الگوی ابر سیاه - حسین عظیمی | مشاوره سرمایه گذاری
حسین عظیمی مشاوره سرمایه گذاری
بورس

الگوی ابر سیاه

الگوی ابر سیاه فهرست موضوعات Toggle الگوی ابر سیاهالگوی نفوذگر یا Piercing Line Patternالگوهای دو کندلیالگوی نفوذگر چیست؟4 نکته مهم در تقویت کنندگان قدرت الگوی نفوذی کدامند ؟الگوی شمعی ابر سیاهقوانین الگوی ابر سیاه کدامند؟الگوی ستاره صبحگاهیخصوصیات الگوی ستاره صبحگاهی الگوی نفوذگر یا Piercing Line Pattern الگوهای متعددی در تحلیل…

الگوی ابر سیاه

الگوی نفوذگر یا Piercing Line Pattern

الگوهای متعددی در تحلیل تکنیکال بورس توسط معامله گران مورد استفاده قرار می گیرند که هر یک دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی هستند که می توانند اطلاعات مفیدی را در اختیار معامله گران قرار دهند. از جمله این الگوها می توان به الگوی نفوذگر، الگوی ابر سیاه، الگوی دو کندلی و … اشاره نمود. اگر می خواهید با این الگوها بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

الگوهای دو کندلی

الگوهای دو کندلی از رایج ترین الگوها در ارزیابی و تحلیل بورس هستند. این الگوها از دو شمع تشکیل شده اند و برای تحلیل آن ها دو کندلی که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند بررسی و ارزیابی می کنند. در الگوهای دو کندلی یا دو شمعی به راحتی می توان روند را پیش بینی نمود. این اتفاق از طریق توجه به رنگ و نوع شمع دوم امکان پذیر است. در صورتی که شمع دوم سفید رنگ و نزولی باشد انتظار می رود که روند سهم صعودی شود. اما اگر کندل دوم سیاه و نزولی باشد یک روند نزولی اتفاق خواهد افتاد.

الگوهای دو کندلی دارای انواع مختلفی هستند که هر یک به روشی روند سهم را پیش بینی می کنند از جمله این الگوها می توان به الگوی نفوذی و … اشاره نمود.

الگوی نفوذگر چیست؟

الگوی نفوذگر از کاربردی ترین الگوها در تحلیل تکنیکال است که الگوی معکوس کندل صعودی می باشد. این الگو در واقع قرینه الگو ابر سیاه و به صورت دو کندلی از نوع بازگشتی است. الگوهای نفوذگر در انتهای یک روند نزولی ظاهر می شوند و موجب می شوند که بازار مثبت گردد. در این الگو کندل دوم صعودی و بلند می باشد و از نقطه ای پایین تر از کف کندل نخست شروع شده و به میزان قابل توجهی داخل کندل اول نفوذ خواهد داشت. میان کندل اول و دوم حتما باید یک گپ نزولی وجود داشته باشد و کندل دوم نیز باید بتواند این گپ را کاملا پر کند و بعد نیمی از بدن کندل سیاه را بپوشاند.

بیشتر بخوانید!
افزایش سرمایه در بازارهای مالی

در صورتی که کندل دوم در الگوی نفوذگر بتواند خیلی بالاتر از نقطه باز شدن کندل اول برود این الگو به الگوی پوشان صعودی تبدیل می شود. هر چند که الگوهای نفوذگر و ابر سیاه به ظاهر مشابه الگوهای پوشان صعودی و نزولی هستند اما قدرت و اعتباری که دارند خیلی ضعیف تر از آن ها است. از این رو توصیه می شود جهت ورود به بازار حتما منتظر بمانید که یک کندل تایید گر تشکیل شود به صورتی که رنگ بدنه و الگو هم جهت با هم باشند.

4 نکته مهم در تقویت کنندگان قدرت الگوی نفوذی کدامند ؟

  1. به میزانی که طول بدنه کندل سیاه و کندل سفید بلند تر باشد بازگشت روند قدرت بیشتری خواهد داشت.
  2. هرچقدر که گپ بین کمترین قیمت کندل سیاه و قیما open کندل سفید بیشتر باشد برگشت روند واضح تر خواهد بود.
  3. افزایش حجم در خلال تشکیل کندل نفوذگر می تواند تایید کننده این الگو باشد.
  4. به میزانی که قیمت کلوز کندل سفید بالاتر از میانه کندل سیاه قرار گیرد روند بازگشتی قوی تری شکل خواهد گرفت.

کندل استیک الگوی نفوذگر در صورتی که دارای شرایط زیر باشد یک الگو قدرتمند خواهد بود.

الگوی شمعی ابر سیاه

الگوی ابر سیاه یک الگوی هشدار دهنده است که تغییر روند از صعودی به نزولی را خبر می دهد. به این معنی که با تشکیل این الگو حرکت صعودی به احتمال زیاد رو به اتمام خواهد بود و پیش بینی می شود که یک افت قیمت در بازار رخ دهد. الگوی ابر سیاه نیز از الگوهای دوکندلی است که از ترکیب دو کندل ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید!
کی عرضه اولیه را بفروشم؟

قوانین الگوی ابر سیاه کدامند؟

  • کندل شماره 1 باید یک کندل صعودی باشد.
  • کندل شماره 2 باید یک کندل نزولی باشد به طوری که بتواند حدود 50 درصد بدنه کندل شماره 1 را پوشش دهد.
  • در حالت ایده آل الگوی ابر سیاه باید بین اوپن کندل شماره 2 و کلوز کندل شماره 1 یک فاصله و گپ حتما وجود داشته باشد.
  • البته حتی اگر گپ هم وجود نداشته باشد باز هم الگوی ابر سیاه تشکیل شده است با این تفاوت که این الگو در حالت ایده آل قرار ندارد.

الگوی ستاره صبحگاهی

الگوی ستاره صبحگاهی از جمله الگوهایی است که دارای سه کندل استیک می باشد و معامله گران از آن به عنوان یک نشانه گر صعودی استفاده می کنند. این الگو در انتهای یک روند نزولی شکل می گیرد و نشانه ای است برای معکوس شدن روند نزولی.

این الگو کاملا نقطه مقابل الگوی عصرگاهی قرار دارد و نوید دهنده پایان یک روند نزولی و تشکیل روندی صعودی در بازار برای یک سهم است. البته الگوی ستاره صبحگاهی نیازمند به تاییدیه می باشد و فقط از روی تشکیل سه کندل نمی توان از تغییر روند اطمینان حاصل نمود. به منظور تایید این الگو می توان از Oscillator ها و خطوط روند استفاده کرد.

خصوصیات الگوی ستاره صبحگاهی

  • این الگو متشکل از سه کندل می باشد که کندل نخست نزولی و بلند است و دومین کندل نزولی یا صعودی کوچکتر با بدنه ای کوچک و سایه ای بلند می باشد. کندل سوم نیز در این الگو کندلی صعودی است.
  • کندل دوم یا همان کندل میانی نشان دهنده لحظه ای بلاتکلیفی بازار است. یعنی دقیقا جایی که خرس ها جای خود را به گاوها می دهند. شمع سوم نیز تایید کننده تغییر روند می باشد و نوید دهنده تشکیل یک روند صعودی جدید است.
  • الگوی مقابل و عکس الگوی ستاره صبحگاهی الگوی عصرگاهی است که برگشت یک روند صعودی به نزولی را نمایش می دهد.
بیشتر بخوانید!
الگوی دار آویز چیست؟

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • بهرام محمدی
    1400/05/26 10:56 ق.ظ

    الگوی شمعی ابر سیاه چیست

    پاسخ
    • ادمین وبسایت 2
      1400/05/26 11:02 ق.ظ

      الگوی ابر سیاه یک الگوی هشدار دهنده است که تغییر روند از صعودی به نزولی را خبر می دهد. به این معنی که با تشکیل این الگو حرکت صعودی به احتمال زیاد رو به اتمام خواهد بود و پیش بینی می شود که یک افت قیمت در بازار رخ دهد

      پاسخ
  • شبنم کامرانی
    1400/05/23 4:41 ب.ظ

    چگونه باید الگو های دو کندلی را تحلیل کنیم؟

    پاسخ
    • ادمین وبسایت 2
      1400/05/23 4:54 ب.ظ

      سلام ، دو کندلی کدر کنار یکدیگر قرار گرفته اند را بررسی و ارزیابی کنید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up