش ها و …

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up