سرمایه گذاری 5 ساله - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

سرمایه گذاری 5 ساله

سرمایه گذاری 5 ساله فهرست موضوعات Toggle سرمایه گذاری 5 سالهسود سرمایه گذاری 5 ساله بلند مدت چقدر است؟بررسی نرخ تورم طی 5 سال اخیربررسی سودهای بانکی طی 5 سال اخیربررسی سود اوراق مشارکت در 5 سال اخیربررسی رشد سود ارزهای رایج مانند دلاربررسی سود سرمایه گذاری 5 ساله بازار…

سرمایه گذاری 5 ساله

سرمایه گذاری 5 ساله چه میزان سودآوری دارد؟ یکی از مهمترین نیازهای جامعه امروز این است که افراد بتوانند بهترین سرمایه گذاری را انتخاب کنند تا شرایط مالی خود را به گونه ای پیش ببرند که در برابر تورم مصون بمانند. یکی از راهکارهای موجود برای شما می تواند سرمایه گذاری باشد. اما سرمایه گذاری در انواع مختلفی انجام می شود و شما باید این را بدانید که کدام یک از روش های سرمایه گذاری می تواند برای شما مناسب تر باشد.

یکی از انواع سرمایه گذاری، انجام سرمایه گذاری بلند مدت می باشد. معمولا سرمایه گذاری 5 ساله یکی از انواع بلند مدت سرمایه گذاری محسوب می شود. این نوع از سرمایه گذاری برای بسیاری از افراد از نوع کوتاه مدت معتبر تر می باشد. اما برای آنکه بدانید ورود به بازار سرمایه گذاری با اهداف بلند مدت و سرمایه گذاری 5 ساله می تواند مفید باشد یا خیر؟

سود سرمایه گذاری 5 ساله بلند مدت چقدر است؟

در ابتدا باید بدانیم که هر بازار شرایط سوددهی متفاوتی دارد. به همین دلیل این سوال یک سوال کاملا کلی می باشد. نمی توانیم بگوییم سود سرمایه گذاری 5 ساله چقدر است چرا که ابتدا باید بدانیم این سرمایه گذاری با چه مبلغی و در چه بازاری انجام می شود. به همین دلیل باید برای رسیدن به پاسخ این سوال کمی متمرکز تر به بازارهای سرمایه گذاری در ایران نگاه کنیم.

بیشتر بخوانید!
ایده ناب سرمایه گذاری

مسئله ای که ما در این مطلب می خواهیم مورد بررسی قرار دهیم این است که ابتدا در خصوص شرایط پنج سال اخیری که بازارهای مختلف تجربه کرده اند و همچنین تورم از سر گذرانده است بیشتر بدانیم تا بتوانیم در خصوص سرمایه گذاری 5 ساله اطلاعات بیشتری به دست آوریم. این نکته می تواند به ما در انتخاب بازار سرمایه گذاری و نوع سرمایه گذاری ما بسیار کمک کند.

بررسی نرخ تورم طی 5 سال اخیر

در ابتدا لازم است نرخ تورم را در 5 سال اخیر بررسی کنیم. باید بدانیم تورم طی پنج سال اخیر چه شرایطی را پشت سر گذاشته است تا بدانیم سرمایه گذاری 5 ساله برای ما تا چه اندازه می تواند مهم باشد و اینکه آیا اصلا باید این نوع سرمایه گذاری را انتخاب کنیم یا خیر. مبنای ما برای بررسی سرمایه گذاری در ایران میتواند نرخ تورم باشد. طی 5 سال اخیر در ایران تورم نرخ صعودی 180 درصدی را تجربه کرده است. بنابراین سرمایه گذاری های پنج ساله ای که از این نرخ بالاتر بوده اند سودآوری داشته اند.

بررسی سودهای بانکی طی 5 سال اخیر

همان طور که دیدید نرخ تورم 180 درصد بوده و در این پنج سال تا این اندازه تورم رشد داشته است. اما باید ببینیم که نرخ سود بانکی طی پنج سال گذشته چطور بوده است. میانگین سود بانکی و رشد سودهای بانکی طی پنج سال گذشته 110 درصد بوده است. به همین دلیل سرمایه گذاری 5 ساله در بانک برای افراد نمی توانسته سودآور باشد. از طرفی چون تحولاتی در بازار بانکها به وجود نیامده است می توانیم پیش بینی کنیم برای پنج سال آینده این فاصله قطعا کمتر نخواهد شد.

بررسی سود اوراق مشارکت در 5 سال اخیر

شما می خواهید یک سرمایه گذاری 5 ساله داشته باشید با توجه به رشد نرخ تورم باید بدانیم که اگر وارد بازار بورس شویم چه میزان رشدی را تجربه خواهیم کرد. در پنج سال اخیر نرخ سود اوراق مشارکت بازار بورس معادل 110 درصد بوده است. دقیقا با نرخ رشد سود بانکی برابر و کمتر از میزان نرخ رشد تورم بوده است. یعنی آنها که وارد بازار بورس شده اند طی پنج سال گذشته 70 درصد از تورم عقب مانده و نسبت به پنج سال گذشته 70 درصد ارزش دارایی خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید!
سرمایه گذاری موفق

بررسی رشد سود ارزهای رایج مانند دلار

یکی از بهترین بازارهای سرمایه گذاری در 5 سال اخیر بازار دلار بوده است. اگر پنج سال پیش در این بازار یک سرمایه گذاری 5 ساله انجام داده بودید الان تورمی 180 درصدی را تجربه کرده بودید مانند همه ایرانی های داخل ایران اما در این بازار نرخ سود 280 درصدی را تجربه می کردید. یعنی رشدی بالاتر از میزان تورم. این به آن معنا بود که  سود سرمایه گذاری 5 ساله شما 280 درصد می شد و از تورم جلوتر بود و شما ثروتمند تر می شدید.

بررسی سود سرمایه گذاری 5 ساله بازار طلا

یکی دیگر از انواع بازارهای که شما طی پنج سال اخیر اگر در آن سرمایه گذاری کرده بودید می توانستید رشد بسیار خوبی را تجربه کنید ورود به بازار طلا بود. افرادی که در پنج سال اخیر وارد این بازار شده اند سود سرمایه گذاری 5 ساله آنها معادل با 320 درصد بوده است. این به آن معنا است که سودی دو برابری را نسبت به نرخ تورم تجربه کرده اند. این بهترین گزینه برای شما می توانست باشد به همین دلیل شما می توانید برای سرمایه گذاری پنج ساله آینده هم روی این بازار حساب کنید.

بررسی سود ساخت و ساز مسکن

افرادی که طی پنج سال گذشته سرمایه گذاری پنج ساله خود را در این بازار آغاز کرده اند سود سرمایه گذاری 5 ساله ای معادل 430 درصد را تجربه می کردید. این بازار پر سود ترین بازار برای سرمایه گذاری بوده است و شما می توانستید با ورود به این بازار شرایط خوبی داشته باشید. البته نرخ نگهداری مسکن برای شما سودی 140 درصدی و کمتر از تورم را می توانست به همراه داشته باشد. به همین دلیل ورود به بازار ساخت و ساز برای شما بهتر از ورود به نگهداری مسکن می باشد.

بیشتر بخوانید!
لایف کوچینگ

سود سرمایه گذاری 5 ساله در 1401

اگر شما قصد دارید در سال 1401 یک سرمایه گذاری 5 ساله را با سرمایه گذاری در هر یک از بازارهای ذکر شده به غیر از بانک ها و صندوق های سرمایه گذاری انجام دهید باید بدانید که نرخ سود ثابتی را تجربه نخواهید کرد اما اگر بخواهید در بانک ها و صندوق های سرمایه گذاری اقدام به سرمایه گذاری کنید می توانید نرخ های ثابتی را تجربه کنید.

سود سرمایه گذاری 5 ساله در سال 1401 برای بانک ها به این صورت می باشد که شما می توانید در بانک های خصوصی تا نهایتا 18 درصد سود را برای سال 1401 تجربه کنید و این میزان در سالهای بعدی بر اساس نرخ تورم محاسبه می شود.

سود سرمایه گذاری 5 ساله در صندوق های سرمایه گذاری هم برای شما در بهترین صندوق های سرمایه گذاری تا 35 درصد می باشد که البته این سود در پایان سال 1401 برای شما محاسبه و در سال های بعدی بر اساس نرخی که تورم تجربه می کند می تواند دستخوش تغییراتی شود اما در حال حاضر این دو نرخ ذکر شده برای بانک ها و صندوق ها به تصویب رسیده است. 

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • درود…
    با جایگاهی از شما سراغ داریم، این مقاله بسیار ضعیف و مشابه پیج های زرد بود!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up