سرمایه گذاری در بورس ایران و فارکس چگونه است؟ - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
بورس

سرمایه گذاری در بورس ایران و فارکس چگونه است؟

سرمایه گذاری در بورس ایران و فارکس چگونه است؟ فهرست موضوعات Toggle سرمایه گذاری در بورس ایران و فارکس چگونه است؟سرمایه گذاری در بورس چگونه است؟هدف از سرمایه گذاری در بورسمنظور از سبد سرمایه گذاری چیست؟خرید و فروش و سرمایه گذاری در بورس کالاسرمایه گذاری در بورس فارکس به چه…

سرمایه گذاری در بورس ایران و فارکس چگونه است؟

سرمایه گذاری در بورس به روش های مختلفی انجام می شود. اما بیشتر افرادی که تمایل دارند وارد این بازار معاملاتی شوند، لازم است در مورد بازار بورس تحقیق کنند. بازار بورس جهانی، بورس کالا و بورس فارکس هر کدام ویژگی های خاصی دارند که لازم است پیش از سرمایه گذاری، در مورد آنها اطلاعات به دست آورید.

سرمایه گذاری در بورس چگونه است؟

تمامی افرادی که تمایل دارند وارد بازار بورس ایران و جهان شوند، با این سوال درگیر هستند که چگونه می توانند در این بازار اقدام به سرمایه گذاری کنند. شاید اگر پیش از ورود به بازارهای مالی، در مورد نحوه سرمایه گذاری در بورس در این بازارها اطلاعات به دست آورند، بتوانند در این بازارها سرمایه گذاری موفق تری داشته باشند.

می دانیم که بازار بورس جهان و ایران همیشه در حال نوسان است. پس اگر سرمایه گذاری نداند بهترین زمان ورود به بازار بورس و یا خروج از بازار بورس چه موقع است، موفق نخواهد شد در این بازار به سود خوبی دست یابد. اصولا سرمایه گذاری در بورس نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد. اما افرادی که تازه کار هستند و تمایل دارند وارد این بازارهای مالی شوند نیز، می توانند به راحتی و با روش های دیگر سرمایه گذاری موفقی در این بازار داشته باشند.

هدف از سرمایه گذاری در بورس

هدف افرادی که در بورس سرمایه گذاری می کنند بدست آوردن سود و کسب منافع بیشتر است. با خرید یک ورقه بهادار سرمایه گذاری در بورس صورت می گیرد و فرد از ارزش های کنونی خود به امید بدست آوردن ارزشی در زمان آینده صرف نظر می کند.

اولین مهمترین اقدام برای سرمایه گذاری دربازار بورس، شناخت بازارهای بورس است. مثلا بدانید سرمایه گذاری در بورس کالا پرسودتر است، یا سرمایه گذاری در بازار بورس انرژی؟ توجه به این نکته می تواند سرمایه گذاری موفقی را برای با خود به همراه داشته باشد. از سوی دیگر نیز لازم است در مورد سرمایه گذاری در بورس جهانی نیز اطلاعات مناسبی به دست آورید. پس از آن مسلما قادر خواهید بود در بازارهای مالی جهانی نیز سودآوری موفقی داشته باشید.

بیشتر بخوانید!
سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت

منظور از سبد سرمایه گذاری چیست؟

یکی از بهترین روشهایی که می تواند به کسب سود مناسب توسط سرمایه گذاران منجر شود، سرمایه گذاری در سبد سهام است. داشتن سبد سرمایه گذاری در بورس یا پرتفوی، ریسک سرمایه گذاری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اما آیا می دانید منظور از سبد سرمایه گذاری چیست؟ به طور کلی افرادی که سرمایه گذاری خود را بر روی سهام های مختلفی انجام می دهند، دارای سبد سهام هستند.

یعنی به جای آنکه تنها اقدام به خرید سهام یک شرکت نمایند، در شرکت های مختلفی سرمایه گذاری می کنند. پس از آن در صورتی که سهام شرکتی با افت مواجه شود، ممکن است سهام شرکت دیگر سود دهی داشته باشد. به همین دلیل سرمایه گذار به هیچ عنوان اصل و سود سرمایه خود را از دست نخواهد داد و با ضرر مواجه نخواهد شد.

شرکتهای سرمایه گذاری در بورس همگی بخشی از سهام خود را در این بازار عرضه می کنند، تا سرمایه گذاران با خرید سهام این شرکت ها، وارد بازار بورس و معاملات شوند. سهامدارانی که اقدام به خرید سهام یک شرکت می کنند، معمولا با ریسک زیادی مواجه می شوند. زیرا در صورتی که سهام شرکت با افت ارزش مواجه شود، سهامدار با ضرر مواجه خواهد شد.

اما در صورتی که حداقل سرمایه گذاری در بورس اقدام به خرید سهام شرکت های مختلفی در سبد سرمایه گذاری خود نماید، می تواند ریسک سرمایه گذاری در این بازار را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. پس به طور کلی داشتن پرتفوی و سبد سرمایه گذاری از مزایای زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید!
مهم‌ترین اصطلاحات تحلیل تکنیکال

خرید و فروش و سرمایه گذاری در بورس کالا

بورس کالا یکی از فعال ترین بازارهای جهانی است، که سازمان ها و تشکیلات به صورت منظم در این بازار کالاهای خاصی را مورد معامله قرار می دهند. معمولا بیشتر سرمایه گذارانی که در این بازار اقدام به خرید و فروش سهام می نمایند، سرمایه گذارانی هستند که سرمایه خود را به کارگزاری ها سپرده اند. زیرا این بازار از ریسک بالایی برخوردار بوده، و با این روش از خطر ضرردهی خود می کاهند.

بازار بورس کالای ایران نیز همچون دیگر بازارهای سرمایه گذاری، در حوزه های مختلفی فعالیت می کند. می توان در این بازار به راحتی اقدام به خرید فلزات، انجام معاملات مشتقه، معامله در زمینه کالاهای پتروشیمی، سکه طلا و موارد دیگر نمود. افرادی که در این بازارها اقدام به سرمایه گذاری می نمایند، معمولا افرادی هستند که تمایل دارند آینده روشنی برای سرمایه گذاری خود پیش بینی کنند.

از سوی دیگر سرمایه گذاری در بورس کالا خود مزایای ویژه ای به همراه دارد. از جمله مزایای سرمایه گذاری در این بازار می توانیم به ایجاد اطمینان در بین دو طرف معامله گر اشاره کنیم. می دانیم که معامله بین طرفین همیشه از ریسک بالایی برخوردار است. اما زمانی که در بازار بورس کالا سرمایه گذاری می کنید، می توانید تا حدود زیادی ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهید.
از سوی دیگر سرمایه گذاری در بورس کالا از شفافیت بالاتری نیز نسبت به بازارهای دیگر برخوردار است. زیرا در این بازار نرخ معامله بین خریدار و فروشنده بسیار شفاف بوده و نمی توان به هیچ عنوان در این بازار به صورت صوری اقدام به انجام معامله نمود.

بیشتر بخوانید!
منظور از بازار فرابورس چیست؟

سرمایه گذاری در بورس فارکس به چه صورت است؟

بازار فارکس یا جفت ارزها، یکی از بازارهای جدیدی است که برخلاف بازار بورس هیچ گونه بازار فیزیکی متمرکزی به شمار نمی رود. اما کشورهای بسیار زیادی در این بازار اقدام به سرمایه گذاری نموده اند. از جمله معتبرترین کشورهای جهان همچون آمریکا، انگلیس، ژاپن و موارد دیگر.
سرمایه گذاری در بازار فارکس بسته به عرضه و تقاضا میان معامله گران در سراسر دنیا انجام می شود. با این وجود، این بازار برخلاف بازار ارزهای دیجیتالی از شفافیت بیشتری برخوردار است. زیرا در این بازار سرمایه گذاری بر روی ارزهای فیات کشورهای مختلف انجام می شود. اما در بازار ارزهای دیجیتالی، هیچ کشوری وجود ندارد که به معاملات آن نظارت داشته باشند.

فعالان سرمایه گذاری در بورس فارکس موسسات مالی بزرگ، بانک های مرکزی کشورهای مختلف، بانک های تجاری، صرافی های معتبر، شرکت های سرمایه گذاری و موارد دیگر هستند. از این رو می توان با اطمینان بالایی در این بازار اقدام به سرمایه گذاری نمود. البته لازم به ذکر است که سرمایه گذاری در این بازار، در ایران غیر قانونی است.

اما با این حال افراد زیادی اقدام به سرمایه گذاری در زمینه جفت ارزها انجام می دهند. در کشورهای مختلف دنیا از جمله آلمان، آمریکا، سوئیس، انگلستان و موارد دیگر، سرمایه گذاری بر روی جفت ارزها تحت نظارت سازمان های نظارتی قرار دارد. به همین دلیل در این کشورها می توان با اطمینان بیشتری اقدام به سرمایه گذاری نمود.

به طور کلی پیش از آغاز سرمایه گذاری در بورس جهانی، فارکس و کالا نیاز به مطالعه و کسب اطلاعات بالایی دارد. پس بهتر است پیش از اقدام به سرمایه گذاری در این بازارها، اطلاعات مناسبی به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up