الگوی ستاره صبحگاهی و عصرگاهی - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
بورس

الگوی ستاره صبحگاهی و عصرگاهی

الگوی ستاره صبحگاهی و عصرگاهی فهرست موضوعات Toggle الگوی ستاره صبحگاهی و عصرگاهیالگو ستاره صبحگاهی چیست؟ستاره عصرگاهی چیست؟3 نکته درباره الگوی شمعی ستاره عصر گاهیالگوهای ستاره عصر گاهی و صبحگاهی چه تفاوت ها و شباهت هایی با یکدیگر دارند؟نحوه کار الگوی ستاره عصرگاهی چگونه است؟سخن پایانی در بازار بورس ،…

الگوی ستاره صبحگاهی و عصرگاهی

در بازار بورس ، بازار فارکس یا بازار ارزهای دیجیتال ابزارهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که الگوهای معکوس ساز از جمله آن ها هستند. این الگوها (الگوی ستاره) موجب می شوند که تریدرها بتوانند موفقیت بیشتری را در این بازار کسب نمایند. از جمله این الگوها می توان به الگوی ستاره عصرگاهی و الگوی ستاره صبحگاهی اشاره نمود. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد الگوهای ستاره  داشته باشید تا پایان با ما همراه شوید.

الگو ستاره صبحگاهی چیست؟

الگوی ستاره صبحگاهی دارای سه کندل است که اولین کندل قرمز یا سیاه رنگ به همراه بدنه ای بزرگ می باشد. اما کندل دوم به رنگ سفید یا قرمز بوده و بدنه ای کوچک دارد. سومین کندل نیز مجددا به رنگ سفید یا سبز است اما بدنه ای بزرگ دارد. هر یک از این کندل ها حاوی اطلاعاتی هستند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

کندل اول نشان می دهد که قیمت سهام همچنان در حال کاهش است و بازار روندی نزولی دارد. دومین کندل نیز نشان می دهد که بازار در موقعیتی است که ثابت نمی باشد و دارای قطعیت نیست. در چنین شرایطی فروشندگان خیلی نمی توانند قیمت در بازار را تحت تاثیر قرار دهند. کندل سوم نیز به بازگشت صعودی قیمت اشاره می کند. این وضعیت سیگنال خرید را نشان می دهد زیرا ادامه روند صعودی می باشد.

با توجه به اینکه کندل ستاره صبحگاهی از الگوهای معکوس ساز روند است در انتهای یک روند نزولی شکل می گیرد. از این الگو باید حتما در کنار سایر الگوها استفاده نمود تا بتوان در بازار بورس به موفقیت دست یافت.

بیشتر بخوانید!
مراحل شکایت از کارگزاری بورس

ستاره عصرگاهی چیست؟

الگوی ستاره عصرگاهی (شامگاهی)  دقیقا نقطه مقابل ستاره صبحگاهی است. در این الگو اولین شمع دارای بدنه ای بزرگ است که رنگ آن سفید یا سبز می باشد. اما دومین شمع بدنه ای کوچک به رنگ سیاه یا سفید و در برخی مواقع قرمز یا سبز دارد. در الگوی ستاره عصر گاهی شمع دوم هرگز پوشش دهنده شمع اول نخواهد بود. به بیانی دیگر شمع دوم هرگز در شمع اول شکل نمی گیرد. سومین شمع الگو نیز بدنه ای بزرگ و قرمز (سیاه) رنگ دارد. با این تفاوت که این شمع مقداری از بدنه شمع اول را پوشش می دهد و در آن شکل می گیرد.

توجه داشته باشید که در این الگو باید حتما میان سه شمع گپ هر چند ناچیز وجود داشته باشد. به میزانی که این شکاف یا گپ بیشتر باشد الگو موثق تر خواهد بود. الگوی ستاره عصرگاهی در انتهای یک روند صعودی شکل می گیرد و موجب تغییر روند از صعودی به نزولی می شود.

3 نکته درباره الگوی شمعی ستاره عصر گاهی

الگوی شمعی ستاره عصر گاهی در بیشتر موارد در بالای یک روند صعودی قیمتی مشاهده می شود و از تغییر جهت روند صعودی و رسیدن آن به پایان احتمالی خبر می دهد. در استفاده از این الگو باید به نکات زیر توجه نمود.

  • الگوی شمعی ستاره عصرگاهی به منظور پیش بینی آینده قیمتی و افت قیمت ها توسط تحلیل گران و معامله گران بازار مورد استفاده قرار می گیرد.
  • هر چند که این الگوها کمیاب هستند اما اندیکاتورهای تکنیکالی قابل اتکایی می باشند.
  • الگوی شمعی ستاره عصرگاهی دقیقا نقطه مقابل ستاره صبحگاهی است. یکی از این دو الگو نزولی است و دیگری یک اندیکاتور صعودی می باشد.

الگوهای ستاره عصر گاهی و صبحگاهی چه تفاوت ها و شباهت هایی با یکدیگر دارند؟

الگوهای ستاره عصرگاهی و صبحگاهی تفاوت هایی با یکدیگر دارند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به رنگ و شکل کندل ها اشاره نمود. محل تشکیل شدن نیز از دیگر تفاوت هایی است که این دو الگو با یکدیگر دارند. به این صورت که ستاره صبحگاهی در پایان یک روند نزولی و ستاره عصرگاهی در انتهای یک روند صعودی ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید!
کندل چیست؟

این الگوها شباهت هایی نیز به یکدیگر دارند مانند اینکه هر دو از جمله الگوهای معکوس ساز هستند و دارای سه کندل هستند.

نحوه کار الگوی ستاره عصرگاهی چگونه است؟

یک الگوی کندلی در واقع یک روش فشرده است که اطلاعات مهمی در رابطه با قیمت سهام و تغییرات آن در اختیار معامله گران قرار می دهد. از جمله اطلاعاتی که این الگوها نشان می دهند می توان به قیمت های باز شدن، پایین ترین قیمت طی روز، بالاترین قیمت طی روز، قیمت بسته شدن سهم و .. در یک بازه زمانی خاص اشاره نمود.

در الگوی ستاره عصر گاهی هر کندل یک بدنه و دو سایه دارد. طول کندها در این الگو بر اساس محدوده بالاترین و پایین ترین قیمت در طی یک روز تعیین می شود. در صورتی که کندل بدنه ای بزرگ و بلند داشته باشد تغییرات قیمتی در بازار محسوس خواهد بود، این در حالی است که کوچک بودن کندل نشان می دهد تغییرات جزئی در قیمت بازار ایجاد شده است. به عبارتی دیگر می توان گفت هر چقدر که یک کندل بلند تر باشد شدت فشار خرید یا فشار فروش در بازار نیز بیشتر خواهد بود. البته جهت روند بازار نیز در این موضوع موثر است.

این شرایط در رابطه با کندل ها با بدنه کوچک نیز وجود دارد و فشار جزئی و تغییرات کوچک قیمت در بازار را اعلام می کند. این الگو به عنوان یک اندیکاتور قدرتمند در رابطه با افت قیمت ها در آینده خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله الگوی ستاره عصرگاهی و صبحگاهی را مورد بررسی قرار دادیم و همانطور که اشاره شد این دو الگو الگوی کندلی بازگشتی می باشند که به ترتیب نزولی و صعودی هستند. این الگوها سه کندلی می باشند و حداقل به اندازه تشکیل سه کندل زمان نیاز خواهند داشت تا در پایان یک روند تشکیل شوند. معامله گران و تحلیل گران با مشاهده الگوی ستاره عصرگاهی به باز نمودن پوزیشن شورت و با مشاهده الگوی ستاره صبحگاهی به باز کردن پوزیشن لانگ می پردازند.

اگه مایل هستید برای این الگو یک ویدئوی آموزشی ساخته بشه حتما پایین همین مقاله برامون بنویسید .

45 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • حسین شهرامی
    1400/10/07 6:08 ب.ظ

    ستاره شامگاهی کندل نزولی را نشان میدهد ؟

    پاسخ
    • مدیر محتوای بورس
      1400/10/07 6:11 ب.ظ

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بله یکی از کندل‌های این الگو نزولی میباشد

      پاسخ
  • پارسا امیریان
    1400/10/05 1:56 ب.ظ

    الگوی کندلی ستاره صبحگاهی را توضیح میدید لطفا

    پاسخ
  • باراد قدرتی
    1400/10/02 12:04 ب.ظ

    الگوی ستاره ی صبحگاهی چطوری تشکیل میشه ؟

    پاسخ
    • مدیر محتوای بورس
      1400/10/02 12:06 ب.ظ

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      الگوی کندل ستاره صبحگاهی در انتهای یک روند نزولی تشکیل و نشان‌‌دهنده‌‌ی آغاز یک روند صعودی میباشد .

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up