سرمایه گذاری 6 ماه - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

سرمایه گذاری 6 ماه

سرمایه گذاری 6 ماه فهرست موضوعات Toggle سرمایه گذاری 6 ماهسود سرمایه گذاری 6 ماههسود سرمایه گذاری 6 ماهه در سال 1401مزایا و امتیازات سرمایه گذاری 6 ماهانواع افتتاح حساب سرمایه گذاری 6 ماه سخن پایانی  حداقل سن برای افتتاح حساب سرمایه گذاری 6 ماه داشتن 18 سال سن بوده و…

سرمایه گذاری 6 ماه

حداقل سن برای افتتاح حساب سرمایه گذاری 6 ماه داشتن 18 سال سن بوده و همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه و تکمیل فرم حساب الزامی است. اگر قصد داريد که مبلغ ثابتي از پس اندازتان را براي مدت زمان مشخص حدود 6 ماه سرمايه گذاري کنيد، می‌توانید به چند بانک معتبر بروید شرایط سودشان را جویا شوید تا با خیال راحت پولتان را در بانک بگذارید.

سرمایه گذاری 6 ماه یکی از مزیت‌هایی که دارد این است شما هر وقت بخواهید می‌توانید پولتان را برداشت کنید. به همين خاطر هر يک از اين سپرده‌ها، با توجه به ميزان موجودي، به تعدادي فقره کوچک‌تر تقسيم مي‌شود تا چنانچه قبل از فرارسيدن سررسيد نهايي، نياز به برداشت قسمتی از وجه را داشته باشيد بتوانيد برخي از فقرات سپرده را باطل کنيد و از سود فقرات باقيمانده مطابق نرخ قبلي بهره‎ مند شويد.

سود سرمایه گذاری 6 ماهه

سرمایه گذاری 6 ماه سپرده گذاری قراردادی است که بین بانک و مشتری برای مدت معینی توسط بانک نگه داری می‎شود و چنانچه مدت قرارداد سپرده تعیین نشده باشد و به صورت برداشت و واریز باشد سپرده کوتاه مدت نامیده می‎شود.

این حساب زمانی برای شما خوب است که برای حفظ و افزایش پول خود به دنبال سپرده راحت و با سود بالا باشید، هر زمان که پولتان را نیاز داشته باشید بتوانید به راحتی آن را برداشت کنید. نرخ سود سرمایه گذاری 6 ماه در حال حاضر ده درصد است که با نرخ علی الحساب محاسبه می‌شود. شما می‌توانید پول خود را از طریق کارت‌های بانکی، خدمات اینترنتی و ابزارهای مجاز بانک از حساب خود برداشت و واریز به حساب انجام بدهید.

سود سرمایه گذاری 6 ماهه در سال 1401

سود حساب‌های سپرده سرمایه گذاری 6 ماه کوتاه مدت اکثر بانک‌های خصوصی، در سال 1401، 14 درصد است که برای حفظ و افزایش میزان پول‌های شما با امکان دسترسی از طریق تمامی شعب در سراسر کشور ساخته شده‌اند. بانک‌های خصوصی با ارائه یکی از بالاترین نرخ های سود علی الحساب در شبکه‌های بانکی که به صورت روزانه محاسبه و در پایان هر ماه به حساب شما واریز می‌شود، افزایش سرمایه شما را از طریق سرمایه گذاری در فعالیت‌های اقتصادی تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید!
بازارهای مالی ایران

این حساب سرمایه گذاری 6 ماه را هم حساب سپرده خود بدانید و هم کیف پول الکترونیکی. شما همزمان با افتتاح این حساب علاوه بر امکان واریز و برداشت از تمامی شعبه‌های بانک‌های خصوصی در سراسر کشور، می‌توانید با دریافت کارت الکترونیکی نقدی از آن به عنوان یک کیف پول الکترونیکی استفاده نمایید.

با داشتن این کیف پول الکترونیکی و ایمن هم کل موجودی حسابتان در هر لحظه و در تمامی نقاط کشور در دسترس شماست و هم به مانده پول شما (به شرط رعایت حداقل موجودی) به صورت ماه شمار به حداقل موجودی سود تعلق می‌گیرد.
قابل ذکر است شما حین بهره ‌مندی از سود علی الحساب از طیف گسترده و گوناگونی از خدمات بانکی و بانکداری الکترونیک نیز برخوردار خواهید شد.

مزایا و امتیازات سرمایه گذاری 6 ماه

شما می‌توانید علاوه بر سرمایه گذاری 6 ماه نزد بانک، در فعالیت‌های اقتصادی کوتاه مدت شرکت کرده و در سود این فعالیت‌ها به صورت سود علی الحساب ماهانه برخوردار شوید. از طریق کلیه شعبه‌های بانک در سراسر کشور در هر زمان که مایل باشید، مبلغی به حسابتان واریز و یا می‌توانید از آن برداشت نمایید.

شما با داشتن این سپرده گذاری 6 ماه، می‌توانید علاوه بر آنکه پول خود را در یک بانک معتبر سپرده گذاری می‌کنید، در همه ساعات شبانه روز و با استفاده از کارت و یا از طریق دفترچه سپرده پس انداز خود به حساب شخصی‌تان دسترسی پیدا کنید. این شرایط برای شما فراهم می‌شود که از سپرده خود به عنوان وثیقه نزد سایر شعب پست بانک‌ها استفاده نماید.

اشخاص حقیقی:

در صورتی که حساب مشترکی را برای چند نفر افراد حقیقی بازگشایی می‌کنید شناسنامه و کارت ملی همه افراد در بانک نیاز است.

اشخاص حقوقی:

اشخاص حقوقی از جمله شرکت‌ها به خاطر مدارک قانونی و به شرط پیش بینی در اساسنامه که لازمه ارائه شرکت‌نامه و آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی کشور است و باید نام صاحبان امضای مجاز شرکت یا موسسه در آن درج شده باشد که در آن صورت می‌توانند حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت افتتاح نمایند.

  • درخواست شرکت مبنی بر افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز که به امضاء مجاز و مهر شرکت رسیده باشد
  • ارائه سند در خصوص معرفی اشخاص هیئت مدیره و امضا داران
  • شناسنامه و کارت ملی مدیران شرکت
  • اصل و کپی اساسنامه، آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی
  • آخرین صورت جلسه مجمع عمومی
  • مدارک مالکیت شرکت (سند مالکیت یا اجاره نامه)
  • کامل کردن مشخصات و ثبت امضاء بر روی فرم‌های مخصوص افتتاح حساب در حضور مسئول ذی‌ربط
بیشتر بخوانید!
کوچینگ تحصیلی

 

انواع افتتاح حساب سرمایه گذاری 6 ماه

در این قسمت به معرفی و توضیح انواع سرمایه گذاری های 6 ماهه خواهیم پرداخت تا به طور بهتری با آن آشنا شوید.

 سرمایه گذاری کوتاه مدت توسط قیم:

قیم می‌تواند به نام صغیر حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت باز کند و برای حق برداشت از حساب ذکر شده باید اجازه کتبی از اداره امور سرپرستی دادگستری داشته باشد. در این صورت قیم پس از مطالعه قرار داد و شرایط برگ افتتاح حساب و امضای آن‌ها نسبت به افتتاح حساب اقدام می‌نماید. 

 سرمایه گذاری کوتاه مدت توسط وصی:

وصی می‌تواند برای صغیر حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت افتتاح نماید به شرط این که صحت وصیت نامه و هویت شخص وصی از طریق دادگاه گواهی شده باشد. در این صورت باید وصی همانند قیم بعد از مطالعه قرار داد و شرایط برگ افتتاح حساب و امضا آن‌ها نسبت به افتتاح حساب اقدام نماید.

افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت توسط اشخاص (غیر از ولی) به نام خودشان و با تعهد کتبی بنفع صغیر و محجور

فرد غیر از ولی، وصی و قیم و همچنین مادر برای طفل صغیر خود زمانی که پدر نتواند از موجودی حساب افتتاح شده استفاده کند، با گرفتن “وکالت و وصایت ” و “عهد” بلا مانع است و حق برداشت و استفاده از حساب تا رسیدن صغیر به سن قانونی را دارد.

افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه اشخاص بی سواد، نابینا و معلول

 متقاضیان بی سواد، نابینا و معلول می‌توانند به همراه فرد مورد اعتماد خود و ارائه مدارک لازم (مهر و عکس) نسبت به افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز اقدام نمایند. نابینایان در استفاده از کلیه خدمات بانکی هیچگونه محدودیتی نداشته و نیاز به همراه داشتن شخص دیگر ندارند. 

بیشتر بخوانید!
استراتژی معاملاتی بورس

افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت برای اشخاص (حقیقی / حقوقی) خارجی مقیم

اشخاص حقیقی خارجی که دارای اجازه پروانه دائم صادره توسط پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) با مشخصات و ویژگی‌هایی که توسط نیروی انتظامی، اعلام و دارای یکی از مدارک دفترچه پناهندگی صادره توسط نیروی انتظامی هستند یا کارت هویت صادره توسط وزارت کشور یا کارت خروجی مدت دار (آمایش) صادره توسط وزارت کشور را دارند، می‌توانند با مراجعه به شعب افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت نمایند.

اشخاص حقوقی خارجی که شعبه یا نمایندگی یا نظیر آن که در ایران به ثبت رسیده باشد، می‌توانند همانند اشخاص حقوقی ایرانی نسبت به افتتاح حساب اقدام نمایند.

 سخن پایانی 

هر شخص حقیقی که به سن 18 سال تمام رسیده باشد برای سرمایه گذاری 6 ماه و یا حکم رشد وی از طرف دادگاه صالحه صادر شده باشد، می‌تواند به نام خود یا کسانی که تحت ولایت آنان باشند در بانک سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت افتتاح نماید. افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت برای اشخاص حقوقی به وسیله صاحبان امضاء مجاز شرط پیش بینی در اساسنامه بلا مانع است.

این حساب قابل افزایش یا کاهش می‌باشد ولی چنانچه در لحظه‌ای از شبانه روز به زیر ریال برسد حساب مذکور از شمول تخصیص سود خارج شده و برقراری مجدد آن مستلزم تامین حداقل مبلغ فوق الذکر و استمرار آن به مدت یک ماه پس از تاریخ تامین می‌باشد. بدیهی است سود سپرده مفتوحه در طی ماه محاسبه و در ماه بعد به حساب واریز می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up