سرمایه گذاری کوتاه مدت - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

سرمایه گذاری کوتاه مدت

سرمایه گذاری کوتاه مدت فهرست موضوعات Toggle سرمایه گذاری کوتاه مدتسرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟مدت زمان سرمایه گذاری های زود بازدهتفاوت سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدتسرمایه گذاری های کوتاه مدت برای چه کسانی مفید است؟ویژگی های مهم سرمایه گذاری های کوتاه مدتمعرفی چند نمونه سرمایه گذاری کوتاه مدت…

سرمایه گذاری کوتاه مدت

سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟ یکی از مهمترین راه ها برای اینکه بتوانیم خودمان را از تورم پیش بیاندازیم و بتوانیم دارایی های خود را ارتقا بدیم و سرمایه خود را افزایش دهیم بدون تردید سرمایه گذاری می باشد. یک روش بسیار موثر برای افزایش دارایی ها که به ما کمک می کند بتوانیم خودمان را در شرایط بهبود مالی قرار دهیم و از تورم آسیب نبینیم.

سرمایه گذاری ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود که یکی از آنها سرمایه گذاری بلند می باشد و دیگری سرمایه گذاری کوتاه مدت می باشد. همچنین سرمایه گذاری به دو روش کلی انجام می پذیرد یکی از روش ها سرمایه گذاری مستقیم و دیگری سرمایه گذاری های غیر مستقیم می باشد. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی سرمایه گذاری کوتاه مدت، روش های انجام آن و چند نمونه از آن ها را به شما عزیزان معرفی کنیم.

سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟

همان طور که گفتیم یکی از انواع سرمایه گذاری، سرمایه گذاری برای مدت کوتاه می باشد. در این سرمایه گذاری یکی از مهم ترین فاکتور هایی که وجود دارد توجه به فاکتور زمان می باشد. برخی از افراد بنا به دلایل مختلفی که می تواند وجود داشته باشد به دنبال این هستند که سرمایه آنها زود بازده باشد که برای این کار باید سرمایه گذاری کوتاه مدت انجام داد.

این نوع از سرمایه گذاری هم معمولا به دو روش کلی انجام می شود. یکی از راه های محبوب در این سرمایه گذاری ها ، روش سرمایه گذاری غیر مستقیم می باشد و یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری هم استفاده از روش مستقیم می باشد. در سرمایه گذاری کوتاه مدت یکی از روش های توصیه شده و البته بیشتر انجام شده استفاده از روش غیر مستقیم می باشد که در بین بسیاری از افراد رایج است.

بیشتر بخوانید!
ایده سرمایه گذاری

سرمایه گذاری کوتاه مدت یکی از پر ریسک ترین انواع سرمایه گذاری می باشد که معمولا افرادی که ریسک پذیر تر هستند به این سرمایه گذاری روی می آورند. به همین دلیل هم هست که معمولا برای انجام این نوع سرمایه گذاری افراد روش غیر مستقیم را انتخاب می کنند چرا که در این روش ریسک نهایی کمتر می شد.

به همین دلیل است که روش غیر مستقیم برای سرمایه گذاری های زود بازده یا کوتاه مدت با استقبال بیشتری رو به رو می باشد. البته برخی از افراد هستند که به علت تسلط بر روی بازار ها به صورت مستقیم سرمایه گذاری می کنند.

مدت زمان سرمایه گذاری های زود بازده

معمولا سرمایه گذاری کوتاه مدت برای افرادی و متقاضیانی می باشد که قصد دارند سرمایه آنها در بازه های زمانی یک ساله یا کمتر از یک سال افزایش پیدا کند. یکی از مهم ترین مزایای این نوع سرمایه گذاری ها این است که در بازه های مانی یک ساله یا کمتر انجام می شود به این ترتیب می توانیم بگوییم که این سرمایه گذاری ها با نقد شوندگی بالایی همراه هستند که این مهم ترین مزیت برای این نوع از سرمایه گذاری ها محسوب می شود.

تفاوت سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت

با توجه به این که این دو نوع سرمایه گذاری از مهم ترین انواع سرمایه گذاری محسوب می شوند بد نیست که در مورد تفاوت های این دو نوع سرمایه گذاری بیشتر بدانیم.

مهم ترین تفاوتی که سرمایه گذاری کوتاه مدت با سرمایه گذاری های بلند مدت دارد در این است که این سرمایه گذاری ها زود بازده و دارای نقد شوندگی بالایی می باشند. در سرمایه گذاری های بلند مدت معمولا شما در بازه های زمانی کمتر از یک سال دسترسی به دارایی خود ندارید و قدرت نقد شوندگی پایینی در این بازه های زمانی برای شما به همراه دارد.

بیشتر بخوانید!
سرمایه گذاری کوچک

سرمایه گذاری های کوتاه مدت برای چه کسانی مفید است؟

در این بخش می خواهیم برخی از شرایطی که در آن ها سرمایه گذاری کوتاه مدت می تواند مفید باشد را برای شما معرفی کنیم و بگوییم که این نوع سرمایه گذری برای چه افرادی دارای فواید بیشتری می باشد. با توجه به آنچه خواهیم گفت شما اگر در بین یکی از افراد ذیل با شرایط ذیل هستید بهترین راه برای سرمایه گذاری برای شما این است که به سراغ سرمایه گذاری های زود بازده و یا کوتاه مدت بروید، این شرایط عبارت اند از:

  • برخی از افراد صاحب پول هایی می شوند که تنها برای دوره ای کوتاه در اختیارشان قرار دارد. برای مثال افرادی که صاحب ملک هستند و پول پیش دریافت کرده اند و باید بعد از یک سال این پول را باز پس دهند. برای این افراد که می خواهند در این مدت کسب درآمد کنند بهترین راه این است که سرمایه گذاری کوتاه مدت کنند.
  • برخی از افراد صاحبان تجارت ها یا کسب و کار هایی هستند که در دوره های زمانی نا مشخصی که عموما یک سال یا کمتر می باشد دارای مبالغی هستند که بیکار می ماند. این افراد قصد دارند که از پول بیکار خود استفاده کنند.
  • یکی دیگر از افرادی که برای آنها سرمایه گذاری کوتاه مدت می تواند گزینه مناسبی باشد فعالان بازار بورس می باشد. این افراد و یا سایر معامله گرانی که معمولا به دنبال فرصت های خوب معاملاتی هستند می توانند تا زمان رسیدن به یک فرصت معاملاتی قابل توجه مبالغ در اختیار خود را به سرمایه گذاری های کوتاه مدت یا زود بازده اختصاص دهند تا زمانی که شرایط برای معامله اصلی و هدف فراهم شد بتوانند سرمایه خود را نقد کرده و وارد بازار معامله اصلی خود کنند.
بیشتر بخوانید!
در چه چیزی سرمایه گذاری کنیم بهتر است؟

ویژگی های مهم سرمایه گذاری های کوتاه مدت

در این بخش قصد داریم برای شما برخی از مهم ترین ویژگی های سرمایه گذاری کوتاه مدت را شرح دهیم و در نهایت برخی از مهم ترین نمونه های سرمایه گذاری های زود بازده را معرفی کنیم. ویژگی هایی که در این بخش می گوییم اشاره ای به مهمترین مزیت ها و ویژگی های این طرح ها می باشد. فراموش نکنید که این نوع سرمایه گذاری دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که ما در این مطلب تنها به چهار مورد از مهم ترین آن ها اشاره خواهیم داشت که عبارت هستند از:

  • در این نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاران می توانند بدون تاثیر بر سود مبلغی خود را برداشت کنند که این یک ویژگی بسیار مهم می باشد.
  • از مهم ترین ویژگی های سرمایه گذاری کوتاه مدت این است که این سرمایه گذاری ها از نوسانات بازار سهام کاملا در ایمنی می باشد.
  • در این نوع سرمایه گذاری ها معمولا انتقال وجه یا همان دریافت و پرداخت هم با سرعت بالا و هم به آسانی انجام می شود که از مهم ترین ویژگی های این سرمایه گذاری محسوب می شود.
  • در این سرمایه گذاری ها هیچ محدودیت زمانی برای بازدهی سرمایه وجود نخواهد داشت.

معرفی چند نمونه سرمایه گذاری کوتاه مدت

سرمایه گذاری های زود بازده معمولا در چند مدل و نمونه بیشتر ارائه نمی شوند که مهم ترین آنها عبارت اند از:

  • سپرده گذاری های کوتاه مدت بانکی
  • در شرایط فعلی ایران ورود به بازار ارز
  • ورود به بازار طلا و جواهرات در شرایط فعالی ایران

این نمونه ها می توانند یکی از مهم ترین انواع سرمایه گذاری کوتاه مدت می باشند که می تواند برای شما بازدهی بالایی داشته باشد و البته در بین اینها سپرده گذاری های بانکی دارای اهمیت بالاتری بوده و پر طرفدار تر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up