راه های سرمایه گذاری - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

راه های سرمایه گذاری

راه های سرمایه گذاری فهرست موضوعات Toggle راه های سرمایه گذاریانواع راه های سرمایه گذارینوع سرمایه گذاریروش سرمایه گذاریسرمایه گذاری مستقیم چیستسرمایه گذاری غیر مستقیم چیست؟ راه های سرمایه گذاری و روش های مختلف سرمایه گذاری را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد و برای شما چند روش…

راه های سرمایه گذاری

راه های سرمایه گذاری و روش های مختلف سرمایه گذاری را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد و برای شما چند روش سرمایه گذاری را معرفی خواهیم کرد. در ابتدا باید بدانیم که سرمایه گذاری یک روش بسیار مناسب برای افزایش میزان دارایی می باشد. اما اگر نتوانیم این کار را به درستی انجام دهیم قطعا با مشکلاتی رو به رو خواهیم شد که جبران آن برای ما گاهی سخت و گاهی غیر ممکن می باشد.

برای انجام یک سرمایه گذاری درست ما باید در ابتدا تمامی روش های ممکن و تمامی راه های سرمایه گذاری را به خوبی بشناسیم. همچین با روش های سرمایه گذاری آشنا باشیم و بدانیم چند روش سرمایه گذاری برای ما و با توجه به شرایط فعلی ما وجود دارد؟ چرا این مسئله بسیار مهم است؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اهمیت شناسایی راه های سرمایه گذاری را برایتان شرح دهیم.

زمانی که شما در خصوص سرمایه گذاری و روش های این کار جست و جو و تحقیق می کنید یعنی مقداری سرمایه در اختیار دارید و قصد دارید این نقدینگی خود را برای افزایش سود خود سرمایه گذاری کنید. اما اگر ندانید که چند روش سرمایه گذاری وجود دارد و یا اگر به خوبی راه های سرمایه گذاری را نشناسید چگونه می توانید موفق باشید؟

مهم ترین اصل در سرمایه گذاری موفق این است که شما بر اساس بودجه ای که در اختیار دارید، بر اساس شرایط شخصی خودتان و شرایط اقتصادی کشور سرمایه گذاری را انتخاب کنید که به شما سود دهی خوبی داشته باشد. اگر در امر شناسایی بهترین سرمایه گذاری موفق عمل نکنید در نهایت نه تنها سودی نخواهید برد بلکه این امکان وجود دارد که بخش زیادی از سرمایه خود را نیز از دست بدهید و وارد زیان بشوید. برای بررسی بیشتر این موضوع همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید!
سرمایه گذاری بدون پول

انواع راه های سرمایه گذاری

به طور کلی روش های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد. ما می توانیم سرمایه گذاری و راه های انجام آن را به دو دسته کلی تقسیم بندی کنیم. یکی نوع سرمایه گذاری می باشد در ادامه به آن خواهیم پرداخت و یکی هم نحوه سرمایه گذاری. این دو دسته کلی برای تقسیم بندی سرمایه گذاری و راه های آن وجود دارد که در ادامه مطلب هر یک را به صورت جداگانه ای برای شما شرح خواهیم داد.

نوع سرمایه گذاری

در بررسی نوع سرمایه گذاری که یکی از زیر مجموعه های بررسی راه های سرمایه گذاری به شمار می رود مستقیما به بازار های سرمایه گذاری اشاره می کنیم. ما می توانیم سرمایه گذاری خود را بر مبنای بازار های مختلف و قابل دسترس انجام دهیم به این صورت که نقدینگی خود را تبدیل به یکی از انواع دارایی های قابل امکان کنیم.

به این ترتیب که تصمیم بگیریم سرمایه خود را وارد بازار بورس کنیم و یا آن را به صندوق های سرمایه گذاری بسپاریم و یا وارد بازار های مبتنی بر سکه و طلا و یا ارز های دلاری و دیجیتالی کنیم. یکی دیگر از انواع سرمایه گذاری هم می تواند سرمایه گذاری بر مبنای زمان باشد. یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری برای ما این است که بر روی زمانی که داریم سرمایه گذاری کنیم.

در این روش ما مهارت ها و تخصص هایی را که می تواند برای ما پول ساز باشد و ما را به در آمد های بیشتر برساند را شناسایی می کنیم. سپس بخشی از پول و زمان خود را صرف به وجود آوردن این مهارت ها در خود می کنیم. همچنین امکان دارد این سرمایه گذاری را برای تقویت مهارت ها و دارایی های فعلی خود صرف کنیم. با توجه به آنچه بیان کردیم می توانیم انواع سرمایه گذاری را به دو دسته ذیل تقسیم کنیم. این دو دسته عبارت اند از :

  • سرمایه گذاری بر روی نقدینگی های خود
  • سرمایه گذاری بر روی توانایی ها، مهارت و تخصص خود
بیشتر بخوانید!
چه وقت ارز دیجیتال بخریم؟

روش سرمایه گذاری

وقتی که نوع سرمایه گذاری را مشخص کردیم باید ببینیم چه راه هایی برای سرمایه گذاری داریم و در واقع چند روش سرمایه گذاری پیش روی ما وجود دارد؟ در بررسی روش های سرمایه گذاری هم ما دو روش متخلف برای سرمایه گذاری داریم که ابتدا هر یک را برای شما معرفی می کنیم و سپس به صورت مجزا و جداگانه هر یک را مورد بررسی کامل قرار خواهیم داد. دو روش کلی سرمایه گذاری عبارت اند از :

  • سرمایه گذاری مستقیم
  • سرمایه گذاری غیر مستقیم

سرمایه گذاری مستقیم چیست

در روش سرمایه گذاری مستقیم که یکی از راه های سرمایه گذاری محسوب می شود ما به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه ای یک بازار را بر اساس تحلیل های خود و یا اطلاعاتی که در اختیار داریم، انتخاب می کنیم و وارد بازار سرمایه گذاری می شویم. در این روش ما با برخی از ریسک ها و برخی از مزایا رو به رو هستیم.

در این روش سرمایه گذاری ما دارای استقلال مدیریتی هستیم و هر زمانی که بخواهیم می توانیم برای کاهش سرمایه گذاری، نقد کردن سرمایه و یا انصراف از سرمایه گذاری اقدام کنیم. اما از طرفی با ریسک بسیار بالایی رو به رو هستیم، چرا که باید حتما اطلاعات کافی را در خصوص انواع بازار ها داشته باشیم. در بررسی راه های سرمایه گذاری این راه برای افراد تازه کار توصیه نمی شود.

سرمایه گذاری غیر مستقیم چیست؟

یکی دیگر از روش ها یا راه های موجود برای سرمایه گذاری کردن در بازار های مختلف، سرمایه گذاری به روش غیر مستقیم می باشد. در این روش ما خودمان به صورت مستقیم وارد نمی شویم. بلکه یک فرد یا یک مجموعه که دارای تجربه، دانش و مهارت کافی می باشد را انتخاب می کنیم.

بیشتر بخوانید!
ایده سرمایه گذاری کوچک

ما اختیار سرمایه اولیه خود را به آنها سپرده و از آنها می خواهیم بر اساس میزان بودجه ای که ما در اختیار داریم و همچنین بر اساس شرایط بازار و با تکیه بر دانش و مهارت هایشان یکی از انواع بازار های سرمایه گذاری را شناسایی کرده و نسبت به ورود به آن بازار اقدام کنند.. در بین راه های سرمایه گذاری این مسیر برای افرادی که تاز کار هستند می تواند بسیار مفید باشد و ما این روش سرمایه گذاری را به شما توصیه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up