سرمایه گذاری بلند مدت - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

سرمایه گذاری بلند مدت

سرمایه گذاری بلند مدت فهرست موضوعات Toggle سرمایه گذاری بلند مدتسرمایه گذاری بلند مدت چیست؟مزایای سرمایه گذاری بلند مدتمعرفی چند نمونه سرمایه گذاری بلند مدت سرمایه گذاری بلند مدت چیست و در چه مواقعی می توانیم برای این کار اقدام کنیم؟ در این نوع سرمایه گذاری چه تفاوت هایی با…

سرمایه گذاری بلند مدت

سرمایه گذاری بلند مدت چیست و در چه مواقعی می توانیم برای این کار اقدام کنیم؟ در این نوع سرمایه گذاری چه تفاوت هایی با سرمایه گذاری کوتاه مدت وجود دارد؟ آیا همیشه باید به فکر سرمایه گذاری هایی باشیم که برای ما باز خورد های بلند مدت دارند؟ چگونه و در شرایطی باید تصمیم بگیریم که به صورت بلند مدت اقدام کنیم برای سرمایه گذاری یا باید به صورت کوتاه مدت اقدام کنیم.

تمامی این سوالات از جمله مهم ترین سوالاتی است که تمامی افراد دارای سرمایه از خود می پرسند و برای رسیدن به پاسخ های منطقی و کارشناسی شده به سراغ ما می آیند. به همین در این مقاله قصد داریم این موارد را مورد بررسی قرار دهیم تا بهتر بدانید سرمایه گذاری بلند مدت چیست و دارای چه ویژگی هایی می باشد. به این ترتیب می توانید راحت تر برای سرمایه گذاری اقدام کنید.

سرمایه گذاری بلند مدت چیست؟

همان طور که از نام این سرمایه گذاری مشخص است، در این روش شما به دنبال دریافت سود های زود بازده نخواهید بود. بگذارید یک مثال ساده برای شما بزنم. زمانی که شما اقدام می کنید به تحصیل در یک رشته دانشگاهی می دانید که در حین تحصیل نمی توانید از این سرمایه گذاری خود سودی را به دست آورید.

شما در واقع در حال افزایش تخصص و مهارت های خود در زمینه ای هستید که قرار است پس از گذشت مدتی طولانی برای شما بازدهی داشته باشد. در واقع شما در حال انجام یک سرمایه گذاری بلند مدت هستید.

بیشتر بخوانید!
ایده سرمایه گذاری زود بازده

حالا تصور کنید که وارد دوره آموزشی در یک رشته غیر دانشگاهی می شوید. شما پس از گذشت مدتی می توانید از آنچه آموخته اید در آمد کسب کنید. این مثال برای بررسی سرمایه گذاری بر روی زمان است. اما در بررسی سرمایه گذاری بر روی دارایی ها و نقدینگی ها هم این مسئله صدق می کند. یعنی شما با مبلغی وارد بازاری می شوید که می دانید ارزش و ثمره آن در بلند مدت برای شما سود دهی خواهد داشت.

در حالی که برخی از بازار ها برای شما سود دهی کوتاه مدتی دارند و شما به سرعت به سود خواهید رسید. پیش از آنکه بخواهیم برای شما برخی از سرمایه گذاری هایی که می تواند سود دهی بلند مدت داشته باشد را مثال بزنیم ابتدا بیاییم و مزایای این نوع سرمایه گذاری را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم و به بررسی تفاوت های آن با سرمایه گذاری کوتاه مدت و میان مدت بپردازیم.

مزایای سرمایه گذاری بلند مدت

بدون شک اگر این نوع سرمایه گذاری خالی از مزیت های معمول بود هرگز شکل نمی گرفت و به وجود نمی آمد. اما این روش سرمایه گذاری کردن برای ما چه مزیت هایی به همراه دارد؟ مهم ترین مزایای این کار را می توانیم برای شما به شرح ذیل بیان کنیم:

  • امکان سود دهی بسیار بالا
  • نرخ ریسک بسیار پایین
  • امکان تحلیل های بهتر
  • این نوع سرمایه گذاری کمتر در معرض نوسانات مختلف قرار دارد
  • امکان انتخاب های بسیار متنوع برای انجام سرمایه گذاری
  • قابلیت نقد شوندگی پس از طی دوره سرمایه گذاری
بیشتر بخوانید!
سرمایه گذاری در متاورس

این موارد تنها برخی از مهم ترین مزایای این نوع از سرمایه گذاری می باشد. اما در چه زمانی ما باید برای این نوع از سرمایه گذاری اقدام کنیم؟ این موضوع به دو عامل مهم بستگی دارد. یکی پیش بینی و تحلیل های درست از بازاری که می خواهیم به آن ورود کنیم و دیگری میزان سرمایه فعلی ما که می خواهیم وارد بازار کنیم.

برای مثال اگر شما صاحب یک کسب و کار باشید می توانید وارد یک سرمایه گذاری بلند مدت شوید و در این راستا اقدام به بر گذاری دوره های آموزشی برای پرسنل خود کنید. شما در این شرایط هزینه و زمانی را صرف دوره های آموزشی حتی در خارج ار کشور میکنید.

اما در نهایت همین پرسنلی که برای شان هزینه کرده اید پس از بازگشت با ارائه طرح ها و ایده های به روز دنیا کسب و کار شما را به سمت یک موفقیت دائمی سوق می دهند. شما این انتخاب را هم دارید که بخشی از سود شرکت خود را وارد بازار سکه و طلا کرده و بر اساس میزان رشد این بازار سرمایه شرکت خود را افزایش دهید.

اینکه در چه شرایطی یکی از این دو راه را انتخاب می کنید بسیار مهم است. اما اگر شرایط انتخاب روش اول را داشته باشید در این شرایط سرمایه گذاری بلند مدت برای شما پر سود نخواهد بود؟ یک سرمایه گذاری که می تواند برای شما ضامن موفقیت های پی در پی و مداوم باشد.

بدون اینکه ریسک اصلاح بازار وکاهش قیمت طلا و سکه را به جان بخرید. تازه در این شرایط هر چه وضعیت بازار بهبود پیدا کند رونق شما با توجه به تخصص و دانش روز دنیا که اکنون در اختیار پرسنل شما وجود دارد بیشتر خواهد شد و شما با سرعت بیشتری به سمت موفقیت حرکت خواهید کرد.

بیشتر بخوانید!
در بورس چه چیزی سرمایه گذاری کنیم؟

معرفی چند نمونه سرمایه گذاری بلند مدت

در این بخش قصد داریم برای شما شش مورد از نمونه های سرمایه گذاری در دراز مدت را معرفی کنیم که ورود به هر یک می تواند برای شما با مزایا و ریسک هایی همراه باشد. این موارد عبارت اند از :

  • سبد گردانی اختصاصی که یک روش غیر مستقیم می باشد.
  • بازار سهام
  • سپرده گذاری در بانک به صورت بلند مدت
  • ورود به بازار انواع صندوق های سرمایه گذاری
  • اوراق بدهی
  • ورود به بازار املاک و مستغلات که بسیار پر سود و بسیار پر رونق می باشد.

همان طور که مشاهده کردید هر یک از این انواع می تواند یک روش بسیار پر سود برای شما باشد. البته هر کدام دارای میزان و نرخ سود و زیان و ریسک و امنیت متفاوتی هستند که ما سعی می کنیم در مطالب دیگر این سایت هر یک را به صورت جداگانه و مفصل برای شما شرح دهیم.

همچنین انتخاب این موضوع که کدام یک از این روش های سرمایه گذاری بلند مدت را انتخاب کنید به عوامل مختلفی از جمله میزان سرمایه و بودجه ای که برای سرمایه گذاری در اختیار دارید و شرایط تورم و اقتصادی حال حاضر کشور وابستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up