ارز دیجیتال Terra چیست؟ - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
ارز دیجیتال

ارز دیجیتال Terra چیست؟

ارز دیجیتال Terra چیست؟ فهرست موضوعات Toggle ارز دیجیتال Terra چیست؟Terra یک پول قابل برنامه ریزی برای اینترنت است که به راحتی خرج می شود و نگهداری آن راحت  است. در همه بلاکچین های برجسته موجود است.همه چیز درباره ارز دیجیتال Terra یا لوناتاریخچه ارز دیجیتال Terraتکنولوژی Terraکیف پول Terraمزایا…

ارز دیجیتال Terra چیست؟

ارز دیجیتال ترا از مقداری استیبل کوین برخوردار است که به ارزهای فیات و واقعی مربوط می شوند و برای پرداخت هایی که به صورت آنلاین انجام می شوند مورد استفاده قرار می گیرند.پرداخت هایی که از طریق شبکه ترا صورت می گیرد بعد از 6 ثانیه به حساب فروشندگان منتقل خواهد شد. قیمت Terra یا لونا می تواند تاثیر زیادی بر روی اشتیاق خریداران برای نگهداری این ارز بگذارد.

Terra یک پول قابل برنامه ریزی برای اینترنت است که به راحتی خرج می شود و نگهداری آن راحت  است. در همه بلاکچین های برجسته موجود است.

Terra is a programmable money for the internet that is easier to spend, and more attractive to hold. Available on all leading blockchains. https://terra.money

همه چیز درباره ارز دیجیتال Terra یا لونا

ارزهای دیجیتال دارای برنامه هایی از پیش تعیین شده هستند که عرضه و تقاضا زیادی شامل آن ها می شود به همین علت از نوسانات زیادی برخوردار هستند. این نوسانات باعث می شود که نتوان از ارزهای دیجیتال برای انجام بسیاری از معامله ها استفاده کرد. افراد زیادی در جامعه هستند که تمایلی به استفاده از ارزهایی که بعد از یک روز با کاهش ارزش رو به رو می باشند، ندارند.

این مشکلات زمانی پیش روی افراد قرار می گیرد که بخواهند پرداخت های معوق شده اسناد رهنی را پرداخت نمایند. ارز دیجیتال Terra یا لونا برای رفع مشکل های گفته شده، ایجاد شده است که بر روی شبکه ای مبتنی بر بلاک چین فعالیت های خود را انجام می دهد و پروژه ای کاملا متن باز می باشد.

ترا (Terra) شامل یک مجموعه استیبل کوین غیرمتمرکز است که می‌تواند زنجیره تأمین را به منظور تثبیت قیمت خود، گسترش داده یا محدود کند. ترا از نظر ساختار و تکنولوژی از پول فیات برتر است، چون تحت پشتوانه غیرمتمرکز عمل می‌کند و خطر رخ دادن اشتباهات را از بین می‌برد.

ترا Terra از سیاستی بهره می برد که بتواند ارزهای دیجیتال را با قیمتی ثابت با انواع ارزهای فیات مورد معامله قرار دهد. البته ثابت ماندن قیمت ها به تنهایی نمی تواند این مشکلات را رفع نماید. لازم به ذکر است که بگوییم گروه توسعه دهنده ارز دیجیتال Terra یا لونا این اعتقاد را دارند که می تواند با سیاست پولی انعطاف پذیر ثبات قیمت ارزها را به وجود آورد، همچنین سیاست های مالی می توانند به پذیرفتن ارزهای جدید کمک زیادی نمایند. حال ممکن است این سوال در ذهن شما پیش آید که ارز دیجیتال Terra یا لونا چیست؟

بیشتر بخوانید!
تحلیل ارز دیجیتال الگورند

همان طور که گفته شد تکنولوژی ترا بر پایه سیستم بلاک چین فعالیت دارد که می تواند سیستم های مالی متن باز را پوشش دهد و از آن ها پشتیبانی نماید. این تکنولوژی بر اساس استیبل کوین ها به ارزهای فیات ارتباط دارد.

تاریخچه ارز دیجیتال Terra

ارز دیجیتال Terra یا لونا را افرادی چون دنیلا شین و دو کن بنا نهاده اند. دو در شرکت مایکروسافت و اپل به عنوان مهندس نرم افزار مشغول به فعالیت بوده و دنیلا مدیر عامل تیکت مونستر بوده است. این دو نفر با هدف پیشبرد هر چه سریع تر، شبکه بلاک چین را ایجاد کرده اند و تمرکز خود را برروی ثبات قیمت ها صرف کرده اند. با توجه به تحلیل Terra یا لونا می توان گفت این ارز دیجیتال در سال 2018 به بازار عرضه شده و توانسته است در سال 2019 شبکه خود را تکمیل نماید.

این ارز دیجیتال در این مدت توانسته ارزهای دیجیتال زیادی را به آمریکا، کره جنوبی و دیگر کشورها عرضه نماید.

تکنولوژی Terra

ترا را می توان به عنوان یک بانک مرکزی برای ارزهای دیجیتال در نظر گرفت که استیبل کوین ها را با ارزش ارزهای فیات ضرب خواهد کرد و بر روی جایگزینی پرداخت، که شامل بانک ها و کارت های اعتباری می شوند کمک زیادی خواهد کرد. طبق تحلیل Terra یا لونا می توان گفت امکانی برای خریداران و فروشنده ها ایجاد شده که بتوانند به وسیله آن خرید و فروش های خود را انجام دهند.

از طرفی قابلیت این را دارند که چرخه این ارزها را توسعه دهند تا بتوانند یک سیستم پرداخت جدید را ایجاد کنند. می توان گفت لونا به عنوان توکن اصلی ترا شناخته می شود که از آن برای امنیت شبکه استفاده خواهند کرد.

کیف پول Terra

کیف پول های مختلفی وجود دارند که می توانند از ارز دیجیتال لونا نگهداری نمایند. کیف پول های نرم افزاری، کیف پول های سخت افزاری و کیف پول های کاغذی از لونا پشتیبانی می کنند، اما تنها کیف پول Terra یا لونا که می تواند امنیت داریی شما را تضمین نماید کیف پول های سخت افزاری می باشد، چرا که در بستری آفلاین مورد استفاده قرار می گیرند.

کیف پول نرم افزاری والت کوینومی از مشهور ترین کیف پول هایی است که می تواند به شما کمک نماید که بتوانید از ارز دیجیتال خود استفاده نمایید. این نرم افزار را می توان بر روی گوشی های موبایل هم نصب نمود. شما بعد از اینکه به خرید Terra یا لونا پرداختید باید به دنبال بهترین کیف پول ممکن بگردید.

لازم به ذکر است که بگوییم برای افرادی که قصد دارند مقدار زیادی از این ارز دیجیتال را نگهداری نمایند و قصد دارند بر روی آن سرمایه گذاری هایی انجام دهند، کیف پول های سخت افزاری بهترین گزینه ممکن می باشند. از مشهور ترین کیف پول Terra یا لونا می توان لجر، کیپ و ترزرو را نام برد که هر سه مورد از نوع سخت افزاری می باشند.

بیشتر بخوانید!
مراحل ثبت نام در بایننس

مزایا و معایب ارز دیجیتال Terra

هنگام خلق ارز دیجیتال ترا تیم توسعه دهنده آن در تلاش بودند که ارزی را ایجاد کنند که دارای قیمت ثابتی باشد و بتواند برای بیشتر کسب و کارها و تجارت ها مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین از مزایای این ارز دیجیتال می توان قیمت Terra یا لونا را نام برد.

این ارز دیجیتال می تواند همواره به صورت ثابت در اختیار کاربران قرار گیرد البته ناگفته نماند که دچار نوسانات ریزی هم خواهد شد. این ارز دیجیتال به عنوان یک تثبیت کننده مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند از کل شبکه بهره برداری به عمل آورد.

مزایای terra

  • این پروژه بر بازار ارزهای با نرخ پایدار تمرکز داشته که هسته اصلی تجارت و معاملات مرتبط با بلاکچین در نظر گرفته می شود.
  • طراحی این پروژه به طور پیشرفته ای سکه های سهام گذاری و سکه های با نرخ پایدار را ترکیب کرده و یک حلقه داخلی بسته را تشکیل می دهد.

معایب terra

  • انجمن توسعه دهندگان کوچک و توسعه دهندگان محدود
  • غیر شفاف بودن نقشه راه

نحوه کار Terra

استیبل کوین هایی که برای ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین مورد استفاده قرار می گیرند به صورت وثیقه چاپ می شوند، اما ارز دیجیتال Terra یا لونا بر اساس میزان وثیقه ای که قرار داده می شوند عرضه نخواهند شد. به عنوان مثال برای اینکه بتوانید مقداری مشخص استیبل کوین را استخراج کنید باید به همان میزان هم از این ارز دیجیتال خرج نمایید. با ذکر مثالی نحوه کار این ارز دیجیتال را برای شما شرح خواهیم داد. به عنوان مثال تصور کنید که قیمت هر ترا 4 دلار باشد، شما اگر به 12 استیبل کوین ust نیاز داشته باشید باید 3 عدد از ترا را سوخت کنید تا به مقدار مورد نیاز خود دست پیدا کنید.

نحوه خرید و فروش Terra

اگر قصد دارید به خرید terra یا لونا بپردازید باید به دنبال صرافی های مطعنی باشید که بتوانید با اعتماد کامل حساب کاربری و کیف پول خود را در اختیار آن قرار دهید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که در صرافی ثبت نام نمایید که برای ثبت نام هم در بیشتر صرافی ها احراز هویت لازم و ضروری است. سپس درخواست خود را بعد از احراز هویت ثبت نمایید و بعد از آن با توجه به مقداری پولی که وارد صرافی خواهید کرد، می توانید ترا به دست آورید. برای فروش ترا همان کاری که هنگام خرید انجام دادید لازم و ضروری است که در این جا تنها باید درخواست خود را برای فروش به ثبت برسانید.

بیشتر بخوانید!
ارز دیجیتال ویوز

همچنین در قسمت حساب کاربری باید شماره شبای کارت خود را وارد کنید تا در صورتی که درخواست فروش ارز را داشته باشید بتوانند مقدار فروخته شده را به حساب شما واریز نمایند. برای فروختن ارز دیجیتال Terra یا لونا نیازی به احراز هویت نخواهید داشت.

پاداش های استیکینگ Terra

استیکینگ ارز دیجیتال، به معنای دریافت سود می باشد. استیکینگ به جای استخراج به کار برده می شود. به طور کلی می توان گفت در مقابل نگهداری از ارز دیجیتال مقداری سود دریافت می شود. به عنوان مثال شما می توانید مقداری ارز دیجیتال ترا را در کیف پول خود نگهداری نمایید و بابت آن سودی را دریافت نمایید.

راه دیگری برای استیکینگ وجود دارد که آن هم از طریق صرافی ها می باشد. به این طریق که می توانید ارز دیجیتال ترا را خریداری کنید و آن را در یک صرافی نگهدرای کنید، بعد از آن می توانید سود حاصله را به دست آورید.

هدف اصلی ارز دیجیتال Terra یا لونا این است که بتواند از دارایی سرمایه داران در این چرخه نگهداری نماید. البته ناگفته نماند که افرادی که ارز دیجیتال لونا را نگهداری می کنند ممکن است با افت شدید قیمت رو به رو شوند. پاداش هایی که از استیکینگ به دست می آید اول به حساب اعتبار سنج ها واریز می شود به این معنی که اعتبار سنج ها قبل از پرداخت پاداش به افرادی که این ارز دیجیتال را نگهداری می کنند، مقداری را به عنوان کارمزد برای خود نگهداری می کنند.

سوالات متداول

بنیانگذار ارز ترا Terra چه کسی بود ؟

ارز دیجیتال Terra یا لونا را افرادی چون دنیلا شین و دو کن بنا نهاده اند. دو در شرکت مایکروسافت و اپل به عنوان مهندس نرم افزار مشغول به فعالیت بوده و دنیلا مدیر عامل تیکت مونستر بوده است. این دو نفر با هدف پیشبرد هر چه سریع تر، شبکه بلاک چین را ایجاد کرده اند و تمرکز خود را برروی ثبات قیمت ها صرف کرده اند.

نگهداری ارز ترا Terra  با چه کیف پولی امکان پذیر است ؟

کیف پول های نرم افزاری، کیف پول های سخت افزاری و کیف پول های کاغذی از لونا پشتیبانی می کنند، اما تنها کیف پول Terra یا لونا که می تواند امنیت داریی شما را تضمین نماید کیف پول های سخت افزاری می باشد، چرا که در بستری آفلاین مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه کار Terra به چه صورت است ؟

ارز دیجیتال Terra یا لونا بر اساس میزان وثیقه ای که قرار داده می شوند عرضه نخواهند شد. به عنوان مثال برای اینکه بتوانید مقداری مشخص استیبل کوین را استخراج کنید باید به همان میزان هم از این ارز دیجیتال خرج نمایید.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • هیراد یعقوبی
    1401/01/06 3:36 ب.ظ

    این ارز برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب هست ؟

    پاسخ
    • مدیر محتوای بورس
      1401/01/06 3:41 ب.ظ

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بازار رمز ارزها یکی از پرریسک ترین بازارهای مالی است و شما حتما باید با اطلاعات کافی وارد این بازار شوید بنابراین شما با سرچ در گوگل و یا آموزش های متعدد اطلاعات مورد نیاز را کسب کرده و بعد سرمایه گذاری را آغاز کنید .

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up